וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוחה של דאעש בפיליפינים מאיימת להרוג 2 גרמנים

ארגון אבו סיאף, שהכריז לאחרונה על נאמנותו ל"מדינה האיסלאמית", דורש מברלין להפסיק לתמוך בקואליציה האמריקנית בתמורה לשחרורם. גרמניה: "דיווח מצער, אך לא נושפע מאיומים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני האזרחים הגרמנים שמוחזקים בידי הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון אבו סיאף, הפועל בפיליפינים ושהכריז על נאמנות לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), מאיים להוציא להורג שני אזרחים גרמנים ששבה בחודש אפריל האחרון – כך דווח אתמול (רביעי) ברשת BBC. בתמורה לשחרורם דורש הארגון הקיצוני, שפועל להקמת מדינה איסלאמית עצמאית בדרום המדינה, לתשלום כופר ולהפסקת תמיכתה של גרמניה בפעולות הקואליציה העולמית נגד דאעש.

ממשרד החוץ בברלין נמסר כי "הדיווח מצער", אך גרמניה לא תפסיק את תמיכתה במאבק העולמי שאותו מובילה ארצות הברית נגד הארגון, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה. "איומים הם לא הדרך הנכונה להשפיע על המדיניות שלנו בסוריה ובעיראק", נמסר בהודעה. גרמניה אמנם סירבה להשתתף בתקיפות האוויריות נגד יעדי הארגון, אך היא מעניקה תמיכה לוגיסטית וציוד צבאי למיליציה הכורדית, הפשמרגה, שנלחמת ב"מדינה האיסלאמית" בעיראק.

לקריאה נוספת על המאבק בדאעש
פה אחד במועצת הביטחון: עונש חמור למצטרפים לדאעש
טורקיה מצטרפת לקואליציה נגד דאעש: "נתמוך במבצע"
קיצוני יותר מדאעש: ארגון הטרור שמדאיג את אובמה

ביום שני קרא דובר דאעש, מוחמד אל-עדאני, למוסלמים ברחבי העולם להרוג את אזרחי המדינות שהצטרפו לקואליציה נגד הארגון, ואתמול פרסם ארגון "ג'ונוד אל-חילאפה", המסונף ל"מדינה האיסלאמית" באלג'יריה, סרטון המתעד את עריפת ראשו של ארווה גורדל, אזרח צרפתי שנחטף על ידיו ככל הנראה ביום ראשון.

ארגון אבו סיאף החל לפעול בתחילת שנות ה-90' והוא נוהג לחטוף תיירים זרים ומקומיים עבור כופר. למרות היותו ארגון קטן באופן יחסי, הוא הצליח להוציא לפועל כמה פיגועים גדולים, שהבולט בהם אירע ב-2004, אז פוצצו לוחמי הארגון מעבורת והביאו למותם של 116 איש ואף הוכרז ארגון טרור על ידי ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully