וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו האזרח הבריטי הנוסף המוחזק בשבי דאעש?

בסרטון שפורסם הלילה ובו הוצא להורג דייוויד היינס, נראה בסיומו עובד סיוע נוסף מהממלכה, אלן הנינג, והחשש לגורלו הולך וגובר. "הוא הוזהר שלא להגיע לאזור". קמרון יכנס דיון חירום

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס, יאיר דניאל

אחרי שהלילה (ראשון) פורסם הסרטון שבו נראית הוצאתו להורג של עובד הסיוע הבריטי דייוויד היינס על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית", גובר החשש בממלכה לחייו של אלן הנינג, עובד סיוע בריטי נוסף שהוצג בסיום הסרטון המזעזע. על פי ציוצים בטוויטר, הנינג, תושב העיר מנצ'סטר, הגיע לאזור יחד בשיירת סיוע בריטית על מנת לעזור לפליטים בצפון סוריה. ככל הנראה, הוא נחטף על ידי חמושי הארגון בחג המולד האחרון, סמוך לעיר אידליב.

על פי כתב המגזין "המזרח התיכון" האמריקני טאם חוסיין, שחוקר את חטיפת הנינג, עובד הסיוע הבריטי הוזהר שלא להגיע לסוריה, אך הוא החליט להגיע לשם בכל זאת מאחר ש"היו זקוקים לו שם. הנינג רצה להבטיח כי הסיוע יגיע ליעדו. הוא ניסה בכל הכנות לעזור במשבר הפליטים הסורי, שום דבר מעבר לזה. אנשים רבים שיבחו את עבודתו", סיפר חוסיין.

העיתונאי ההולנדי הראלד דורנבוס טען כי אחרי שהנינג נפל בשבי דאעש, הוא הוחזק בכלא הארגון בעיירה א-דאנא, הסמוכה לאידליב. דורנבוס, שהתבסס על דיווחו של פעיל סורי שהוחזק אף הוא בכלא, טען כי הנינג הועבר לבית סוהר אחר של "המדינה האיסלאמית" בעיר א-רקה, שנחשבת למעוז הארגון. הפעיל סיפר כי לפני שהנינג הועבר לא-רקה, היה לו מצב רוח חיובי, משום שהוא חשב שלוחמי דאעש ישחררו אותו מהשבי בזכות העובדה שהוא עובד סיוע. דורנבוס הוסיף כי להנינג אין קשרים לממשלת בריטניה וכי הוא שיתף פעולה עם ארגון איסלאמיים לא ממשלתיים.

לקריאה נוספת על ארגון "המדינה האיסלאמית"
מחשש לתקיפה: "דאעש מפנה את המפקדות ליעד סודי"
מסין עד צרפת: העולם מנסה לעצור את הסחף לשורות דאעש
המחלוקת שמפריעה לגיבוש הקואליציה העולמית נגד דאעש

אלן הנינג, עובד סיוע בריטי, שדאעש מאיים להוציא אותו להורג בסרטון שבו נערף ראשו של דייוויד היינס, 14 בספטמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
אלן הנינג, עובד סיוע בריטני נוסף שדאעש מאיים להוציא להורג/צילום מסך, טוויטר

במקביל, כינס היום ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, ישיבה של גופי הביטחון ויערוך דיון חירום בעקבות פרסום הסרטון. קמרון, ששב ללונדון במהלך הלילה לפני המועד המתוכנן, הבטיח להעמיד את הרוצחים לדין.

"זהו רצח נתעב של עובד סיוע תמים", אמר הלילה קמרון, לאחר שהסרטון פורסם ברשת. "לבי יוצא אל משפחתו, שהפגינה אומץ ותעוזה יוצאת דופן בתקופת הסבל שעברה עליהם". שירותי הביטחון במדינה עדיין מנסים לוודא באמצעות טכנולוגיה לזיהוי קול שהאדם שערף את ראשו של היינס הוא "ג'ון הג'יהאדיסט", הבריטי שזוהה כמי שערף את ראשם של שני העיתונאים האמריקניים שהוחזקו בשבי דאעש, ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף.

אחרי הרצח המזעזע, צפוי לגבור הלחץ מכיוונם של חברי מפלגת השלטון השמרנית לתקיפות אוויריות של חיל האוויר המלכותי בעיראק, שם השתלט הארגון הקיצוני על שטחים נרחבים. עד כה הסכים נשלח סיוע הומניטרי למדינה ולחמש את הלוחמים הכורדים, כמו גם לאמן אותם על אדמת עיראק, אך הודיע כי כל האופציות מונחות על השולחן, מלבד שליחת כוחות קרקעיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully