וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יכריז על סיוע חירום לבלימת האבולה באפריקה

נשיא ארה"ב, שספג ביקורת על כך שאינו עושה די בנושא, יודיע על שליחת 3,000 חיילים לבירת ליבריה. 17 מרכזי רפואה יוקמו באזור המוכה, ואלפי עובדים מקומיים יוכשרו לטפל בחולים

לא רק בעיראק: נשיא ארצות הברית ברק אובמה יודיע היום (שלישי) על תכנית סיוע נרחבת למאבק בנגיף האבולה שהתפשט במערב אפריקה וגרם עד כה למותם של כ-2,400 בני אדם. הסיוע יכלול בנייה של 17 מרכזים רפואיים, הכשרה של אלפי עובדי בריאות והקמת מרכז בקרה צבאי במונרוביה בירת ליבריה לתיאום בין הגורמים השונים. וושינגטון תקצה לטובת המשימה 3,000 חיילים, ועלותה עשויה להגיע ל-750 מיליון דולרים.

עוד על התפרצות הנגיף המסוכן:
נשיאת ליבריה פיטרה בכירים שסירבו לשוב בשל האבולה
האם התרופה לאבולה נמצאת בדמם של חולים שנרפאו?
"אלפי מקרי הידבקות חדשים בליבריה בשבועות הקרובים"

הנשיא ברק אובמה מגיב לרצח העיתונאי ג'יימס פולי – מסצ'וסטס, 20 באוגוסט 2014. GettyImages
יכריז על התכנית במרכז לבקרת מחלות. אובמה/GettyImages

אובמה ספג בעת האחרונה ביקורת על כך שאינו עושה די לטיפול במגיפה, שבהתפרצות האחרונה שלה נדבקו בה כמעט 5,000 בני אדם במערב אפריקה. היום הוא יסייר במרכז הלאומי לבקרת מחלות באטלנטה כדי להפגין את מחויבותו לעניין, ויפרוש שם את עיקרי התכנית.

פקיד בכיר בבית הלבן אמר הלילה לכתבים כי התכנית שאובמה יציג "תבטיח כי התגובה הבינלאומית תהיה יעילה ותסייע לבלום את המשבר". לדבריו, בכל אחד מ-17 מרכזי הטיפול שיוקמו יהיו מאה מיטות, והם ייבנו בהקדם האפשרי. נוסף על כך, התכנית האמריקנית תתמקד בהכשרה, ואנשי רפואה של צבא ארצות הברית ילמדו 500 עובדי רפואה בשבוע במשך חצי שנה לפחות כיצד לטפל בחולי אבולה.

עובדי בריאות עם אישה החשודה כחולה באבולה. מונרוביה, ליברליה, 15 בספטמבר 2014. רויטרס
כמעט 5,000 נדבקו. עובדי רפואה עם אישה החשודה כחולת אבולה, אתמול במונרוביה/רויטרס

לפי ההערכות של ארגון הבריאות העולמי, המדינות העיקריות שבהן התפשטה המחלה – גינאה (394 נספים), ליבריה (466 נספים) וסיירה לאון (365 נספים) – זקוקות למספר הגדול פי שלושה לפחות של עובדי רפואה ובריאות מזה הקיים היום בשטחן. מדובר בכ-600 רופאים ובכאלף עובדים.

ממשל אובמה ביקש מהקונגרס 88 מיליון דולרים נוספים למאבק באבולה, ובכלל זה 58 מיליון דולרים כדי להאיץ את ייצור התרופה ZMapp ושני חיסונים ניסיוניים נוספים. גורמים רשמיים בוושינגטון אמרו כי הפנטגון ביקש הקצאה של חצי מיליארד דולרים למימון הסיוע ההומניטרי.

גורמי רפואה מפנים גופה של נער שחלה ככל הנראה באבולה, במונרוביה, בירת ליבריה, 11 בספטמבר 2014. רויטרס
הנשיאה ביקשה סיוע בהול. פינוי גופה של אדם שמת מאבולה בבירת ליברליה, השבוע/רויטרס

בסוף השבוע דווח ב"ניו יורק טיימס" כי נשיאת ליברליה, אלן ג'ונסון-סירליף, פנתה במכתב לנשיא אובמה, ובו ביקשה ממנו סיוע בהול. "אהיה כנה איתך ואגיד כי בשיעור הנוכחי (של מקרי ההידבקות), לעולם לא נשבור את שרשרת ההדבקה והנגיף יהלום בנו", כתבה נשיאת ליבריה. במכתב היא ביקשה מעמיתה האמריקני 1,500 מיטות אשפוז ושצבאו יקים ויתפעל בית חולים ייעודי בבירה מונרוביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully