וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבא של שבת": ההנצחה המרגשת של דניאל בן ה-4

29.8.2014 / 19:00

בהלווייתו של דניאל טרגרמן, שנהרג מפגיעת פצמ"ר, סיפרה אמו כי השיר האהוב עליו הוא "שלום עליכם". צעירי חב"ד קראו למאות אלפים ברחבי העולם להקדיש את השיר לזכרו בשבת הזאת

ההורים של דניאל טרגמן, שנהרג מפצמ"ר, בהלוויית בנם, אוגוסט 2014. רויטרס
הוריו של דניאל טרגרמן בהלווייתו/רויטרס

דניאל טרגרמן, בן ארבע, נהרג ביום שישי שעבר מפגיעת פצצת מרגמה שנורתה מרצועת עזה לעבר קיבוץ נחל עוז. במהלך הלווייתו, שנערכה ביום ראשון, סיפרה אמו, גילה טרגרמן, כי השיר שדניאל אהב יותר מכל הוא "שלום עליכם", אותו שרים לפי המסורת לפני הקידוש של ליל שבת. מאות בני המשפחה והחברים שנכחו במקום החלו לשיר בספונטניות את השיר, שעה שדניאל נטמן באדמה.

משלחת של צעירי חב"ד הגיעה אמש (חמישי) לביקור תנחומים אצל משפחתו של דניאל, וסיפרו להוריו, גילה ודורון, כי ביוזמתם, יקדישו בשבת הזאת את השיר לזכרו של דניאל ב-4,000 בתי חב"ד ברחבי העולם, כמו גם אצל אלפי משפחות בישראל ובעולם. הוריו של דניאל התרגשו מאוד מיוזמת ההנצחה הייחודית, שנקראה "אבא של שבת" בפרסום של הארגון.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
מאות ליוו את סמל נתנאל ממן: "לאדמה במקום לחופה"
החייל שנורה בירושלים שוחרר: "נתנו לי לחיות"
איך המורים שגויסו בצו 8 מתכוננים לשנת הלימודים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף אהרונוב, סיפר: "כולנו בכינו והצטמררנו ממותו הנורא של דניאל. אהבתו לשיר 'מלאכי השלום' מעידה יותר מכל על טהרתו ותמימותו המיוחדת, ואנו קוראים לבתי חב"ד ולכלל עם ישראל בארץ ובעולם להקדיש השבת את הרגעים של שירת 'שלום עליכם' לזכותו של דניאל".

אמו של דניאל ספדה לו בהלווייתו: "דניאל שלי, אנחנו רוצים להגיד לך תודה שלימדת אותנו לאהוב, לחייך, נתת לנו רגעי אושר רבים בזמן כה קצר. תמיד רצית לגדול ולהתפתח. אני מוצאת נחמה בזה שהיית ילד אהוב עד הרגע האחרון. אלוהים שבשמיים, אנא חזק אותנו ותן לנו כוח להמשיך. תשמור על סבא וסבתא ועל כולנו. יש לי עוד הרבה מה לומר אך אומר את זה בלב, אני אוהבת אותך".

נשיא המדינה ראובן ריבלין נכח גם הוא בהלווייתו של הילד, וסיפר השבוע: "הייתי בלווייתו של דניאל, הילד הקטן מנחל עוז. ראיתי את גבורתם של המתיישבים, את אומץ ליבם ואת מסירות נפשם. גם בימי מלחמה ואיבה אסור לנו להיכנע לייאוש, או לתחושת תבוסה, שאין לה כל קשר למציאות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully