וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד נהדף: "המורדים שולטים ב-80% מקו הגבול בגולן"

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח שמתנגדי הנשיא אסד השתלטו על רוב שטח הגולן הסורי. באופוזיציה טענו שהמורדים שולטים על כל האזור מלבד כפר אחד והסבו אבדות כבדות לצבא אסד

לוחמי צבא סוריה החופשי במחוז אידליב, 13 בספטמבר 2014. רויטרס
מורדים סורים במחוז אידליב, היום/רויטרס

האיום מתקרב? המורדים הסונים מארגון "ג'בהת א-נוסרה" כבשו את רוב שטחי הגולן הסורי מעבר לגבול עם ישראל – כך מסר היום (שבת) הארגון הסורי לזכויות האדם. "כוחות המשטר נסוגים", אמר דובר הארגון, ראמי עבד א-רחמן, לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, "המשטר איבד שליטה על כ-80% מהעיירות והכפרים במחוז קוניטרה".

עוד בוואלה! חדשות:
הרצוג על סרבני 8200: "אזרחי ישראל ישלמו את המחיר"
הכנופיות הבדואיות שמטילות אימה על העסקים בהתנחלויות
תעלומה בהודו: מי הנפיק תעודת זהות ל"אל הקוף"?

גורמים באופוזיציה הסורית הודיעו היום כי כוחות המורדים השלימו את ההשתלטות על כל היישובים שלאורך הגבול, מלבד כפר אחד. לפי ההודעה שפורסמה ברשת "אל-ערביה", המורדים כבשו אתמול את העיירות אל-חמידיה ואל-רואדי תוך שהם מסבים אבדות כבדות לכוחות הצבא הסורי, אשר ממשיך לשלוט רק בכפר הדרוזי חאדר.

לוחמי צבא סוריה החופשי במחוז אידליב, 13 בספטמבר 2014. רויטרס
המורדים השתלטו על נקודת המעבר היחידה מקו שביתת הנשק לאזור שבשליטת ישראל/רויטרס

בחודש האחרון הגבירו אנשי הארגון, המקורב לאל-קאעדה, את התקיפות נגד הצבא הסורי שאזור והשתלטו על נקודת המעבר היחידה מקו שביתת הנשק לאזור שבשליטת ישראל. זאת, בנוסף על חטיפתם של 45 משקיפי האו"ם ב-28 באוגוסט, אשר הוחזקו בשבי המורדים עד ששוחררו ביום חמישי האחרון.

משטרו של הנשיא בשאר אסד איבד את השליטה ברוב מזרח המדינה לאנשי ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש), ובתוך כך גם את מחוז ראקה וחלקים רבים מדיר א-זור. היום תקף חיל האוויר הסורי בסיס אימונים של דאעש במחוז דיר א-זור ולדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקיפה נהרגו שמונה חמושים. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה כי בתקיפה נהרגו כ-50 מאנשי הארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הפסקת אש בין המורדים הסונים לדאעש"

ביום שלישי השתלטו המורדים הסורים על הר תל אל-מאל הנמצא במרחק של כעשרה קילומטרים מהגבול עם ישראל והרגו כעשרה חיילים בצבא הסורי. על פי חלק מהדיווחים, כל חייליו של הנשיא אסד שהיו במקום נהרגו בהשתלטות. יום קודם לכן, מסרו מקורות ביטחוניים לעיתון "אל-מוסתקבל" על קרבות שהתחוללו בין חיילי חיזבאללה לקבוצות חמושים סורים בדרום אזור קלמון שבגבול סוריה-לבנון. המקורות ציינו כי "חיילי חיזבאללה נאלצו לסגת מן האזור תוך תקיפות ליליות של מטוסי צבא אסד באזור".

לוחמי צבא סוריה החופשי במחוז אידליב, 13 בספטמבר 2014. רויטרס
מורדים סורים באידליב, היום/רויטרס

הבוקר דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי מורדים סונים ולוחמים של דאעש הפועלים מדרום לדמשק חתמו על הסכם הפסקת אש. לפי הדיווח, הצדדים הסכימו "לכבד את הפסקת האש עד למציאת פתרון סופי ולא לתקוף זה את זה" באזור הג'אר אל-אסוואד, וזאת משום שהם רואים במשטרו של אסד האויב העיקרי.

הסכם הפסקת האש מגיע בתזמון מפתיע שכן רק ביום שלישי נהרג מפקדו של אחד מארגוני המורדים הקיצוניים והגדולים ביותר בסוריה בפיגוע התאבדות, שבו מצאו את מותם עוד רבים מאנשיו. חסן עבוד, מפקד "אחראר א-שאם", נהרג בפיצוץ במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה. החשד המיידי נפל על יריביו המרים – אנשי דאעש, שאותם תיאר בתחילת הקיץ כ"מייצגים הגרועים ביותר של האיסלאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully