וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי המוקשים יופסק בשל ויכוח בין האוצר לביטחון?

12.9.2014 / 14:40

הרשות לפינוי מוקשים הוקמה לאחר שנקטעה רגלו של הילד דניאל יובל ב-2010. המשך פעילותה מוטל בספק בשל 13 מיליון שקל שהאוצר לא העביר, וטוען: "הסכום נכלל בתקציב הביטחון"

פיצוץ בבקעה: 1,500 מוקשים פוצצות בצורה מבוקרת, פברואר 2012. דובר צה"ל
"למשרד האוצר אין שיקול דעת באשר להעברת התקציב". שדה מוקשים שפונה בבקעת הירדן/דובר צה"ל

קיומה של הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון מוטל בספק בשל מחלוקת בין משרד האוצר למשרד הביטחון על 13 מיליון שקל. הרשות הוקמה ב-2011 בעקבות חקיקת החוק לפינוי שדות מוקשים, לאחר שנקטעה רגלו של הילד דניאל יובל בעת שטייל ברמת הגולן בשטח לא מגודר שבו לא היה שילוט ברור.

דניאל היה בן 11 כשנפגע מפיצוץ של מוקש במהלך סיור בהר אביטל ברמת הגולן בפברואר 2010. לאחר כמה חודשים הגיע הילד לכנסת, וראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לפעול לפינוי שדות מוקשים שאינם חיוניים לביטחון המדינה. בעקבות מחלוקת שהתגלעה אז בין משרדי האוצר והביטחון התערב נתניהו, והורה להם להעביר באופן מידי 27 מיליון שקל בשנה, שיתחלקו שווה בשווה ביניהם, על מנת לממן את פעילות הרשות השייכת למשרד הביטחון.

בשנים שעברו מאז עבר הכסף כסדרו, אלא שבדיון שנערך השבוע בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון בראשות ח"כ יריב לוין (הליכוד), התברר כי משרד האוצר לא העביר את חלקו השנה על רקע המחלוקת בין שני המשרדים סביב תקציב הביטחון. לוין פנה לשר האוצר, יאיר לפיד, בדרישה שזה יעביר את הכסף באופן מידי. "מצב זה בלתי-תקין על פניו, ומהווה הפרה של הוראה מפורשת בחוק", כתב ח"כ לוין. לדברי יו"ר הוועדה, "מרגע שנחקק חוק אין למשרד האוצר שיקול דעת באשר להעברת התקציב המגיע לרשות". לוין אף הזהיר כי אם לא יועברו הכספים ייתכן שיתוק מוחלט של פעילות הרשות כבר בתקופה הקרובה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי בהתאם להחלטת ממשלה בנושא מ-2013, תקציב הרשות לפינוי מוקשים נכלל בתוך תקציב משרד הביטחון. "התקציב נכלל והועבר למשרד הביטחון כפי הנדרש", נמסר מהמשרד. עם זאת, ח"כ לוין טוען כי באחריות משרד האוצר לוודא שיועבר הסכום לצורך פעילות הרשות, ולא במסגרת התקציב הכולל המועבר למשרד הביטחון.

לקריאה נוספת בנושא פינוי המוקשים בארץ
צנחני רחיפה נוחתים לתוך שדה מוקשים: מי אחראי?
הצצה לכלי שיגלה ויפוצץ מוקשים ללא מעורבות אדם
משפחת ההרוג בפיצוץ המוקש: "מי יצחיק אותנו?"

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully