וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים הודיעו: מתנתקים מלשכת עורכי הדין

26.6.2014 / 19:43

את ההודעה החריגה הוציאה הנהלת בתי המשפט, בעקבות החלטת הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין להחזיר את המשוב על השופטים החל משנה הבאה. "המשוב פופוליסטי ואינו תורם לשיפור עבודתנו"

אילוסטרציה של שופט בבית המשפט. ShutterStock
"מערכת בתי המשפט איתנה בעמדתה נגד קיום המשוב"/ShutterStock

הנהלת בתי המשפט הוציאה היום (חמישי) הודעה חריגה, לפיה מערכת בתי המשפט החליטה בעצה אחת עם נציגות השופטים כי ייפסקו כל המגעים והקשרים עם ראש לשכת עורכי הדין ועם הוועד המרכזי עד להודעה חדשה. ההחלטה התקבלה בעקבות הודעת הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין, בראשותו של עו"ד דורון ברזילי, הבוקר כי בכוונתם להחזיר את המשוב על השופטים החל מהשנה הבאה.

נושא המשוב על השופטים שנוי במחלוקת ועד כה, גרר איומים בחרם בכל פעם שעלה, אולם הם לא מומשו. בהודעת הנהלת בתי המשפט נכתב כי "מערכת בתי המשפט איתנה בעמדתה נגד קיומו של משוב השופטים. המשוב, שעיקרו פופוליסטי, אינו תורם לשיפור עבודת השופטים או לשיפור הקשר שבין השופטים ועורכי הדין. המשוב אינו מנגנון בקרה מתאים לבחינת עבודת השופטים ועריכתו על ידי עורכי דין היא בעייתית".

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
הסתיים תחקיר חדירת המחבל בדרום: קצינים הודחו
"הסחת דעת לשנייה": כך נהרגו אם וילדיה בתאונה בגליל
חשד: בת 17 נאנסה במהלך נשף סיום תיכון בראשון לציון

בהמשך ההודעה נכתב כי קיימת גם היום בקרה על עבודתם של השופטים. "קיימים כיום אמצעי בקרה וייעול אחרים שמערכת המשפט עושה בהם שימוש כדי לשפר ולקדם את עבודת השופטים. ראשון להם הוא מוסד נציבות תלונות הציבור על שופטים, שהקמתו הייתה תוצאה של דרישות קודמות לקיים את משוב השופטים", נכתב, "המערכת מצויה בבחינה מתמדת של הליכי שיפור והתייעלות בעבודת השופטים ובניהול המערכת, ועל כך יעידו הנתונים המצטברים אודות הירידה במלאי התיקים וקיצור משך חיי תיקים במערכת. העלאת רעיון המשוב בשלב זה נועדה להחדיר תרבות רייטינג לבתי המשפט, ובינו ובין המטרה של שיפור מערכת המשפט אין כל קשר".

"בשנים האחרונות מתקיים שיח יומיומי פורה בין הנהלת בתי המשפט ובין מחוזות לשכת עורכי הדין ועניינים אשר עומדים על סדר היום נפתרים בהסכמה ומתוך הבנה ורצון טוב", הוסיפו. "יש להצטער כי יש מי שמנסה לגרוף הון פוליטי על גבה של מערכת המשפט תוך ניסיון להעכיר יחסי עבודה טובים הקיימים כיום".

שרת המשפטים ציפי לבני לא הגיבה עד כה על ההודעה הדרמטית. ההחלטה חסרת התקדים תבוא לידי ביטוי בכל פעילות משותפת, החל מכנסים ופעילויות שוטפות של הוועד המרכזי, הרצאות וימי עיון.

רק לפני חודש השתתפו נשיא בית המשפט העליון ושופטים רבים אחרים בכנס הוועד המרכזי באילת, אולם כפי שמסתמן הקשר היחידי שיימשך יהיה עם ועדי המחוזות של הלשכה שכבר הוציאה היום הודעה בטענה שהצעד הדרמטי של ברזילי מקורו בפתיחתה של שנת הבחירות לראשות הלשכה, וכי הדבר גורם בעיקר לנזק. "יש להצטער על כך שראש הלשכה שכח את אחריותו כלפי ציבור עורכי הדין ומערכת המשפט", לשון ההודעה.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully