וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן חשפה את הצוללת הסודית שבנתה בסתר

ה"פאתח", שטרם נכנסה לשירות מבצעי, היא הצוללת הגדולה ביותר שאיראן בנתה בכוחות עצמה. היא הוצגה לזמן קצר בטלוויזיה לרגל חגיגות 35 שנים למהפכה האיסלאמית

צילום: הטלוויזיה האיראנית, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

איראן חשפה לראשונה תצלומים של הצוללת החדישה ביותר מתוצרתה. הצוללת "פאתח", שטרם נכנסה לשירות מבצעי, הוצגה לזמן קצר בסרטון של הטלוויזיה הממלכתית. הסרטון נכלל בכתבה שסקרה את הישגי הצבא מאז המהפכה האיסלאמית. אתמול ציינו במדינה 35 שנים למהפכה שבה הופל שלטון השאה.

בסוף 2013 תיעד הצי האמריקני את עבודות הבנייה של הצוללת בתצלומי לוויין. לפחות שתי יחידות של ה"פאתח" נבנות בימים אלה במספנות באיראן, ולפי פרסומים בארה"ב, אורכה של הצוללת 45 מטרים ורוחבה שישה מטרים. לשם השוואה, ה"פאתח" האיראנית קצרה בכ-12 מטרים מה"דולפין" של חיל הים הישראלי, המיוצרת בגרמניה.

לפי מומחים אמריקנים, בין היתר ממכון ג'יינס, לצוללת החדשה לא אמור להיות טווח פעולה גדול מאוד, והיא תזדקק לעצירות ביניים בצאתה מהים הערבי. בעבר טענה איראן כי הצוללת תונע בכור גרעיני, אך מפרסומים במערב עולה כי ה"פאתח" מונעת בדיזל.

איראן מצוידת בכמה צוללות גדולות יותר מתוצרת רוסיה, אך זהו הדגם הגדול ביותר שהיא ייצרה בעצמה. זו הצוללת השלישית שאיראן מפתחת: בעבר ייצרה המדינה דגם "צוללת גמדית" המבוסס על דגם צפון-קוריאני. ב-2007 היא ייצרה צוללת להדגמת טכנולוגיות בשם "נהנג".

בסוף השבוע, טען בכיר בצבא איראן כי "ספינות קרב מתקרבות לגבול הימי של ארה"ב". דובר הפנגטון אמר כי "מדובר בהצהרה בלבד" וכי לא ידוע על ספינות איראניות באזור ארה"ב, אך בכל מקרה, הדבר לא יעורר דאגה, "משום שכלי שיט רבים נעים במרחב הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully