וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות נגד עיכוב ביצוע גזר הדין של אולמרט

4.9.2014 / 17:50

בהתנגדות שהעבירת הפרקליטות לקראת דיון בעיכוב ביצוע העונשים של מורשעי הולילנד, היא הבהירה כי אין לטעמה הצדקה לעכב את גזרי הדין, גם לא במקרה של לופוליאנסקי החולה

גזר דין בפרשת הולילנד, מאי 2014. מוטי מילרוד, הארץ
התקבלה בקשתו לעיכוב ביצוע צו החילוט. אולמרט/הארץ, מוטי מילרוד

הפרקליטות מתנגדת לעיכוב ביצוע עונשי המאסר, הקנס וצו החילוט שנגזרו על המורשעים בתיק הולילנד. לקראת הדיון שייערך בשבוע הבא בנושא, העבירה היום (חמישי) פרקליטות המדינה, באמצעות מנהל המחלקה הפלילית עו"ד ג'ואי אש וסגנו עו"ד אריה פטר, את התנגדותה לעיכוב ביצוע העונשים של כל המורשעים – ובהם גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, שאינו בקו הבריאות.

על פי הפרקליטות, בשל היקפן החריג של הפרשית שבהן היו המורשעים מעורבים וחומרת העבירות שבהן הורשעו, ובהתחשב בעונשי המאסר הארוכים שהוטלו עליהם, אין הצדקה לעכב את ביצוע העונשים ויש לדחות את הבקשות. "מעשיהם המושחתים של המבקשים כולם, אלה שהפכו את מתן כספי השוחד הרבים לאמצעי לגיטימי להשגת מבוקשם מאת פקידי ציבור ונבחרי הציבור, ואלה מנגד, שלא בחלו במשך שנים רבות בקבלת כספים בסכומי עתק, פגעו באופן קשה ביותר באינטרסים ציבוריים חשובים", נכתב בבקשת הפרקליטות. "יש לייחס משקל נכבד לשיקול נוסף שנגזר מחומרת העבירות שהמבקשים הורשעו בביצוען, והוא אמון הציבור במערכות אכיפת החוק".

עוד על משפטי אולמרט:
משפטו של אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי נפתח מחדש
לאחר פתיחת תיק טלנסקי: מה עוד מחכה לאולמרט?
אהוד אולמרט ערער על הרשעתו במשפט הולילנד

ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי. : אריאל שליט, AP
לפי הפרקליטות, מצבו הבריאותי אינו מצדיק עיכוב ביצוע. אורי לופוליאנסקי/AP, : אריאל שליט

בפרקליטות ציינו כי המורשעים השונים בפרשה טוענים כי יש נסיבות אישיות שבגינן יש לעכב את ביצוע עונשי המאסר, אולם עמדתן היא שנסיבות אלה אינן מצדיקות עיכוב ביצוע, אף לא מצבו הרפואי של לופוליאנסקי, שאושפז לאחרונה. "אין במצבו הרפואי, הגם שאינו פשוט, להצדיק את עיכוב ביצוע ריצוי עונשו", נכתב בבקשה.

שיקול נוסף של הפרקליטות בנוגע לעיכוב הביצוע הוא סיכויי הערעור שהגישו המורשים. על כך נכתב: "טענות המבקשים, או לפחות רובן המוחלט, מכוונות נגד ממצאים עובדתיים וממצאי מהימנות שנקבעו בזהירות ובקפידה על ידי בית המשפט. זוהי משוכה גבוהה במיוחד, וספק בעיני המשיבה אם המבקשים יצלחו אותה". לכן, לטענת הפרקליטות, סיכויי הערעור של כלל המורשעים נמוכים עד מאוד.

לגבי עיכוב ביצוע הקנסות, נמצא כי לופוליאנסקי ושמחיוף לא הציגו הוכחה לכך שמצבם הכלכלי אינו מאפשר להם לשלם את הקנס שהוטל עליהם. עם זאת, התקבלה בקשת אולמרט לעיכוב ביצוע צו החילוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully