וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש בגמביה: מאסר עולם להומוסקסואלים

הפרלמנט החמיר את מצבם של ההומוסקסואלים במדינה המערב אפריקנית, שעד כה עמדו בפני 14 שנות מאסר. החוק זקוק לאישורו של הנשיא, שהצהיר בעבר כי יילחם בהם "כמו שנלחמים במלריה"

שליט גמביה, יחיא ג'מיע, במהלך ביקור בניגריה בחודש פברואר. AP
שליט גמביה, סמבה ג'לוואו, במהלך ביקור בניגריה בחודש פברואר/AP

גמביה העבירה חוק שבמסגרתו ייגזר מאסר עלום על מי שיורשע בהומוסקסואליות – כך דווח אתמול (שלישי) בגרדיאן הבריטי. החוק צפוי להחמיר את מצבם של ההומוסקסואלים במדינה, שעד כה הסתכנו ב-14 שנות מאסר בגין נטיותיהם המיניות.

מנהיג האופוזיציה במדינה, סמבה ג'לוואו, סיפר כי הוא ועוד מחוקק אחד היו היחידים שהצביעו נגד החוק החדש. "מבחינת השקפת הדעה שלי, הומוסקסואלים לא מבצעים עבירה שבגינה הם צריכים לקבל מאסר עולם", אמר. כוחות הביטחון של המדינה כבר ביצעו בעבר פשיטות על כינוסים של הומוסקסואלים במדינה. בשנת 2012 נעצרו 18 גברים בבירה בבנג'ול, לאחר שהשתתפו במסיבת בריכה. הם טענו כי הם נחקרו והוכו לפני שנערך להם משפט ציבורי, שהרס את המוניטין שלהם.

החוק, שאושר עוד בחודש שעבר, זקוק עכשיו לאישורו של המנהיג יחיא ג'אמיע, הידוע כמתנגד נחרץ להומוסקסואליות. ג'מיע, שעלה לשלטון בהפיכה צבאית בשנת 1994, נודע בנאומיו המגנים את מדינות המערב, טרם התייחס לחוק החדש. בחודש פברואר אמר בנאום בטלוויזיה כי "אנו נילחם בטפילים הנקראים הומוסקסואלים כפי שנחלים ביתושים הנושאים מלריה, אם לא באופן תקיף יותר".

לפני שנה, במהלך עצרת האו"ם בניו יורק, הוא השתלח בהומוסקסואלים ובלסביות, וכינה את ההומוסקסואליות "אחת משלוש הסכנות הגדולות ביותר לקיום האנושי", לצד תאוות בצע ושאיפה אובססיבית לשליטה עולמית. לטענתו, הגורמים האלו "יותר קטלניים מכל אסונות הטבע יחדיו". בשנת 2008 הוא איים לערוף את ראשם של הומוסקסואלים שלא יעזבו את המדינה.

עוד ידיעות מהעולם
רוסיה: מתנגדים לצירוף אוקראינה לברית נאט"ו
לחץ בממלכה: קמרון ייצא לביקור חירום בסקוטלנד
צבא אסד נהדף בקוניטרה, חיזבאללה נסוג במערב סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully