וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: דיון בעיכוב עונש המאסר למורשעי הולילנד

10.9.2014 / 3:30

המורשעים - בראשם אהוד אולמרט, שעליו נגזרו שש שנות מאסר, ואורי לופוליאנסקי, הסובל ממחלה - יבקשו משופט בית המשפט העליון נועם סולברג לדחות את ביצוע גזר דינם. הפרקליטות מתנגדת

דיון בקשת הפרקליטות להחזיר את התיק בעניינו של מר אהוד אולמרט לבית המשפט לשמיעת עדויות נוספות. עמית שאבי, מערכת וואלה! NEWS
מבקש לדחות את ביצוע גזר הדין של שש שנות מאסר. אהוד אולמרט/מערכת וואלה! NEWS, עמית שאבי

היום (חמישי) בשעה תשע בבוקר יגיעו לבית המשפט העליון מורשעי תיק הולילנד, בהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר ואחרים, ויבקשו באמצעות עורכי דינם מהשופט נועם סולברג לעכב את ביצוע עונש המאסר שנגזר עליהם לאור הערעורים שהגישו. כזכור, השופט דוד רוזן מבית המשפט המחוזי בתל אביב גזר בחודש מאי האחרון שורה של עונשים - הבולט בהם הוא שש שנות מאסר לאולמרט. מורשעים נוספים שצפויים להגיע לדיון הם אביגדור קלנר, הלל צ'רני, אורי שטרית, אליעזר שמחיוף ומאיר רבין.

הפרקליטות כבר הודיעה שהיא מתנגדת לעיכוב ביצוע עונשי המאסר, הקנס וצו החילוט שנגזרו על כל המורשעים בתיק - בהם לופוליאנסקי, הסובל ממחלת הסרטן, ושגם עליו נגזרו שש שנות מאסר. לדברי הפרקליטות, בשל היקפן החריג של הפרשיות שבהן היו המורשעים מעורבים וחומרת העבירות שבהן הורשעו, ובהתחשב בעונשי המאסר הארוכים שהוטלו עליהם, אין הצדקה לעכב את ביצוע העונשים ויש לדחות את הבקשות. "מעשיהם המושחתים של המבקשים כולם, אלה שהפכו את מתן כספי השוחד הרבים לאמצעי לגיטימי להשגת מבוקשם מאת פקידי ציבור ונבחרי הציבור, ואלה מנגד, שלא בחלו במשך שנים רבות בקבלת כספים בסכומי עתק, פגעו באופן קשה ביותר באינטרסים ציבוריים חשובים", נכתב בבקשת הפרקליטות.

עוד נכתב: "יש לייחס משקל נכבד לשיקול נוסף שנגזר מחומרת העבירות שהמבקשים הורשעו בביצוען, והוא אמון הציבור במערכות אכיפת החוק".

פרשת הולילנד - כותרות אחרונות:
אהוד אולמרט עירער על הרשעתו במשפט הולילנד
פרשת הולילנד: שולה זקן נכלאה הבוקר ל-11 חודשים
פרשת הולילנד: 6 חודשי עבודות שירות לאברהם פיינר

אורי לופוליאנסקי בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
אושפז לאחרונה בשל מחלתו. אורי לופוליאנסקי/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

בפרקליטות ציינו כי המורשעים השונים בפרשה טוענים כי יש נסיבות אישיות שבגינן יש לעכב את ביצוע עונשי המאסר, אולם עמדתן היא שנסיבות אלו אינן מצדיקות עיכוב ביצוע. "אין במצבו הרפואי, הגם שאינו פשוט, להצדיק את עיכוב ביצוע ריצוי עונשו", נכתב בבקשה בהתייחס ללופוליאנסקי, שאף אושפז לאחרונה בגין מחלתו.

שיקול נוסף של הפרקליטות בנוגע לעיכוב הביצוע הוא סיכויי הערעור שהגישו המורשים. על כך נכתב: "טענות המבקשים, או לפחות רובן המוחלט, מכוונות נגד ממצאים עובדתיים וממצאי מהימנות שנקבעו בזהירות ובקפידה על ידי בית המשפט. זוהי משוכה גבוהה במיוחד, וספק בעיני המשיבה אם המבקשים יצלחו אותה". לכן, לטענת הפרקליטות, סיכויי הערעור של כלל המורשעים נמוכים עד מאוד. החלטה תתקבל ככל הנראה לא במועד הדיון.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully