וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן זיכתה מטיף קיצוני שתכנן לרצוח ישראלים

24.9.2014 / 10:58

איש הדת אבו קטאדה תכנן פיגועים בירדן נגד ישראלים ואמריקנים. הוא גורש מבריטניה לעמאן ב-2013 והבוקר בוטלו האישומים נגדו. שחרורו צפוי לחזק את התמיכה בקיצוניים במדינה השכנה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט צבאי בירדן זיכה את המטיף המוסלמי הקיצוני אבו קטאדה מכתב האישום, שבו נטען כי תכנן פיגועים נגד ישראלים ואמריקנים. אבו קטאדה גורש מבריטניה בקיץ שעבר, אחרי מאבק משפטי ארוך של ממשלת בריטניה, במאמץ להביאו לדין בארצו. עם זאת, נאסר עליו לשוב לבריטניה.

בית המשפט הצבאי בעמאן פסק הבוקר (רביעי) כי אין ראיות מספקות נגד אבו קטאדה. עורך דינו, חוסיין מוביידין, העריך כי אבו קטאדה ישוחרר כבר היום. שחרורו צפוי לחזק את החוגים הקיצוניים בירדן, בהם "האחים המוסלמים" ותומכים של אל-קאעדה ואף אלה של "המדינה האיסלאמית" (לשעבר דאעש).

המטיף המוסלמי הקיצוני אבו קטאדה – עמאן, ספטמבר 2014. AP
אבו קטאדה בבית המשפט בעמאדן בתחילת החודש/AP

המטיף הירדני בן ה-53, ששמו האמיתי עומאר עות'מאן, קיבל מקלט מדיני בבריטניה ב-1994. שירות הביטחון MI5 החל לעקוב אחריו זמן קצר לאחר מכן. הוא הואשם במעורבות בתכנון פיגועים נגד ישראלים, תיירים אמריקנים ודיפלומטים מערביים בירדן בשנת 2000, בפרשה שכונתה "מזימת המילוניום", בה זמם לרצוח מבלים במסיבות סוף השנה.

בחודש יוני הוא זוכה בתיק נפרד, שבו הואשם בתכנון פיגוע בשנת 1999 בבית ספר אמריקני בעמאן. הפיגוע לא יצא לפועל. אבו קטאדה הכחיש את כל האישומים נגדו.

אבו קטאדה הפתיע לאחרונה את תומכיו הקיצוניים, כאשר גינה את רצח העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שהוצא להורג על-ידי "המדינה האיסלאמית". הוא מסר כי "אסור להרוג שליחים".

לקריאה נוספת
נסראללה: הקואליציה נגד דאעש משרתת רק את ארה"ב
קיצוני יותר מדאעש: ארגון הטרור שמדאיג את אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully