וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאי רוסיה ואוקראינה נועדו לראשונה; "שיחה קשה"

27.8.2014 / 4:17

שעות אחרי שאוקראינה הודיעה כי עצרה 10 חיילים רוסים שחדרו לשטחה, נפגשו פוטין ופורושנקו בארבע עיניים בבלארוס ודנו בהפסקת אש. האחרון הצהיר כי תפורסם "מפת דרכים" לקראת הסכם

נשיא אוקראיה פורושנקו נפגש עם נשיא רוסיה פוטין, אוגוסט 2014. רויטרס
"השיחות עצמן הן הצלחה גדולה". פורושנקו ופוטין בתום הפגישה, אמש/רויטרס

לראשונה מאז פרוץ המשבר בין רוסיה לאוקראינה, נפגשו אמש (שלישי) נשיאי שתי המדינות השכנות, ולדימיר פוטין ופטרו פורושנקו, ובסיומה הבטיח נשיא אוקראינה כי תוכן "מפת דרכים" לקראת הפסקת אש במזרח המדינה בהקדם האפשרי. הוא תיאר את השיחות "מורכבות וקשות". נשיא רוסיה תיאר את הפגישה כחיובית, אולם סירב למסור פרטים על אודות ההסכם המתגבש בין מוסקבה לקייב. "אנחנו לא יכולים לדון בהפסקת האש, רק לתגבר את האמון בין הצדדים בתהליך המשא ומתן החיוני", אמר בתום פגישה לילית בארבע עיניים עם פורושנקו.

השניים דנו במשבר המתמשך בין המדינות בפגישה שנערכה במינסק, בירת בלארוס, שעות לאחר שאוקראינה פרסמה כי תפסה בשטחה חיילים רוסים בשעה שהיו ב"משימה מיוחדת". לדברי פורושנקו, "נכין 'מפת דרכים' כדי להשיג הסכם הפסקת אש בהקדם האפשרי, שצריך להתקבל בשני הצדדים". על אף הטון החיובי, עדיין לא ברור כיצד יקבלו המורדים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה את ההסכם המתגבש, מתי הפסקת האש תיכנס לתוקף וכמה זמן תחזיק מעמד.

המשבר באוקראינה - כותרות נוספות:
אוקראינה: השמדנו שיירה רוסית; רוסיה: זו הזיה
באוקראינה מתים מפחד מהסוס הטרויאני של פוטין
מפקד המורדים במזרח אוקראינה התפטר, אש בדונייצק

הוועידה לשלום אוקראינה – בלרוס, מינסק, 26 באוגוסט 2014. AP
סוף קרב למשבר המתמשך? משתתפי הוועידה במינסק, אתמול/AP

במצב הקיים, שבו פוטין מתעקש כי פרטי ההסכם הם עניינה הפנימי של אוקראינה, לא ידוע אם הושגה התקדמות בנקודת המחלוקת העיקרית בין שתי המדינות: הטענות בקייב שלפיהן מוסקבה שולחת נשק ולוחמים כדי לסייע למורדים, חרף ההכחשות הנמרצות בקרמלין. פוטין הוסיף כי שני הצדדים הסכימו לשוב ולדון בחידוש אספקת הגז לאוקראינה, לאחר שזו הופסקה לפני חודשיים על ידי הרוסים עקב סכסוך לגבי תמחור וחוב כספי.

השיחות נערכו זמן קצר לאחר הכרזתה של אוקראינה כי עצרה עשרה חיילים רוסים שחצו את גבולה לאוקראינה בשיירה של כלי רכב. אוקראינה פרסמה סרטון של השבויים ובו נראים העשרה, חיילי צנחנים, במדי הסוואה. "אמרו לנו שאנחנו הולכים לצעוד 70 קילומטרים במשך שלושה ימים. לא ראיתי היכן חצינו את הגבול", אמר אחד החיילים המצולמים. "באנו לכאן כבשר תותחים". גורם במשרד ההגנה הרוסי אישר הלילה כי חיילים רוסים אכן חצו את הגבול, אולם טען שמדובר בטעות. "החיילים השתתפו בסיור וחצו את הגבול באזור לא מסומן, ללא כוונה תחילה", אמר. בקייב דחו את ההסבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חיילי צבא אוקראינה באוזר העיר לוהנסק– 21 באוגוסט 2014. רויטרס
יותר מ-2,200 הרוגים. חיילי צבא אוקראינה באזור העיר לוהנסק, בשבוע שעבר/רויטרס

השיחות במינסק כללו גם פגישות בנוכחות הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, וכן מנהיגי קזחסטן ובלארוס. "כולנו רוצים לראות פריצת דרך בשיחות, אבל עצם קיום הפגישה זה כבר הצלחה", אמר נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו. "השיחות היו קשות. עמדות הצדדים שונות, לעתים בצורה מהותית. עם זאת, כולנו מסכימים כי יש צורך לייצב את המצב הביטחוני ולשחרר את בני הערובה".

על פי דוח של האו"ם, יותר מ-2,200 בני אדם נהרגו במהלך הלחימה בחודשים האחרונים. בין היתר, בניסיון להפעיל לחץ על מוסקבה, הטילו ארצות הברית והאיחוד האירופי סנקציות כלכליות חמורות על רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully