וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מטוס קרב מתרסק לשכונת מגורים ועולה בלהבות

המטוס הלובי, מדגם מיג-21, צלל לקרקע ליד בית הפרלמנט. אחד הטייסים, ילד ועוד אדם על הקרקע נהרגו. לאחרונה דווח על מטוסי קרב מסתוריים שהפציצו מטרות בטריפולי

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

מטוס קרב של צבא לוב התרסק בעיר טוברוק, לא רחוק מהגבול המצרי. המטוס צלל לתוך שכונת מגורים, סמוך למשכן הפרלמנט החדש ודליקת ענק התלקחה באזור ההתרסקות. אחד הטייסים, ילד ועוד אדם על הקרקע נהרגו.

התאונה אירעה אתמול (שלישי). עדי ראייה אמרו כי המטוס, מדגם מיג 21 בגרסה דו-מושבית, טס בגובה נמוך כאשר עשן החל לצאת מהמנוע שלו. הטייס נהרג בהתרסקות אך טייס המשנה שרד.

לדברי מקורות ביטחוניים, המטוס שייך לכוחות הנאמנים לגנרל (בדימוס) חליפה בלקאסם חפתאר, מוביל אחת המיליציות החזקות במדינה, הנאבק במורדים האיסלאמיסטית שכבשו שטחים נרחבים בלוב.

עוד בוואלה! חדשות
העיתונאי שראשו נערף בידי דאעש - אזרח ישראלי
האם ראש עיריית ברלין הבא יהיה פלסטיני?
ארדואן ביקר בקפריסין הכבושה: "2 מדינות ל-2 עמים"

מטוס קרב שהתרסק בשכונת מגורים בעיר טוברוק, לוב – ספטמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
השריפה שהתלקחה אחרי ההתרסקות./צילום מסך, יוטיוב

בית המחוקקים הלובי הועתק לטוברוק שבמזרח המדינה אחרי הידרדרות המצב הביטחוני בבירה טריפולי. בתחילת השבוע, מיליציה איסלאמיסטית "פג'ר" הסתערה על שגרירות ארצות הברית בטריפולי. המורדים ערכו מסיבה בבריכה במבנה המפואר של השגרירות ותיעדו את עצמם מזנקים מהגג אל המים.

בחודש יולי פינתה ארה"ב את כל אנשי הצוות שלה מהשגרירות בטריפולי, בשל האלימות הקשה בעקבות העימותים בין המיליציות הלוביות באזור השגרירות. בתקופה האחרונה, כוחות זרים הפציצו את ריכוזי המורדים שכבשו את נמל התעופה בטריפולי. בארה"ב דווח כי המטוסים המפציצים נשלחו מאיחוד האמירויות, בגיבוי לוגיסטי של מצרים. לפי ה"ניו יורק טיימס", ההפצצות בוצעו ללא ידיעת הבית הלבן, אך ייתכן שהמבצע יצא לדרך בידיעת הנשיא אובמה ואף בברכתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully