וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנער הפלסטיני שמת: "המשטרה מספרת סיפורים"

9.9.2014 / 0:11

בני משפחתו של מוחמד סנקרט, בן ה-16 שמת אתמול לאחר שנפצע בהתפרעויות בוואדי ג'וז, ממשיכים לטעון שהוא נורה בראשו ולא ברגלו, כפי שטוענת המשטרה. 3 מיידי אבנים נעצרו בהלווייתו

מוחמד סנקרט, פלסטיני בן 16, שמת לאחר שנפצע בהתפרעויות בוואדי ג'וז, ספטמבר 2014. באדיבות המשפחה
"הוא היה יד ימין ויד שמאל של סבא וסבתא שלו". מוחמד סנקרט/באדיבות המשפחה

בני משפחתו של מוחמד סנקרט, הנער בן ה-16 שנפצע באורח אנוש בהתפרעויות בוואדי ג'וז שבמזרח ירושלים ומת אתמול מפצעיו, ממשיכים להפנות אצבע מאשימה לעבר המשטרה. "המשטרה תמיד מספרת סיפורים אחרי שהם יורים על אנשים", אמר אתמול (שני) דודו של מוחמד, מונתבי סנקרט.

אתמול סערו הרוחות במזרח העיר סביב הלווייתו של סנקרט. רעולי פנים יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה בסמוך לשער הפרחים ולתחנת המשטרה "שלם" שבמזרח העיר. כמו כן, בסמוך לסוכת האבלים בוואדי ג'וז ירו כמה רעולי פנים חזיזים לעבר כוחות משטרה ובמהלך ההלוויה נעצרו שלושה צעירים בחשד לידויי אבנים לעבר כוחות המשטרה.

עוד חדשות בוואלה!:
הייתה התרעה? עימות חריף בין ראש השב"כ לשרים
"בושה, דרעק, גועל נפש": תמלילי פרשת הרפז נחשפים
הותר לפרסום: מנהיג הכת המשיחית - "דוד הכי טוב"

סנקרט נפצע אנושות בהתפרעויות בשכונה שבמזרח ירושלים לפני כשבוע. בימים האחרונים הוא היה מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בבירה, כשהוא מורדם ומונשם, ואתמול הוא מת מפצעיו. .

"הוא אפילו לא היה ליד ההפגנה"

בשלב זה, נסיבות פציעתו של הנער אינן ברורות. במשטרת ירושלים טענו כי הוא היה חלק מקבוצה שיידתה אבנים לעבר כוחות הביטחון ונפגע ברגלו מכדור ספוג. עוד טענו כי לאחר מכן נראה הנער נמלט, ואז מעד ונפל. לפי גרסת המשטרה, בשלב זה רצו אליו שוטרים כדי לעצור אותו, והוא שוחח עמם ואף דיבר בטלפון. לדברי המשטרה, ההידרדרות במצבו חלה רק מאוחר יותר בבית החולים מוקסד שבמזרח ירושלים, ושם הוחלט להעבירו לבית החולים הדסה עין כרם.

מנגד, במשפחתו של הנער טוענים שהוא נפצע מירי מכוון לראשו. "החברים של הילד שהיו איתו אמרו שהוא יצא החוצה מביתו ודיבר בטלפון ולא היה שותף להפגנה, אפילו לא היה ליד הפגנה", אמר דודו. "הילד קיבל את הכדור בראש, חש סחרחורת, התמוטט ומאז לא זז. השוטרים שהגיעו ראו אותו על הרצפה ולא חשבו לעזור לילד, לא נתנו לו שום טיפול".

עשרות התפרעו בירושלים במחאה על מות נער פלסטיני מירי של המשטרה. שירותי כבאות והצלה ירושלים,
תחנת דלק שהושחתה אמש בבירה בעת התפרעויות על רקע מותו של סנקרט/שירותי כבאות והצלה ירושלים

לדברי הדוד, כשאחד השכנים התקשר למוקד מגן דוד אדום, "הם הסבירו שאין להם איך לסייע לו, אבל אמרו שהם נכנסים רק אחרי שיקבלו ליווי משטרתי. "בסוף קראו לסהר האדום שלקח אותו. בבית החולים מוקסד אמרו לנו שמדובר בפגיעת כדור. בבית חולים הישראלי לא ידעו להגיד לנו ממה הוא נפגע בדיוק", אמר הדוד.

"מוחמד היה יד ימין ויד שמאל של סבא וסבתא שלו. יש להם הרבה בעיות בריאות. הוא היה נמצא בבית הרבה ועזר בכל דבר קטן", סיפר הדוד.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 8.9.14, 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully