וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מטפלת חרדית אנסה נערה בת 15 בירושלים

11.9.2014 / 13:36

לפי החשד, המטפלת "אבחנה" את הנערה כמישהי ש"עלולה להפוך למופקרת" ולכן נגעה בה, החדירה חפצים לאיבר מינה ואף ביקשה מרב מבוגר שינהל איתה שיחות בעלות אופי מיני. "זה היה חלק מטיפול"

אילוסטרציה. ShutterStock
הנערה הוטרדה ונאנסה במשך שנה "כדי שלא תהפוך מופקרת"/ShutterStock

מטפלת הוליסטית ידועה במגזר החרדי חשודה כי אנסה וביצעה מעשים מגונים במשך שנה בנערה בת 17 בה טיפלה לפני שנתיים. משטרת ירושלים עצרה את המטפלת בת ה-54, פלורה ניצה שמש, בתום חקירה סמויה אשר במהלכה פיתחה המשטרה חששות כי לא מדובר במקרה יחיד וכעת נחקרות כמה נערות נוספות בהן טיפלה האישה. במהלך חקירתה היא הודתה בחשדות שיוחסו לה, אבל הסבירה כי "מדובר בחלק מהטיפול שהוענק לנערה".

לפי החשד, הנערה הגיעה לביתה של שמש לפני כשנתיים על מנת להעניק לה טיפול יחיד בעיסוי, אלא שלאחר "אבחון" של הנערה, הגיעה המטפלת למסקנה שמצבה המיני מדרדר והיא "עלולה להפוך מופקרת". שמש חשודה כי הסבירה לה כיצד להגיע לסיפוק מיני ובמשך עשרות מפגשים היא נגעה באיבריה המוצנעים של הנערה ואף החדירה לאיבר מינה חפצים דוממים. בהמשך, היא החליטה לכאורה "להיעזר" בטיפול ברב תושב רכסים, בן 62, שניהל עם הנערה שיחות אינטימיות בעלות אופי מיני.

לקריאה נוספת:
אב שהורשע באונס בתו על סמך חלום יישלח לכלא
אנס גרמני צילם 94 סלפיז בזמן התקיפות - ונלכד
סוחבת את המזרון עליו נאנסה: "עד שהאנס ייענש"

ילדות חרדיות בירושלים. AP
לפי החשד, נערות נוספות הוטרדו. המשטרה קוראת לכל מי שנפגעה להתלונן/AP

המטפלת והרב נעצרו לפני כשבוע למשך ימים ספורים, ושוחררו בתנאים מגבילים. בימים אלה הפרקליטות מנסה לגבש כתב אישום נגד הרב ואוספת עדויות מנערות נוספות במגזר החרדי שהמטפלת "טיפלה" בהן. היא אמנם מגדירה עצמה כ"מטפלת אלטרנטיבית בעיסוי בגוף ונפש", אך פרט לקורס עיסוי שלמדה במכללת רידמן – אין לה השכלה נוספת בתחום.

בעלה של שמש נקרא אף הוא לחקירה, בחשד כי ידע על מעשיה ולא דיווח עליהם – אך הוא שוחרר בתוך זמן קצר כיוון שלא ידע מה היא באמת עשתה במהלך הטיפולים. במשטרה קוראים לנערות נוספות שנפגעו מהמטפלת להגיש תלונה בתחנת המשטרה, שכן החקירה בעניינה נמשכת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"ההכוונה המינית נעשית בדרכים שונות"

עורכי הדין אורון שוורץ, יוגב נרקיס ורותם ניר, ממשרד שוורץ-נרקיס, המייצגים את החשודה, מסרו: "אנחנו ניצבים מול מלחמת תרבויות ואילו התמונה המוצגת בידי המשטרה, הנה חד-צדדית. המונח החייב לחלוש על הבנת האירוע הוא רלטיביזם תרבותי: בחברה החרדית אין הרי מטפלי סרוגייט, או סקסולוגים ואפילו לא מורים לחינוך מיני וההכוונה המינית נעשית בדרכים שונות אך אין משמעות הדבר כי דרך זו אינה לגיטימית וכי היא מהווה עבירה. המשטרה והפרקליטות שאנשיה מגיעים מן העולם החילוני חייבים לקבל ולכבד גם התנהלות מנחה מסוג זה, על אף שהתרבות החרדית זרה להם.

"מרשתנו כמנחה לא ביקשה לנצל ובוודאי שלא ביקשה להשפיל את הנערה. אדרבא, מרשתנו פעלה באופנים המקובלים בחברה החרדית - פעלה בשקיפות מלאה אל מול כל הגורמים המעורבים, נועצה כל העת ברבנים, יידעה את הורי הנערה ואת רב קהילתם של ההורים, ובחנה כל העת כי הנערה מבינה היטב את משמעות הדברים תוך שהיא מופנית כל העת למקורות הלכתיים. באופן זה, לא מתקיימת עבירת מין אלא אך תפישה שאיננה נותנת מקום לתרבות שונה. אנו לכן בטוחים כי ניתן לשכנע גורמים ליבראליים בפרקליטות לגנוז את התיק".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully