וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "אין לעבודה אינטרס ללכת לבחירות"

14.9.2014 / 11:23

בריאיון לגל"צ התייחסה קודמתו בתפקיד של יו"ר העבודה לאפשרות שהבחירות יוקדמו בשל המשבר סביב התקציב: "היחידי שרוצה זאת - בנט". ח"כ מהמפלגה מגן: "הייתי פועל כמו בוז'י"

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
"בעבודה נכונה המצב ישתנה". הרצוג במטה מפלגת העבודה לאחר שנבחר ליו"ר, לפני כשנה/יותם רונן

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, ח"כ שלי יחימוביץ', מתחה הבוקר (ראשון) ביקורת פומבית על התנהלותו של היו"ר המכהן, ח"כ יצחק הרצוג, ואמרה כי מצבה של המפלגה בסקרים בכי רע.

בריאיון לגלי צה"ל התייחסה יחימוביץ' לאפשרות שהבחירות יוקדמו בשל המשבר הפוליטי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד סביב תקציב המדינה, והפתיעה כשאמרה: "האמת היא שאין לנו אינטרס היום ללכת לבחירות. נכון שהאופוזיציה אמורה לחתור לשלטון, ונכון שהייתי רוצה לראות את הדחתו של נתניהו, אבל צריך להודות: מצבנו בסקרים לא מזהיר". היא הוסיפה: "אני משוכנעת שבעבודה נכונה זה ישתנה, אבל כרגע לא צריך לצאת בהצהרות".

עוד על פוליטיקה וממשל:
"מכתב הסרבנים תורם לדה-לגיטימציה השקרית נגד ישראל"
נתניהו: "בימים האלה עיראק, איראן ועזה הן אותו הדבר"
ניצחון לבנט בקרב על החוקה: יוגדלו סמכויותיו כיו"ר

חברת הכנסת התייחסה גם לסיכויים שייערכו בחירות בחודשים הקרובים, ואמרה כי "היחידי שכרגע רוצה בחירות הוא נפתלי בנט, כי מצבו משתפר בסקרים. אבל הוא מצהיר שהוא לא רוצה בחירות, ולכן אני לא צופה שיהיו בחירות בזמן הקרוב".

מפלגת העבודה זוכה בחודשים האחרונים לתוצאות לא מחמיאות בסקרים, ורבים מחברי הכנסת שלה מביעים בשיחות סגורות את החשש שלא יהיו חברים בכנסת הבאה. לא מעט מהביקורת מופנה כלפי היו"ר הרצוג, שהבטיח בריאיון ל"הארץ" באוגוסט 2013 כי יזניק את המפלגה לעמדת הנהגה, ואמר אז כי תחת הנהגתה של יחימוביץ' כורעת המפלגה תחת תקרת זכוכית של 16-15 מנדטים. "לנוכח הירידה הגדולה של יש עתיד, היינו אמורים להתחזק הרבה יותר", אמר אז. "אם זה לא קורה, זה רק בגללה. אנשים לא יצביעו לנו כל עוד היא בראש (...) דווקא בתקופה הזו, עם סדר היום שסובב אותנו, אני רלוונטי יותר ממנה. היא משקל נוצה".

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"מצבו משתפר, אבל הוא מצהיר שאינו רוצה בחירות". בנט בוועידת הבית היהודי, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

אלא שבינתיים, לא חל שיפור במצב הסקרים של המפלגה, אלא להיפך. בסקר של פרופ' קמיל פוקס עבור "הארץ", שנערך באוקטובר 2013, חודש לפני הפריימריז בעבודה, זכתה יחימוביץ' ל-17 מנדטים, ואילו בסקר האחרון, שנערך ב-27 באוגוסט, תחת הנהגת הרצוג, קיבלה המפלגה 14 מנדטים בלבד. אחד מחברי הכנסת של המפלגה אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "הטרגדיה האמיתית עם בוז'י היא שהוא עושה את כל מה שצריך לפי הספר, ואם הייתי במקומו הייתי עושה בדיוק אותו הדבר. לכן אני לא מצליח להבין את התוצאות בסקרים".

בלשכת הרצוג בחרו שלא להגיב לדברים.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully