וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חצי מיליארד דולר פיצויים לשבט אינדיאני

25.9.2014 / 6:13

הממשל הגיע להסכם הגבוה ביותר מסוגו עם אומת הנאוואחו, הגדולה ביותר מבין העמים הילידים, בשל ניהול שגוי של משאבי השמורה שבה הם החיים. "ניצחון לריבונות השבט"

נשיא אומת הנאוואחו, בן שלי. AP
"קיבלנו פיצוי הולם וצודק". נשיא אומת הנאוואחו, בן שלי/AP

ממשלת ארצות הבריתה הסכימה הלילה (חמישי) לשלם לאומת הנאוואחו 554 מיליון דולר כחלק מהסדר עם השבט האינדיאני הגדול ביותר במדינה, לאחר שהממשל נענה לטענותיו שהתקציבים שיועדו לו ומשאביו הטבעיים נוהלו בצורה שגויה במשך חמישה עשורים. זהו הסכם הפיצויים הגבוה ביותר מסוגו. ההסכם ייחתם בטקס רשמי ביום שישי בווינדוו רוק, אריזונה, בירת שמורת נאוואחו.

ההסדר נבע בעקבות ההאשמות שלפיהן הממשל הפדרלי ניהל שלא כהלכה משאבים בשטח שגודלו כ-60 מיליון דונם והחכיר אותם למטרות חקלאיות, אנרגיה, כריתת עצים וכריית מחצבים. בתמורה לסכום, הנאוואחו מתחייבים לבטל את התביעה נגד הממשל הפדרלי ולוותר על דיונים נוספים סביב ניהול המשאבים והתקציבים של השבט על ידי וושינגטון. על פי התובע הכללי של השבט, האריסון טסוסי, ההסדר בין הצדדים לא ימנע אפשרות של דרישות עתידיות עבור קרנות נאמנות של האומה או תביעות בגין מאגרי מים או זיהום שנגרם לשמורה כתוצאה מכריית אורניום.

עוד ידיעות מהעולם
"מדינות מערב אפריקה עלולות לקרוס בשל האבולה"
"נקודת מפנה": מאות לוחמי בוקו חראם נכנעו בניגריה
שלוחה של דאעש בפיליפינים מאיימת להרוג 2 גרמנים

בני שבט הנאוואחו בשמורה באריזונה. GettyImages
בני שבט הנאוואחו בשמורה באריזונה/GettyImages

נשיא אומת הנאוואחו, בן שלי, שיבח את התוצאה כ"ניצחון ריבונות השבט" והבטיח לארח מפגש של בכירי השבט על מנת קבוע כיצד יחולק סכום הפיצויים. "לאחר תהליך קשה וארוך, אני מרוצה מכך שסוף סוף הגענו לתוצאה בנושא זה וקיבלנו פיצוי הולם וצודק עבור אומת הנאוואחו", הצהיר שלי.

התובע הכללי של ארה"ב, אריק הולדר, התייחס להסכם וכינה אותו "היסטורי". הוא הוסיף כי זה מראה את התחייבות משרד המשפטים "לחזק את שיתוף הפעולה עם השבטים הילידים". ההסדר מגיע שנתיים לאחר שהממשל הכריז על הסכמים דומים עם 41 שבטים שונים בסך מיליארד דולר ופתר מחלוקות בסך מיליארד דולרים וחצי עם 40 שבטים אחרים.

אומת הנאוואחו היא המאוכלסת ביותר מבין השבטים האינדיאניים החיים בתחומי ארה"ב והיא מונה יותר מ-300 אלף חברים. כמו כן, שטחה הוא הגדול ביותר והוא משתרע על 70 אלף קילומטר רבוע בתחומי המדינות אריזונה, ניו מקסיקו ויוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully