וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימשו האיום: בתי המשפט התנתקו מיו"ר עורכי הדין

30.6.2014 / 8:00

עקב החזרת "משוב השופטים" שלחה הנהלת בתי המשפט מכתב שבו מפורטים מוסדות ועד לשכת עורכי הדין שיוחרמו. יו"ר הלשכה עו"ד ברזילי גינה את נשיא העליון גרוניס שאישר את הצעד

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
אישר את הצעד. נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס/אדריאן הרבשטיין

מממשים את האיומים: מנהל בתי המשפט, מיכל שפיצר, שלח אתמול (ראשון) מכתב הבהרה שבו פירט את מוסדות הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין שמהם החליטו בתי המשפט להתנתק. זאת, בשל החלטת הוועד להשיב את משוב השופטים בשנת המשפט הקרובה. כמו כן, שלח נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, מכתב ליו"ר הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, שבו אישר כי השופטים מתנקים מגע עם הוועד. עו"ד ברזילי גינה את דבריו של גרוניס.

"לא יתכן שנשיא בית המשפט העליון ינקוט בחרם", כתב עו"ד ברזילי, שהוסיף: "הרי כבוד הנשיא עצמו דורש מכל גוף ציבורי לקבל ביקורת, לנהל דיאלוג, גם כאשר ישנה אי הסכמה. ולכן, ראוי שאותן נורמות, הנדרשות מאחרים, יהיו נר לרגלי בית המשפט. איננו מבינים מהיכן החשש הגדול ממשוב שופטים. האם יש למערכת המשפט מה להסתיר מהציבור? תגובת נשיא בית המשפט העליון ומנהל בתי המשפט לפעול בדרך של חרם ותקיפת המהלך של הלשכה, מנוגדת לחלוטין לנורמות הציבוריות שאותם אנו רוצים לקדם: נורמות של שקיפות, קבלת ביקורת ואיסור על חרמות".

לקריאה נוספת על "משוב השופטים"
השופטים הודיעו: מתנתקים מלשכת עורכי הדין
עורכי הדין יחדשו את "משוב השופטים" מהשנה הבאה

דורון ברזילי. דודו ועקנין, ספק 500
"האם יש למערכת המשפט מה להסתיר מהציבור?" עו"ד ברזילי/ספק 500, דודו ועקנין

מוסדות הוועד שעמם החליטה הנהלת בתי המשפט להפסיק קשר הם המכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין, החברה הכלכלית של לשכת עורכי הדין, המוסד לבוררות של לשכת עורכי הדין והמוסד לגישור של לשכת עורכי הדין. כמו כן, יוחרמו ימי עיון, טקסים ואירועים המאורגנים על ידי הוועד המרכזי. עם זאת, שפיצר הבהיר כי יימשך הקשר עם ועדי המחוזות של הלשכה.

נושא המשוב על השופטים שנוי במחלוקת ועד כה, גרר איומים בחרם בכל פעם שעלה, אולם הם לא מומשו. ביום חמישי הודיע הוועד המרכזי של הלשכה כי החליט להשיב את מנגנון הערכת השופטים שעורר בעבר סערה במערכת המשפט, וכבר בשנת המשפט הקרובה ישוב להתקיים משוב השופטים. המשוב בוטל בשנת 2005 לאחר התנגדויות עזות בקרב הנהלת בתי המשפט והשופטים עצמם, שראו בכך ניסיון להשפיע על מערכת המשפט ולהלך אימים על שופטים.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully