וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי קלינטון התנצלה בפני הנשיא אובמה אחרי שביקרה את מדיניותו

שרת החוץ לשעבר טענה כי ממשל אובמה עשה "דבר טיפשי" כשלא חימש את המורדים בסוריה. "רוצה לחבק אותו", הבהירה. אובמה התפרץ לעבר סנאטור שביקר אותו באותו נושא: "בולשיט"

ברק אובמה עם הילרי קלינטון – מסגד סולטן חסן, קהיר, 2009. AP
הריב המתוקשר צפוי להיגמר בחיבוק. אובמה וקלינטון בקהיר ב-2009/AP

שרת החוץ האמריקנית לשעבר הילרי קלינטון התנצלה בפני הנשיא ברק אובמה, אחרי שמתחה ביקורת נוקבת על מדיניותו בראיון בתחילת השבוע. קלינטון, המועמדת המועדפת על הדמוקרטים לקראת הבחירות לנשיאות ב-2016, התקשרה אתמול (שלישי) לאובמה והבהירה לו כי לא התכוונה לתקוף אותו אישית או לזלזל במנהיגותו.

בראיון לג'פרי גולדברג שהתפרסם בתחילת השבוע במגזין "אטלנטיק", מתחה קלינטון ביקורת חריפה על ההחלטה שלא לחמש את המורדים נגד שלטון אסד. "הכישלון הותיר אותנו עם ואקום גדול, ושלתוכו נכנסו הג'יהאדיסטים", אמרה. לדבריה, "אומות גדולות צריכות עקרונות סדורים. 'לא לעשות דברים טיפשיים' זה לא עקרון סדור".

המונח "לא לעשות דברים טיפשיים" הפך לסיסמה בשנים האחרונות בפי עוזריו של אובמה, והם משתמשים במנטרה הזו כדי לתרץ את מדיניות האי-התערבות בתחום יחסי החוץ. דיוויד אקסלוד, עד לאחרונה יועצו הבכיר של אובמה, עקץ את קלינטון בטוויטר, וכתב: "רק כדי להבהיר: ב'לא לעשות דברים טיפשיים', הכוונה היא לא לכבוש את עיראק מלכתחילה, מה שהיה טעות גרועה באופן טרגי".

מיוחד: הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית"

כוחות כורדיים מסייעים ליזידים שנמלטו מאימת דאעש בסינג'ר בדרך לגבול סוריה. 11 באוגוסט 2014. רויטרס
הכורדים בעיראק כבר קיבלו נשק מארה"ב. מיליציות בהר סנג'יר, השבוע/רויטרס

דוברה של קלינטון, ניקולס מריל, אמר כי לאובמה ולשרת החוץ לשעבר "היו חילוקי דעות כנים בנוגע לנושאים מסוימים", ובעיקר בנוגע למלחמת האזרחים בסוריה. לדבריו, "יש מי שמנסה לתת הד מוגזם לחילוקי הדעות הללו, אך דבר לא יאפיל על העובדה שהשניים חולקים דעות דומות במרבית הנושאים".

אחרי פרישתה מהממשל ב-2013, קלינטון הצהירה אינספור פעמים כי תמיד תמכה בחימוש המורדים בסוריה, והזכירה כי הבית הלבן - ובפרט אובמה - היה זה שהכשיל את המהלך. השניים צפויים להיפגש הלילה במסיבה פרטית במרתה'ס וינארד, שם נמצא אובמה בחופשת קיץ. דוברה של קלינטון מסר כי היא מחכה בקוצר רוח "לחבק את הנשיא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הביקורת על אובמה מחריפה

בתוך כך, האתר "דיילי ביסט" מדווח כי אובמה הגיב בחריפות כלפי מחוקקים שמתחו עליו ביקורת באותו נושא. אובמה אירח נציגים מבית הנבחרים והסנאט לפני שיצא לחופשתו, המחוקקים, משתי המפלגות, מתחו ביקורת על מדיניותו בסוריה.

הסנאטור הרפובליקני בוב קורקר, חבר ועדת החוץ של הסנאט, שאל את הנשיא שאלה ארוכה, שכללה ביקורת על מדיניות הבית הלבן בנוגע ל"מדינה האיסלאמית", לסוריה, לרוסיה ולאוקראינה. אובמה התפרץ לעברו, ואמר כי הטענה "שמשמיעים רבים", לפיה חימוש מוקדם של המורדים היה עשוי לשפר את המצב בסוריה, היא "בולשיט" (Horseshit). גורמים בבית הלבן אישרו כי בין השניים התפתחו חילופי דברים קשים, אך סירבו לאשר כי אובמה השתמש במילה המסוימת הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully