וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם מגזר הדין: "השופט חי על קריזות ורייטינג"

19.6.2014 / 17:52

גורמים שונים הביעו תדהמה מהחלטת השופט רוזן להטיל שש שנות מאסר על לופוליאנסקי בפרשת הולילנד. אזרחים פנו ל"יד שרה": "פראיירים, תסגרו את הסניפים". מקורבו: "הוא חזק"

אורי לופוליאנסקי בבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. עידו ארז, מערכת וואלה! NEWS
"מתמודד בדרכים שלו". לופוליאנסקי בבית המשפט, בחודש מרץ/מערכת וואלה! NEWS, עידו ארז

"תדאגו שהתקשורת לא תעסוק בגזר הדין שלי, שכולם יתעסקו בפרשת הנערים החטופים. המטרה של כולם היא שהם יחזרו הביתה בריאים ושלמים, שלא ירפו מהם". כך אמר היום (חמישי) ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, למקורביו כשיצא מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאחר שנגזרו עליו שש שנות מאסר בגין קבלת שוחד בפרשת הולילנד. "הוא מאוד חזק", אמר אחד ממקורביו של לופוליאנסקי, החולה במחלת הסרטן. "הוא נמצא עם אשתו והילדים ומתמודד בדרכים שלו עם העונש החמור שהוטל עליו".

גורמים ב"יד שרה", ארגון הצדקה שהוא מפעל חייו של לופוליאנסקי, סיפרו לוואלה! חדשות כי מאז מתן גזר הדין הבוקר, התקבלו עשרות פניות של אזרחים שנדהמו מהעונש החמור שהשית השופט דוד רוזן. "הם אמרו לנו, 'אתם פראיירים, אם זה מה שהמדינה עושה לו, תסגרו את כל הסניפים. תפסיקו לתרום למי שלא יודע להעריך'". אותם גורמים הוסיפו כי מאז הבוקר התקבלו פניות רבות של אנשים שהביעו רצון לתרום לארגון בעקבות גזר הדין.

עוד בוואלה! חדשות:
צה"ל במרוץ נגד הזמן, שהולך ואוזל במהירות
בת 5 הותקפה: "הוא נכנס דרך החלון ואמר שאמא מחכה לי"
חשד לחיסול ביפו: אדם נהרג ואחר נפצע בפיצוץ רכב

חברי כנסת הגיעו למאהל המאבק בבית החולים הדסה עין כרם, ינואר 2014. יואב דודקביץ'
"הגיע הזמן שהחברה תשלם את חובה ללופוליאנסקי". אריה דרעי/יואב דודקביץ'

לופוליאנסקי עצמו קיבל שיחות טלפון מפוליטיקאים רבים שביקשו לעודד אותו. "העם בישראל, דתיים כחילונים, יהודים וערבים, לא ישכחו לעולם את אימפריית החסד שהקמת במו ידיך לטובת כלל הציבור", אמר לו ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שהוסיף כי הוא מתפלל שערעורו של לופוליאנסקי יתקבל. ח"כ אריה דרעי (ש"ס) אמר כי "הגיע הזמן שהחברה תשלם את חובה ללופוליאנסקי ותמצא דרך איך להשאיר אותו בחיק משפחתו".

שחר אילן מעמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון אמר: "הרעיון שלופוליאנסקי יישב בכלא הוא בלתי נסבל. קשה לומר משהו טוב על חברה ששולחת את אחד מגדולי צדיקיה לכלא". הוא מתח ביקורת חריפה על השופט רוזן, שלדבריו "סבל מליקוי מאורות קשה. עכשיו קשה לראות איך אפילו העליון מוציא אתנו מגוב החרפה הזה".

בקבוצות הווטסאפ החרדיות וברשתות החברתיות היו שהגדירו את גזר הדין "מטורף", "אכזרי", "הזוי" ו"מעוות". היו שכתבו כי "השופט חולה נפש שחי על קריזות" ואחרים אמרו כי "השופט חי על רייטינג" וגזר את דינו של לופוליאנסקי כדי "שכולם ידברו עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully