וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים פיליפינים מכוח האו"ם תחת מצור המורדים בגולן הסורי

חיילים פיליפינים מכוח האו"ם תחת מצור המורדים בגולן הסורי. 2 גברים נרצחו ליד אולם אירועים בכפר ג'ת והנערה שנפגעה בתאונת "פגע וברח" ברמלה מתה. הכותרות שעשו את השבת

חיילי האו"ם בגבול סוריה הותקפו - ונסו לכיוון ישראל

יומיים לאחר חטיפתם של 44 חיילים מפיג'י מכוח או"ם בגבול סוריה, תקפו היום (שבת) כוחות מורדים סורים שני מוצבים נוספים ברמת הגולן ובהם 75 חיילים פיליפינים מכוח אונדו"ף. על פי דיווח ברשת "אל-ג'זירה", החיילים מכוח אונדו"ף החלו לנוס רגלית אל עבר ישראל, ועברו את הגבול.

לפי שר ההגנה הפליפיני, וולטייר גזמין, החיילים הותקפו הבוקר על ידי לוחמי ארגון ג'בהת א-נוסרה, המסונף לאל-קאעדה.

מאוחר יותר מסרו גורמים רשמיים באו"ם לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי 30 מהחיילים חולצו תחת אש. גורמים רשמיים בפיליפינים אמרו כי לכל 75 החיילים שהיו נצורים שלום. לדברי אותם גורמים, יתר החיילים הפיליפינים עדיין תחת מצור של מורדים איסלאמיסטים.

לקריאה נוספת

יעלון: "אינני גאה בהתנהלות השרים הצעירים בקבינט"

"אינני גאה בהתנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני", אמר אתמול (שישי) שר הביטחון משה יעלון בראיון למהדורות החדשות של הערוצים 1, 2 ו-10, בתום המלחמה בדרום. "אתה יושב בחדר, אנשים מתבטאים – ואז בחוץ עושים פוליטיקה", אמר. לדבריו, "אני מקווה שהשרים שפעם ראשונה חווים את חווית האחריות יפיקו לקחים. אני לא זוכר קבינט כזה, ואני בקבינטים קרוב ל-20 שנה".

יעלון הדגיש: "אני מקווה שהצעירים שבחבורה יפיקו לקחים. יש כאלה שלא נוכל לחנך ויש כאלה שיחונכו בעתיד. אי אפשר במהלך מבצע, כשאנחנו קוברים את מתינו, לתת תחושה שאנחנו מפסידים". הוא עוד הבהיר כי "כולם שותפים למדיניות" ותמכו לפחות במרביתה במהלך הלחימה.

לקריאה נוספת

ג'ון קרי: "דאעש - איום עולמי, קרוב באופן מסוכן לישראל"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי פועל לגבש קואליציה עולמית רחבה כדי לקדם פעולה צבאית נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). במאמר לעיתון "ניו יורק טיימס", טען השר כי בעזרת תגובה משותפת בהובלת ארה"ב, "לא ניתן לסרטן ששמו דאעש להתפשט למדינות אחרות". לדבריו, "העולם יכול להתעמת עם הנגע הזה ובסופו של דבר גם להביס אותו. דאעש הוא נתעב, אבל לא כל יכול". בתקופה האחרונה, נוכח האיום המתגבר שהציג הארגון הסוני, שהשתלט על שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה, פעלה ארה"ב לראשונה בעיראק מאז נסוגה מהאזור. אלא שלדברי שר החוץ, תקיפות אוויריות לבדן "לא יכריעו את האויב", ואף "נדרשת תגובה עולמית רחבה יותר".

קרי חזר והדגיש כי האיום מצד הסונים הקיצוניים עלול לזלוג אל עבר מדינות נוספות, לא רק במזרח התיכון. "נוסף על עריפת הראשים, צליבה ושאר מעשים שטניים שכבר הביאו למותם של מאות אנשים בעיראק, סוריה ולבנון - דאעש מהווה איום לא רק על האזור. הקבוצה צברה אהדה של כוחות ג'יהאד עולמי, תוך שהיא מנצלת את המשבר בסוריה ואת המתיחות הבין-עדתית בעיראק", אמר.

לדבריו, הפיגוע בבריסל לפני שלושה חודשים, בו נרצחו בין היתר שני ישראלים, נעשה על ידי לוחם ג'יהאד של דאעש. "מנהיגיה של 'המדינה האיסלאמית' חזרו ואיימו על ארה"ב. במאי האחרון מחבל המזוהה עם הארגון ירה למוות בארבעה בני אדם במוזיאון היהודי בבריסל. ההתגייסות של מחבלים מעל העולם לארגון משמעה שהם יכולים לנוע בעולם ללא הפרעה, כולל לתוך ארצות הברית", התריע.

לקריאה נוספת

שלושה הרוגים מירי באזור באקה אל גרבייה וטייבה

חאמד וותד, בן 49, ואחיו, אחמד וותד, בן 55, נהרגו אתמול(שישי) לאחר שרעול פנים פתח לעברם בירי מחוץ לאולם אירועים בכפר ג'ת, הסמוך לבאקה אל גרבייה. חאמד הובהל לבית החולים הלל יפה בחדרה כשהוא במצב אנוש, אולם שם מת מפצעיו כעבור זמן קצר.

בנוסף, גבר בן 50 נפצע בינוני התקרית ואדם נוסף נפצע באורח קל. גם הם הובהלו לטיפול בבית החולים הלל יפה. חקירת האירוע הועברה לטיפול ימ"ר חוף, ואם התבררו נסיבות המקרה במלואן. כל הפצועים הם בני משפחה אחת, וככל הנראה מדובר באירוע על רקע סכסוך עם משפחה נוספת. תחנת עירון פתחה בסריקות לאיתור היורה.

לקריאה נוספת

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מתה בת ה-13 שנפצעה אנוש בתאונת פגע וברח ברמלה

ניקול רמירז, בת ה-13 שנפצעה שלשום באורח אנוש בתאונת "פגע וברח" ברמלה, מתה הבוקר (שבת) מפצעיה בבית החולים אסף הרופא. הנהג הפוגע, שנמלט מהמקום מיד לאחר התאונה ולא הגיש עזרה לנערה, טרם נעצר. המשטרה מנהלת אחריו מצוד ואף קראה לו להסגיר את עצמו.

רמירז נפצעה בעת שחצתה את הכביש ברחוב הרצל ברמלה. מחקירת האירוע עלה כי היא חצתה את הכביש יחד עם אחיה, בן ארבע, ונפגעה על ידי רכב פרטי, ככל הנראה בצבע אפור. האח הצעיר היה עד לתאונה הקשה, וניצל ממנה בנס. במשך שתי יממות נאבקו הרופאים על חייה כשבני משפחתה שוהים לצדה, אך הבוקר נאלצו לקבוע את מותה.

לקריאה נוספת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully