וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לבנט בקרב על החוקה: יוגדלו סמכויותיו כיו"ר

10.9.2014 / 20:20

חרף התנגדותם של כמה ח"כים, אישרה ועידת הבית היהודי את התיקונים לחוקת המפלגה שהציע השר בנט, מה שיאפשר לו למנות נציג מטעמו בכל חמישיה ברשימה לכנסת ולהחליט על זהות השרים

צילום: יותם רונן, עריכה: יותם בן-דוד

ניצחון לבנט בקרב על חוקת הבית היהודי: ועידת המפלגה אישרה הערב (רביעי) ברוב סוחף ובהצבעה גלויה את החוקה החדשה אותה הביא יו"ר המפלגה, נפתלי בנט. על פי החוקה החדשה, בנט יוכל לשריין חבר אחד מטעמו בכל חמישייה ברשימת הבית היהודי לכנסת. בנט גם יוכל לאפשר למועמדים חיצוניים להתמודד בשורות המפלגה, ובסמכותו להחליט על מינוי השרים בממשלה.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
"מעורב בפיגוע ב'אפרופו' ב-97' תכנן את חטיפת הנערים"
בריונים יהודים תקפו נערים אלג'יראים ליד פריז
המורה שכחה טאבלט, התלמידים צפו בתמונותיה בעירום

ועידת מפלגה של הבית היהודי, אוניברסיטת תל אביב. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
יכול להיות מרוצה. נפתלי בנט/ראובן קסטרו

חרף עמדתם של חברי הכנסת יוני שטבון ומוטי יוגב, שדרשו לערוך הצבעה חשאית, ועל אף ההתנגדות של חברים נוספים לחוקה החדשה, בהם שר השיכון אורי אריאל - הסכים בנט לפשרה מסוימת בדמות הקמת ועדה מייעצת לשינויי חוקה. "יש פגמים בחוקה, אני לא חושב שהיא מושלמת", אמר בנט בנאומו הערב בוועידת המפלגה באוניברסיטת תל אביב, והכריז כי בראשות ועדת התיקונים יעמוד הרב יצחק לוי, יו"ר המפד"ל לשעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נפתלי בנט ויוני שטבון בוויכוח בוועידת מפלגה של הבית היהודי, אוניברסיטת תל אביב. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
ח"כ שטבון בעימות עם היו"ר בנט בנוגע להצבעה/ראובן קסטרו

"אנחנו נתאחד עם האיחוד הלאומי", הבטיח בנט והצהיר שעל אף הטענות נגדו: "לכל חבר כנסת יש פטור מתקופת הכשרה. נכניס את חברי האיחוד הלאומי למרכז המפלגה". בנוגע לסקרים המראים שייתכן והבית היהודי הופכת להיות המפלגה השניה בגודלה בבחירות הבאות אמר בנט כי "אסור לנו להשתגע מהסקרים".

בתגובה לדבריו של בנט אמר יו"ר האיחוד הלאומי השר אריאל: "לצערי בקשותינו להעביר חוקה משותפת לאחר איחוד המפלגות לא נענתה. בימים הקרובים נתכנס באיחוד הלאומי, נדון במציאות החדשה ונחליט כיצד לפעול".

בהמשך דבריו של בנט התייחס גם להתפתחויות האזוריות וללקחים ממבצע "צוק איתן". "עברנו מערכה. מלחמת צוק איתן. במערכה הזו למדתי כמה תובנות. האחת, עם ישראל חזר לעצמו. הייתה תחושה אחרי מלחמת לבנון השנייה שלא תמיד מפקדים היו בראש. במערכת צוק איתן כל המח"טים והמג"דים היו בראש. הייתה רוח לחימה ו-130% התייצבות מילואים. הדבר השני שהתברר הוא שאנחנו לא נלחמים על פיסת שטח. יש פה גל איסלאמי אדיר, אבל הם מבולבלים - אנחנו היינו כאן ונהיה פה לנצח". עוד אמר: "שמנו קץ לרעיון של מדינה פלסטינית בארץ ישראל".

ועידת מפלגה של הבית היהודי, אוניברסיטת תל אביב. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
ח"כים יוגב, סלומיאנסקי ושקד/ראובן קסטרו

הרוחות בסיעת הבית היהודי בכנסת סערו בשבועות האחרונים סביב עניין החוקה. חברי תקומה, ארבעה מתוך 12 חברי הכנסת של הסיעה, האשימו את בנט בכך שהוא מנסה לדחוק את רגליהם מהרשימה, בניגוד לסיכומים מוקדמים. לנוכח התחזקותו המשמעותית של בנט והתבססותו בסקרים בתור מנהיג המפלגה השנייה בגודלה, נראה כי האיחוד בין המפלגות שעליו דובר אינו דוחק בו.

על פי ההערכות, בנט צפוי להציע לאריאל לקבל שריון כמספר 2 ברשימה, ואילו יתר חברי תקומה – אורית סטרוק, אלי בן דהן וזבולון כלפה – יצטרכו להתמודד בפריימריז פתוחים. גורמים בתקומה אמרו לוואלה! חדשות כי פריימריז "זו שיטה גרועה. יש לאחד את המפלגות איחוד מלא כפי שהוחלט לאחר הבחירות. אלמלא האיחוד הזה, הבית היהודי לא הייתה מגיעה למקום שבו היא נמצאת". אריאל כתב לבנט לא פחות מארבעה מכתבים בעניין, ושלשום אף כינה את התנהלות היו"ר "לא ראויה ולא חברית". גורמים בבית היהודי אמרו אמש לוואלה! חדשות כי מהלך האיחוד עודנו על הפרק, וכי הוא צפוי לעלות לדיון מיד אחרי העברת החוקה.

המכתב של "תקומה" לבנט נגד החוקה המתוקנת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully