וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנורה בירושלים שוחרר: "נתנו לי לחיות"

29.8.2014 / 16:20

סמל חן שוורץ נורה במהלך המבצע בהר הצופים ונפצע קשה מאוד. אחרי 25 ימי אשפוז ו-3 ניתוחים מורכבים, שב לביתו: "יוצא עם חיוך". אמו התרגשה: "הקלה גדולה, הוא נולד לנו מחדש"

צילום: עומר מירון עריכה: מתן חדד

25 ימים אחרי שנפצע קשה מאוד בפיגוע בהר הצופים במהלך מבצע "צוק איתן", שוחרר הבוקר (שישי) סמל חן שוורץ מבית החולים הדסה בירושלים. שוורץ הנרגש, שנפצע בבטנו מירי של חמוש שנמלט על אופנועו, הודה לצוות בית החולים, "שנתן לי לחיות. אני יוצא מפה עם חיוך". שוורץ, המשרת בחיל השריון, ציין כי הוא מנוע מלדבר על הפיגוע עצמו, אבל "יכול לומר שזו לא תחושה נעימה. אני זוכר הכול, ולא הייתי רוצה לעבור את זה עוד פעם".

עוד בוואלה! חדשות:
מיוחד | כך נגררו ישראל וחמאס למלחמת 50 הימים
דיווח: ארה"ב מקדמת הצעת החלטה לפירוז רצועת עזה
שפחות מין בנות 14: הסיוט של היזידיות בכלא דאעש

החייל חן שוורץ שנפצע קשה מירי בירושלים, אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
"זוכר הכול, זו לא תחושה נעימה". סמל חן שוורץ, לפני הפציעה/באדיבות המשפחה

פרופ' אחמד איד, שניתח את שוורץ והציל את חייו, אמר: "אני מתרגש היום שחן הולך הביתה. חן הגיע אלינו במצב כמעט אנוש. השמחה הזו היא של כולנו, ואחראים לה גופים רבים: קודם כל מד"א שזרק אותו לבית החולים הכי קרוב ולא טייל אתו בתוך העיר. לאחר מכן הצוות הרפואי הגדול שעמל על הפרויקט הזה. הדבר הנוסף זה המשפחה שלו, שלא נכנסה להיסטריה, כל דבר קיבלה ברוגע ובהבנה. לאחר הפיגוע היו סיבוכים שונים, והוא עבר אותם בהצלחה".

הרופא הוסיף וסיפר כי שוורץ עבר שלושה ניתוחים מצילי חיים בתוך ימים ספורים. "מההתחלה הבנו מיד שיש פה פציעה קשה: כדורים שחדרו לתוך הבטן, הבטן הייתה מלאה באברים חיוניים והעבודה הייתה מהירה. הניתוח היה מורכב ומסובך אבל התגברנו על זה. הניתוח השני, לאחר כמה ימים, לא פתר הכול, ולאחר כמה ימים הוא עבר ניתוח שלישי, משלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגיע במצב כמעט אנוש". שוורץ בזירת הפיגוע בהר הצופים, בתחילת החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר אסנת לבציון-קרח, מנהלת בית החולים, הזכירה כי הטיפול בשוורץ נעשה במקביל לטיפול בפצועים מפיגוע הטרקטור שאירע זמן קצר קודם לכן בבירה, ובו נהרג אברהם וואלעס בן ה-29. "ביום הפיגוע של הטרקטור, תוך כדי טיפול בפצועים, אנו מקבלים ידיעה על חייל פצוע בבטן. היה ניתוח מורט עצבים. המון מנות דם, וכל הדרך לא היה ברור אם אנחנו יוצאים מזה או לא. כל הצוותים נלחמו וזה היה השלב שהצלחנו לייצב אותו. יש לו עוד דרך ארוכה, אבל הכי מרגש לראות אותו איתנו היום".

פיגוע ירי ליד הר הצופים בירושלים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
שעות לפני כן נרצח בבירה אדם בפיגוע טרקטור. עין כרם, במהלך המצוד אחר היורה/נועם מושקוביץ

"המזל הגדול ביותר שהיה לנו הוא שהפיגוע קרה מטרים ספורים מבית החולים", סיפרה האם מירי שוורץ. "מרגע שהוא נכנס, הטיפול היה מסור", היא שיבחה את הצוות הרפואי, "נתנו לנו הרבה כוח. בזכותם אנו יוצאים מפה מחייכים ועל זה אנו אסירי תודה. הרגשנו פה בית וביטחון, שהילד שלנו נמצא בידיים טובות. היום אני מרגישה הקלה גדולה. חן נולד לנו מחדש".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully