וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נתניהו "העתיק" את הנאום של עצמו מ-2012

נאום נתניהו אמש במסיבת העיתונאים נשמע לרבים כמו שידור חוזר ממבצע "עמוד ענן" ב-2012. המכה הקשה לחמאס, עמידתו האיתנה של צה"ל והרגיעה שהושגה לטווח לא ידוע - כולם היו שם אתמול, וגם אז

צילום: גדעון צנטנר, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (רביעי) במסיבת העיתונאים לרגל סיום מבצע "צוק איתן", נשמעו לרבים כמו שידור חוזר. "המחיר היקר", "הפגיעה הקשה בחמאס" – כל אלו מסרים שנאמרו כבר בעבר, במקרה אחר – בתום מבצע "עמוד ענן" ב-2012. אפילו העניבה בצבע תכלת, נותרה במקומה.

הפסקת האש נשמרת - כל העדכונים
אכזבה בדרום: "נתניהו לא העניק לנו ביטחון"
חגיגות הפסקת האש של חמאס יסתיימו באותו הסגר
דובר חמאס: "ניצחנו את נתניהו, שיודה בכשלונו"

בנימין נתניהו, בני גנץ ומשה יעלון במסיבת עיתונאים משרד ראש הממשלה. אוגוסט 2014. יואב דודקביץ'
נתניהו, גנץ ויעלון במסיבת העיתונאים, אמש/יואב דודקביץ'

"הממשלה החליטה לפתוח במבצע הזה לאחר התקפות טרור מעזה שבוצעו בתדירות גוברת והולכת בחודשים האחרונים", אמר נתניהו ב-2012. "הודעתי שנגיב בעוצמה להתקפות הללו, במועד שנבחר; אמרתי שנגבה מחיר יקר מארגוני הטרור". אמש, נשמעו הדברים דומים: "מהרגע הראשון הצבנו יעד ברור: היעד היה לפגוע קשה בחמאס ובארגוני הטרור, ותוך כדי הפגיעה הזאת להביא לשקט ממושך לכל אזרחי ישראל. אני יכול לומר שהחמאס אכן הוכה קשות", אמר נתניהו אמש.

גם אז, בנובמבר 2012, המכה בטרור העזתי הייתה עזה במיוחד. "פגענו במפקדים בכירים של ארגוני הטרור, השמדנו אלפי רקטות שכוונו לדרום ואת רוב הרקטות שכוונו למרכז, והרסנו מתקני שליטה של החמאס". אמש, אמר נתניהו: "כאלף מחבלי האויב נהרגו, זה כולל בכירים, אפילו בכירים מאוד בצמרת הפיקוד שלו. השמדנו אלפי רקטות, משגרי רקטות, אמצעי ייצור לרקטות ולנשק אחר, מאגרי תחמושת, עמדות פיקוד ושליטה, מאות עמדות פיקוד, מאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תושבים בעזה חוגגים אחרי ההודעה על הפסקת האש, נובמבר 2012. צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, רויטרס
התמונות מוכרות. תושבי עזה חוגגים את הפסקת האש במבצע "עמוד ענן"/רויטרס, צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

גם אז, המחבלים בעזה לא העריכו נכונה את העמידה האיתנה של צה"ל ושל עם ישראל. "ארגוני הטרור הניחו שנימנע מפעולה תקיפה נגדם; הם טעו", אמר ב-2012. ואמש: "החמאס הופתע משני דברים גדולים: במיוחד בימים האחרונים. הוא הופתע מעוצמת התגובה שלנו להפרת הפסקת האש האחרונה, והוא הופתע גם מהלכידות המופלאה שלכם, אזרחי ישראל ".

ומה לגבי העתיד? הוא, איך לומר, מזכיר מאוד את העבר. "אני יודע שישנם אזרחים שמצפים לפעולה צבאית חריפה עוד יותר, וייתכן מאוד שנידרש לה, אבל בעת הזאת, הדבר הנכון למדינת ישראל הוא למצות את ההזדמנות הזאת להשיג הפסקת אש מתמשכת", אמר בתום המבצע ב-2012.

אמש אמר נתניהו: "האם נשיג את היעד שלנו לרגיעה ממושכת? אני חושב שמוקדם עדיין לומר. אבל אני יכול לומר שהפגיעה הקשה בחמאס ובארגוני הטרור והיכולת שלנו למנוע התעצמות מחודשת שלהם על ידי הבקרה בגבולות, אלה מגדילים את הסיכוי שהיעד הזה יושג".

אם בכל זאת מחפשים את השוני, הרי שהוא בהרכב האנושי של מסיבת העיתונאים. במסיבת העיתונאים של סיום מבצע "עמוד ענן" נכח גם שר החוץ אביגדור ליברמן, שאמש בלט בהיעדרו, ככל הנראה על רקע הביקורת שהשמיע שוב ושוב נגד ראש הממשלה במהלך המבצע וגם לאחר ההכרזה על הפסקת האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully