וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: צוללת גרעינית משגרת טיל בליסטי מלב ים

הצוללת הרוסית "ולדימיר השני" ביצעה ניסוי ירי ראשון בטיל בין-יבשתי המסוגל לשאת עד 10 ראשי קרב גרעיניים. הטיל שוגר מעומק רב מתחת למים ופגע במטווח מרוחק

צילום: רשתות הטלוויזיה ברוסיה, עריכה: יאיר דניאל

צוללת רוסית גרעינית שיגרה בהצלחה טיל בליסטי בין-יבשתי. הטיל, מדגם "בולאבה", שוגר הבוקר (רביעי) מהים הלבן לעבר מטווח בחצי האי קמצ'טקה שבקצה המזרחי של רוסיה. הצוללת "ולדימיר השני" שיגרה את הטיל בזמן שהייתה בעומק רב מתחת למים.

היה זה ניסוי הירי הראשון של הצוללת. בכירים בצי הרוסי היו על הסיפון בזמן השיגור. זו הצוללת השלישית מסדרת הייצור שלה, והיא נבנתה ב-2006. הצוללת צפויה להיכנס לשירות בסוף 2014.

ה"בולאבה" הוא טיל בליסטי תלת-שלבי, המונע בדלק מוצק. הוא מסוגל לשאת שישה עד עשרה ראשי קרב גרעיניים, ולהגיע לטווח של 9,000 קילומטרים. רוסיה ביצעה שמונה ניסויים מוצלחים בטיל זה מאז 2005. עוד 11 ניסויים נכשלו.

לקריאה נוספת, לפי פרסומים זרים:
כמה פצצות גרעין יש לישראל, והאם אנו עדיין מייצרים אותן?

צוללת גרעינית רוסית משגרת טיל בליסטי מדגם בולאבה – ספטמבר 2014. משרד ההגנה הרוסי, אתר רשמי
הטיל הרוסי אחרי שיגורו מהצוללת/אתר רשמי, משרד ההגנה הרוסי

אתמול ביצעה ישראל ניסוי במערכת ההגנה מפני טילים, ה"חץ". משרד ההגנה הרוסי זיהה את השיגור והודיע כי הניסוי לא הצליח. דובר משרד ההגנה במוסקבה, איגור קונשנקוב, אמר כי הטיל שנועד ליירוט אותר בים התיכון, כ-300 קילומטר מצפון לתל אביב. הניסוי במערכת "חץ 2" נערך אתמול במרכז הארץ במטרה לבחון את יכולות המערכת בגרסתה החדשה.

במסגרת הניסוי, שוגר טיל מיירט על פי התכנית וביצע את שלבי הטיסה שתוכננו. במשרד הביטחון הדגישו כי "לניסוי זה אין קשר לביצועי מערכת הנשק 'חץ' המבצעית המופעלת על ידי מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר".

עוד כתבות בנושא
הצוללות החדשות של חיל הים בדרכן לישראל מגרמניה
איראן חשפה לראשונה את הצוללת הסודית שבנתה בסתר
היעלמות צוללת דקר: פרסומים נדירים מוועדת החקירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully