וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עוטף עזה נגד הממשלה: "ההבטחה לשקט מתפרקת"

17.9.2014 / 12:05

שעות לאחר התפוצצות הרקטה במועצת אשכול, לראשונה מאז מבצע "צוק איתן", תושבי הדרום "כועסים ומתוסכלים ממקבלי ההחלטות". מאות יפגינו נגד הממשלה ביום שבת בשדרות

נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. יותם רונן
בית שנהרס במועצה האזורית אשכול במבצע צוק איתן, בחודש שעבר/יותם רונן

הרקטה שהתפוצצה אמש (שלישי) במועצה האזורית אשכול, לראשונה מאז תום מבצע "צוק איתן", חשפה מחדש את הקרע העמוק בין תושבי עוטף עזה לממשלת ישראל. "יש הרגשה שההבטחה המעורפלת לשקט כבר מתחילה להתפרק", מספרת ענת חפץ מקיבוץ נירים. "אובדן האמון שלנו מהממשלה מאז המלחמה רק נמשך. התושבים כאן כועסים וחשים תסכול מכך שמקבלי ההחלטות לא אומרים לנו דברים ברורים".

עוד בוואלה! חדשות:
דיסקין מגבה את בנט: "נקט יוזמה וירד לשטח"
חמאס עצר את משגרי הרקטה, אך לא מצליח לשקם את עזה
חשש בעוטף עזה: חמאס יחדש את הירי בראש השנה

רקטה שנפלה באזור שדרות במהלך מבצע צוק איתן מוצגת לראווה – 13 ביולי 2014. GettyImages
רקטה שהתפוצצה בשדרות במהלך המבצע/GettyImages

חפץ, כמו מאות משפחות מיישובי עוטף עזה, מתכננת לבלות את החגים הקרובים הרחק מביתה בדרום בשל החשש מהתחדשות הירי. "הרקטה אתמול הקפיצה אותנו, תמיד זה מתחיל ככה בטפטוף. ודאי שיש לנו חשש לקראת החגים. אני לא לוקחת סיכון על המשפחה שלי. נעשה את החגים במכבים, אבל כמובן שאני מקווה שלא יתפוצצו פה רקטות", מספרת מעיין שניאור, תושבת נתיב העשרה.

במוצאי שבת הקרוב צפויה להתקיים הפגנה בשדרות על רקע המצב הביטחוני בדרום, בהשתתפות מאות בני אדם. ההפגנה, שהוחלט לקיימה עוד בטרם התפוצצות הרקטה אתמול באשכול, היא פרי יוזמתה של התנועה למען עתיד הנגב המערבי, הכוללת תושבים מיישובי המועצות בעוטף עזה, אשקלון, שדרות, נתיבות ויישובים נוספים באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משבר האמון עם הממשלה נמשך". ראש מועצת אשכול חיים ילין ושר האוצר יאיר לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביבה פולד, תושבת נתיב העשרה, סיפרה על ההתלבטות אם לעזוב את הבית עקב הרקטה. "המצב מדאיג. אני אמנם סומכת על צה"ל ומערכת הביטחון שלא ירשו טפטוף, ומאמינה שיהיה בסדר, אבל יש פה חשש מהמנהרות ומהרקטות. אני מפחדת שבערב הערב יפתיעו אותנו ויתפתח משהו לא צפוי", אמרה. "הילדים שלי לוחצים עליי לצאת ולעשות את החג מחוץ לעוטף עזה ואני רוצה להישאר בבית. אני עדיין מתלבטת ומקווה לטוב".

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, הגיב אמש לירי בדרישה לחתירה להסכם קבע. "לא ברור אם מדובר בנפילה כתוצאה מאימונים פנימיים או בירי מכוון, אבל כך או כך, לא נקבל ירי לעבר יישובינו. המנהיגות של מדינת ישראל תימדד באופן שבו היא בוחרת להגן על תושביה. ישראל עומדת בפני שתי אופציות: "להשיג הסדר מדיני שיביא לשקט ארוך טווח או להמשיך במעגל האלימות הבלתי פוסקת", אמר.

"יש לנו את הצבא החזק בעולם", הוסיף ילין, "לא צריך לפחד לנהל משא ומתן מתוך חוזק צבאי, ולהביא את השקט המיוחל לעוטף עזה ולדרום. אנחנו מצפים ממשלת ישראל להשיב את השקט לאזור באותה נחישות שבה נלחמים בניטרול המנהרות".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully