וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכתב הסרבנים תורם לדה-לגיטימציה השקרית נגד ישראל"

שר הביטחון הודה ל-8200, וכמוהו גם ראש הממשלה. יו"ר הקואליציה יריב לוין: "להרחיק הסרבנים ממערך המילואים מיד". הסרבנים: "שאלנו שאלות ונעננו בשתיקה. היחידה לא מעסיקה עצמה במוסר"

צילום: משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס אמש (שבת) ליחידה 8200 בעקבות מכתב הסרבנות של כמה מהמשרתים בה. "יחידה 8200 מנציחה את קיומה של מדינת ישראל", אמר שר הביטחון. "הניסיון לפגוע בה ובפעילותה, באמצעות קריאה לסרבנות המבוססת על טענות שאינן תואמות את דרכה של היחידה ואת דרכם הערכית של אנשיה, הוא ניסיון נואל ומגונה שמסייע למסעות הדה-לגיטימציה השקריים בעולם נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, על לא עוול בכפם. אנשי יחידה 8200 הם מוסריים, ערכיים ומבצעים בצנעה את תפקידיהם המגוונים, ואני מבקש לחזק אותם בעשייתם ובפעילותם החשובה כל כך לביטחונה של מדינת ישראל ולביטחונם של אזרחיה".

עוד על מכתב הסרבנים של 8200:
מכתב הסרבנים של 8200: "לא מסוגלים לפגוע במיליונים"
מכתב הנגד לסרבני 8200: "פעולותינו מצילות חיים"
הרצוג על סרבני 8200: "אזרחי ישראל ישלמו את המחיר"

שר הביטחון משה בוגי יעלון בכנס של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה. כפיר בולוטין,
"הטענות אינן תואמות את דרכה של היחידה". שר הביטחון משה יעלון/כפיר בולוטין

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לחזק את היחידה, וכתב בדף הפייסבוק שלו: "אזרחי המדינה חבים לכם תודה על שירותכם המקצועי והמסור למדינת ישראל. המשיכו בעבודתכם החשובה כל כך למען ביטחון אזרחי ישראל".

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, בעצמו בוגר היחידה, אמר כי "כיו"ר ועדת המשנה לענייני מודיעין בוועדת החוץ והביטחון קראתי את מכתב הסרבנות ואני דוחה מכל וכל את הכתוב בו. השירות הצבאי הוא זכות, ומי שמסרב לעזור בשמירה על מדינתנו חוצה את הגבול בין אלו התומכים בדמוקרטיה הישראלית ובחירות שהיא מייצגת, ועובר לצד תומכי הטרור הפלסטיני התוקף את אזרחי ישראל החפים מפשע. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם ובוודאי שאינו מבזבז משאבים כדי לפגוע באזרחים תמימים או לעקוב אחריהם. על הצבא להרחיק את הסרבנים משורות מערך המילואים באופן מידי. לאנשים כאלה לא מגיעה הזכות להמשיך ולשרת ביחידת 8200".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ישיבת ממשלה במועצה אזורית חוף אשקלון. אוגוסט 2014. אליהו הרשקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"המשיכו בעבודתכם החשובה". ראש הממשלה בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אליהו הרשקוביץ

מוקדם יותר אתמול התייחס בוגר נוסף של 8200, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לתוכן המכתב. לדבריו, "סרבנות היא אינה הדרך לטפל בטעויות, את המחיר עליה ישלמו אזרחי ישראל". הרצוג התייחס לבחירה בסרבנות כדרך פעולה, ואמר כי הוא מתנגד לכך "בכל מאודו". "היחידה הזו ופעולותיה חיוניות לא רק לזמן מלחמה אלא דווקא ובעיקר לשלום", אמר. "כשמדברים על הסדר מדיני וקביעת גבולות, מדברים על תחנות התראה ועל יכולות מודיעיניות כדי לאתר ולבלום את הכוחות הקיצוניים שיעשו הכול כדי לחבל בשלום".

חבר הכנסת יריב לוין. מגד גוזני
"דוחה מכל וכל את הכתוב". ח"כ יריב לוין/מגד גוזני

למרות ההגנה על פעולות היחידה, אמר הרצוג כי אכן קורות טעויות אך צריך להתמודד עמן בדרכים אחרות מלבד סרבנות. "בהחלט ייתכנו טעויות וההיסטוריה הצבאית של ישראל רצופה בהן, אבל יש דרכים להתלונן ולהביא את הטענות לבירור ולדיון", אמר הרצוג. "אני גם חושב שיש דרכים לשנות ובוודאי כשיש תחושה של עוול שנעשה במקום כזה או אחר. אבל לא בעידוד וקריאה לסרבנות או בפרסום עולמי מזיק, שאת מחירו נשלם אנחנו, אזרחי ישראל".

"אסרו עלינו להיחשף"

כותבי "מכתב הסרבנים" מסרו בתגובה לדבריו של הרצוג ולחבריהם ליחידה שפרסמו מכתב בתגובה להם, כי "את הסוגיות שמובאות במכתב העלינו בפני מפקדינו וניסינו לשאול שאלות אך לצערנו נענינו בשתיקה". עוד נכתב בתגובה: "איננו מתכחשים לתפקידה החשוב של 8200 בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, אך השנים הארוכות בהן שירתנו ביחידה הוכיחו לנו בצורה חד משמעית כי התפקיד שלה בשטחים חורג מהגנה עצמית. לא מדובר במשימות נקודתיות אלא בהגדרת התפקיד של היחידה".

לדברי הסרבנים, "פעולות היחידה בזירה הפלסטינית הינן חלק בלתי נפרד מהמשטר הצבאי על הפלסטינים, פוגעות בחפים מפשע ומרחיקות את סיום הסכסוך. כמי ששרתו במשך שנים ב-8200, אנו יודעים כי היחידה לא מעסיקה את עצמה בסוגיות מוסר ואתיקה". הם הוסיפו כי היו רוצים להיחשף, אך נאסר עליהם לעשות כן. "ביקשנו לחשוף את זהותנו אולם הגורמים האמונים על ביטחון שדה אסרו עלינו לעשות זאת. את המכתב עם שמותינו המלאים העברנו לכמה גורמים בצבא וביחידה".

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully