וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: השמדנו שיירה רוסית; רוסיה: זו הזיה

16.8.2014 / 0:17

באוקראינה טוענים כי שיירה של צבא רוסיה חדרה לשטחה, ו"חלק משמעותי" ממנה הושמד בידי כוחותיה. ברוסיה מכחישים. מזכ"ל נאט"ו: "ביטוי להמשך המעורבות הרוסית בערעור היציבות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הסלמה בין רוסיה לאוקראינה? אוקראינה הודיעה אמש (שישי) כי השמידה חלק משיירת כלי רכב משוריינים של רוסיה שחדרה לשטחה במהלך הלילה הקודם, וכי כוחותיה ספגו פגזים מהצד הרוסי אתמול. עם זאת, ממשלת רוסיה הכחישה את הטענה שכוחותיה חצו את הגבול אל תוך אוקראינה, וכינו את הדיווח "סוג של הזיה". הרוסים אף האשימו את קייב בניסיון לחבל במעבר ציוד הומניטרי לאזורים במזרח המדינה, שנפגעו קשות בלחימה בין הבדלנים הפרו-רוסים לכוחות הצבא.

אנדריי ליסנקו, דובר מטעם צבא אוקראינה, התייחס לתקרית בתדרוך לעיתונאים ומסר כי כוחות הצבא של אוקראינה הבחינו בשיירה צבאית רוסית שחצתה את הגבול בחסות החשכה. "הצעדים הדרושים ננקטו וחלק ממנה אינה קיימת עוד", אמר ליסנקו.

עוד על המתיחות בין רוסיה לאוקראינה:
באוקראינה מתים מפחד מהסוס הטרויאני של פוטין
מזרח אוקראינה: "מעוז המורדים נכבש בידי הצבא"
במערב מזהירים: חשש גובר מפלישה רוסית לאוקראינה

שיירת כלי רכב של צבא רוסיה נוסעת סמוך לגבול עם אוקראינה, אוגוסט 2015. רויטרס
בקייב חששו שינצלו את המשלוח ההומניטרי כדי לסייע למורדים. שיירה של צבא רוסיה סמוך לגבול אוקראינה/רויטרס

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, עדכן את ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, בנושר ואמר לו כי חלק "משמעותי" מהשיירה הושמד. בעקבות זאת, זימנה בריטניה את השגריר הרוסי כדי לדרוש ממנו הבהרות בנוגע לדיווחים על פלישה לאוקראינה. שרי החוץ של האיחוד האירופי הבהירו כי פעילות צבאית חד-צדדית מצד רוסיה תיחשב להפרה בוטה של החוק הבינלאומי.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד

בנאט"ו טענו כי אכן הייתה חדירה רוסית לתוך שטח אוקראינה. "זה רק מוכיח את העבודה שאנחנו עדים לזרם בלתי-פוסק של כלי נשק ולוחמים מרוסיה הנכנסים למזרח אוקראינה, ומדובר בביטוי להמשך המעורבות הרוסית בערעור היציבות במזרח אוקראינה", אמר מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן. מנהיגים אירופים אחרים האשימו את רוסיה בהסלמת המשבר בין שתי המדינות. באו"ם, לעומת זאת, אמרו כי אינם יכולים לאמת את הדיווחים בנוגע למה שהתרחש בגבול בין שתי המדינות. עם זאת, קראו לצדדים לייצב את המצב לאלתר.

הרוסים מתעקשים שתקרית לא אירעה: "לא הייתה כל שיירה צבאית של רוסיה שחצתה את הגבול בין רוסיה לאוקראינה, לא בלילה ולא במהלך היום", נמסר בהודעה מטעם משרד ההגנה של רוסיה, אשר צוטטה בסוכנות הידיעות RIA הרוסית. גם דובר מטעם משמר הגבול של רוסיה צוטט בסוכנויות ידיעות שונות במדינה כשהוא מכחיש את הטענות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בוועידת האיחוד האירופי בבריסל. רויטרס
מדינות המערב לצדו. נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו/רויטרס

עשרות כלי רכב מטעם צבא רוסיה הגיעו אתמול בבוקר לשיירת הסיוע שהתכנסה מחוץ לגבול עם אוקראינה במטרה להיכנס לשטח האוקראיני ולהכניס 2,000 טונות של מים, מזון לתינוקות וציוד סיוע לבני אדם נוספים במזרח אוקראינה. לאחר שאוקראינה הביעה חשש מהאפשרות שרוסיה תנצל את המשלוח כדי לסייע למורדים בלחימה, הצלב האדום הודיע כי יישא באחריות להעברת הסיוע.

שיירת סיוע הומניטרי רוסית בדרכה לאוקראינה. רויטרס
שיירת סיוע הומניטרי למזרח אוקראינה/רויטרס

בחמישי מפקדם של הבדלנים הפרו-רוסים בדונייצק שבמזרח המדינה, איגור סטרלקוב, התפטר מתפקידו. מדובר בהתפטרות השלישית של בכיר בקרב המורדים בתוך שבוע. אלכסנדר בורודאי, ראש ממשלתה לשעבר של "הרפובליקה העצמאית של דונייצק", אישר אמש את דבר התפטרותו של סטרלקוב, אזרח רוסיה, שהוגדר "שר ההגנה" של "הרפובליקה של דונייצק". הוא לא פירט את סיבת ההתפטרות, אך אמר כי הדיווחים שלפיהם סטרלקוב נפצע בלחימה הם "הבל מוחלט".

במקביל להודעה על התפטרותו של המנהיג הצבאי, דווח על הפצצות כבדות שהיו שלשום לראשונה ליד מרכז העיר דונייצק. לפחות אדם אחד נהרג כתוצאה מהן. לא ברור לחלוטין מי אחראי להפצצות – צבא אוקראינה או שמא הבדלנים. עדי ראייה שונים סיפרו על תושבי המקום שנמלטו על נפשם מחשש לחייהם.

צבא אוקראינה השתלט על העיר נובוסוויטליבקה, מדרום ללוהנסק. העיר הייתה תחת מתקפה של צבא אוקראינה בשבועות האחרונים ואף נותקה מאספקת המים והחשמל. עם כיבושה, התאפשר לחסום את שיירת המשאיות שיצאה שלשום ממוסקבה במטרה להעביר סיוע המוניטרי ללוהנסק.

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully