וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ביטחוני: "הצעת האוצר - הימור על ביטחון ישראל"

14.9.2014 / 17:36

גורם ביטחוני בכיר התייחס לתקציב הצפוי, שבו התוספת למשרד הביטחון אמורה להיות קטנה מדרישת המשרד. "זו אחיזת עיניים שתפגע קשות ביכולת להתמודד עם האיומים מצד דאעש ואיראן"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב פוקס

(לפיד בשדרות, בחמישי: מתחבטים בנושא תקציב הביטחון)

גורם ביטחוני בכיר התייחס היום (ראשון) לתקציב שאותו אמור להציג בהמשך היום שר האוצר, יאיר לפיד, לראש הממשלה, בנימין נתניהו. לדבריו, "הצעת האוצר שפורסמה היא אחיזת עיניים ומנותקת לחלוטין מהמציאות". נתניהו ושר הביטחון משה יעלון דורשים תוספת של כ-11 מיליארד שקלים, ואילו באוצר מסכימים לתוספת צנועה הרבה יותר.

"בפועל, לא מדובר בתוספת, אלא בתקציב כולל הנמוך יותר מתקציב מערכת הביטחון לשנת 2014, לא כולל ההוצאות על מבצע 'צוק איתן'. במשרד האוצר מהמרים על ביטחונם של אזרחי ישראל וחושבים שמדובר במשחק", הוסיף הבכיר.

על אף שבאוצר אמרו בצהריים כי התקציב החדש "נותן מענה לדרישות משרד הביטחון, כמו גם לצרכים החברתיים האזרחיים", הבכיר הביטחוני טען כי "זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. בפועל, הם מובילים לשחיקה מתמשכת ומסוכנת ביכולות מערכת הביטחון ובמוכנות שלה ולפגיעה קשה מאוד ביכולת של מערכת הביטחון וצה"ל להתמודד עם האתגרים הכבדים שעל גבולנו. האתגרים האלה כוללים גם את הג'יהאד העולמי, דאעש, חיזבאללה, חמאס וגורמי טרור נוספים שמאיימים על מדינת ישראל, וזה עוד לפני שדיברנו על הגרעין האיראני".

עוד ידיעות בנושא פוליטיקה וממשל
יחימוביץ': "אין לעבודה אינטרס ללכת לבחירות"
"מכתב הסרבנים תורם לדה-לגיטימציה השקרית נגד ישראל"
פינוי המוקשים יופסק בשל ויכוח בין האוצר לביטחון?

יירוט של "כיפת ברזל" בשמי שדרות. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
"מי שרוצה 'כיפת ברזל', צריך להבין שזה עולה כסף". יירוט של המערכת במהלך המבצע בעזה/רויטרס

הבכיר הוסיף כי התקציב קריטי לבניית הצבא כצבא איכותי. "כדי להתמודד עם האיומים המשתנים והמורכבים ולפגוע בטרוריסטים ובשולחיהם, יש להשקיע במודיעין איכותי ובחימוש מדויק וזה עולה כסף. מי שרוצה צבא איכותי, שיידע להיכנס לשטחים בנויים ולהילחם ולנצח בהם, צריך להפנים ולהבין שדרושים לנו לוחמים מאומנים ומיומנים בסדיר ובמילואים וזה עולה כסף.

מי שרוצה טנקים ונגמ"שים מוגנים במעיל רוח כדי להגן על לוחמים, יודע מן הסתם שזה עולה כסף. מי שרוצה 'כיפת ברזל' שתגן על אזרחי ישראל מפני ירי טילים ורקטות אל מרכזי אוכלוסייה, צריך להבין שזה עולה כסף". לסיום, מתח הבכיר ביקורת על אופי קבלת ההחלטות בסוגיות ביטחוניות - אשר הפוליטיקה נוטה להכריע בהן. "צר לנו שבגלל טעמים פוליטיים ואלקטוראליים, שאינם מחוברים למציאות במזרח התיכון, תהיה פגיעה קשה בביטחונם אזרחי ישראל ופגיעה קשה בכלכלה הישראלית".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully