וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוקראינה מתים מפחד מהסוס הטרויאני של פוטין

287 משאיות יצאו ממוסקבה כשהן נושאות, לפי הרוסים, סיוע הומניטרי לאזרחי מזרח אוקראינה, אולם בקייב חוששים ממתקפה. במקביל, פוטין הגיע לביקור בקרים. "תירוץ למבצע צבאי"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

287 משאיות הנושאות – כך לטענת רוסיה – סיוע הומניטרי לאזרחי מזרח אוקראינה יצאו אתמול (שלישי) ממוסקבה לעבר אוקראינה. שלא ברור אם הרשויות בקייב יאפשרו את מעבר השיירה, על רקע ביקורת קשה על "הציניות" הרוסית, וחשש מפני ניסיון תקיפה רוסי.

ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, טען היום כי משרד הפנים לא יאשר את מעבר משאיות הסיוע. "רמת הציניות של רוסיה לא יודעת גבולות", אמר יצניוק בפתח ישיבת ממשלה, "בהתחלה, הם שולחים טנקים, טילי גראד ושכירי חרב שיורים על אוקראינים – ואז הם שולחים מים ומלח".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
מובארק בבית המשפט: "זו הפעם האחרונה שתשמעו אותי"
הילרי קלינטון התנצלה בפני הנשיא אובמה אחרי שביקרה את מדיניותו
הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית"

ולדימיר פוטין בביקור בסבסטופול, חצי האי קרים. רויטרס
"טענה אבסורדית". פוטין בחצי האי קרים, היום/רויטרס

שר הפנים, ארסן אבקוב, מסר בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו: "שום 'שיירה הומניטרית' של פוטין לא תיכנס לאזור חרקיב. לא נרשה את הפרובוקציה של התוקף הציני". המשאיות עצרו היום סמוך לוורונז', כ-300 קילומטרים ממעבר הגבול, לקראת החלטה לגבי המשך המסע.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, מסר כי "הטענה לפיה שיירת הסיוע ההומניטרית שנועדה לעזור לאוכלוסייה האזרחית בדרום-מזרח אוקראינה עשויה להיות כסות ל'פלישה צבאית' רוסית, היא אבסורדית".

הנשיא ולדימיר פוטין הגיע היום לביקור בחצי האי קרים, שסופח על ידי רוסיה בחודש מרץ. הצעד עורר ביקורת קשה ברחבי העולם, כולל סנקציות נרחבות שהטילו מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית נגד מוסקבה, והיווה את הרקע להמשך הלחימה במחוזות דונייצק ולוהנסק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שיירת סיוע הומניטרי רוסית בדרכה לאוקראינה. רויטרס
"שום 'שיירה הומניטרית' של פוטין לא תיכנס". המשאיות הרוסיות בדרכן ממוסקבה, אמש/רויטרס

לפי רוסיה, שיירת הסיוע נושאת 2,000 טונות של ציוד הומניטרי ומזון. בכירים אוקראינים דרשו ליווי של הצלב האדום, על מנת לוודא כי לא מועבר דבר מלבד סיוע הומניטרי בשיירה. שר החוץ הרוסי אישר את התנאים האלה, אולם כעת לא ברור אם הצלב האדום אכן ייקח חלק במשימה, ואם קייב תסכים לכך לבסוף.

גורמים רבים במערב, בהם ראשי נאט"ו, הזהירו מפני ניסיון רוסי ליצור "תירוץ" למבצע צבאי. שר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד, הפציר היום ברוסיה "להכריז ללא דיחוי על הפריטים המועברים, ולכבד את הניטרליות של הוועד הבינלאומי של הצלב האדום". זאת, על רקע דיווחים על תגבור כוחות צבא רוסיה סמוך לגבול האוקראיני בכ-45 אלף חיילים נוספים בימים האחרונים.

אזרחים ממגנים בשקי חול תחנת דלק בדונייצק, אוקראינה. רויטרס
מספר ההרוגים הוכפל תוך ימים ספורים. אזרחים ממגנים תחנת דלק בדונייצק, היום/רויטרס

בתוך כך, 12 לוחמים של מיליציה אוקראינה נהרגו היום בלחימה מול כוחות הבדלנים, וכמה נוספים נלקחו בשבי, כך לפי דובר מטעם הכוחות האוקראיניים. החמושים הפרו-רוסים פתחו באש לעבר אוטובוס שהוביל את הכוחות האוקראיניים לעבר העיר דונייצק, מעוז הבדלנים, שם נמשכת הלחימה בימים האחרונים.

מנהיג המיליציה הלאומנית, דמיטרו יארוש, מסר בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו: "ספגנו אובדן נוראי של חיים. ננקום". בתיעוד מזירת האירוע נראה האוטובוס כשחורי קליע מנקבים את החלונות ואת שלדת הרכב, וחלק מחלונותיו מנופצים.

מניין ההרוגים בעימות באוקראינה עומד על 2,086. דוברת נציבות האו"ם לזכויות אדם, ססיל פוילי, מסרה כי מניין ההרוגים כמעט הוכפל מאז ה-26 ביולי, אז עמד על 1,129 הרוגים. "קיימת מגמה ברורה של הסלמה", הוסיפה פוילי.

ולדימיר פוטין בביקור בסבסטופול, חצי האי קרים. רויטרס
"מגמה ברורה של הסלמה". פוטין בחצי האי קרים, היום/רויטרס

יותר מ-60 בני אדם בממוצע נהרגו או נפצעו כל יום מאז החלה הלחימה במזרח אוקראינה בחודש אפריל האחרון. עד כה, כ-5,000 בני אדם נפצעו. לדברי פוילי, ההערכה, הכוללת את חיילי צבא אוקראינה, לוחמים של מיליציות אוקראיניות ופרו-רוסיות, ואזרחים, "שמרנית מאוד", ועשויים להיות קורבנות רבים משדווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully