וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד ציון אמיר התפטר מוועדת המשוב על השופטים

8.9.2014 / 8:30

לוואלה! חדשות נודע שאמיר, מהבולטים בוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין, עזב את הוועדה לאחר שהביע התנגדות למהלך. הלשכה: "המשוב אינו תלוי בנוכחות חבר ועדה כזה או אחר"

- עורך הדין ציון אמיר. מגד גוזני
מתכנן כניסה לפוליטיקה? עו"ד ציון אמיר/מגד גוזני

עורך הדין ציון אמיר, מהדמויות הבולטות בוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין, עזב לאחרונה את הוועדה שהוקמה לצורך החייאת המשוב על השופטים – כך נודע לוואלה! חדשות. עו"ד אמיר התנגד לעריכת המשוב במתכונתו הנוכחית ובתקופה הקרובה, זמן קצר לפני הבחירות לראשות הלשכה. זאת, לאחר שההחלטה עברה ברוב של שמונה קולות בעד ושני מתנגדים בלבד.

התפטרותו של עו"ד אמיר, הנחשב לדמות דומיננטית, מהווה מכה קשה לוועד המרכזי של הלשכה. לאחרונה אף פורסם כי הוא עשוי לחבור לשר לשעבר משה כחלון ולהיכנס לפוליטיקה.

ראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי, החליט לאחרונה להחזיר את המשוב, כשנה לפני הבחירות לראשות הלשכה, בצעד שגרר התנגדות עזה בקרב הנהלת בתי המשפט והחלטה קיצונית של נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, להתנתק מהוועד המרכזי של הלשכה, בתמיכתה של שרת המשפטים, ציפי לבני.

עוד על משוב השופטים בוואלה! חדשות:
מימשו האיום: בתי המשפט התנתקו מיו"ר עורכי הדין
השופטים הודיעו: מתנתקים מלשכת עורכי הדין
עורכי הדין יחדשו את "משוב השופטים" מהשנה הבאה

דורון ברזילי. דודו ועקנין, ספק 500
"כלי חיוני להבראת המערכת המשפטית". ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי/ספק 500, דודו ועקנין

מאז ההחלטה להחזיר את המשוב, השופטים אינם נוטלים חלק בפעילויות הוועד המרכזי, ובטקס פתיחת שנת המשפט נכח הנשיא גרוניס לבדו, על מנת לכבד את נשיא המדינה רובי ריבלין שהשתתף גם הוא, ואילו השופטים הונחו שלא להגיע.

גורמים בלשכת עורכי הדין סיפרו על לחצים כבדים מטעם הנהלת בתי המשפט על חברי הוועדה להתפטר מוועדת המשוב, על מנת שמשוב השופטים לא יצא לדרך. לטענתם, מדובר בהתנהלות פסולה של הנהלת בתי המשפט מאחר שחברי הוועדה הם עורכי דין פרטיים שמופיעים מול השופטים בבתי משפט.

מהוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "עו"ד ציון אמיר תומך בקיומו של משוב השופטים, אולם נבצר ממנו להשתתף בוועדה מסיבותיו, ובכל מקרה המשוב אינו תלוי בנוכחותו של חבר ועדה כזה או אחר. משוב השופטים ייצא לדרך עד סוף השנה. לא מדובר בעניין פנימי שבין לשכת עורכי הדין והנהלת בתי המשפט, כי אם בכלי חיוני להבראת המערכת המשפטית ולהחזרת אמון הציבור במערכת זו".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully