וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "התגובות נגד ישראל נובעות מאנטישמיות"

שרת החוץ לשעבר של ארה"ב הביעה תמיכה מלאה בפעולות הישראליות במהלך המבצע: "האחריות מוטלת על חמאס". היא התייחסה לפעולות רוסיה וסוריה, וציינה כי לעומתן "ישראל עשתה מה שצריך"

צילום: שי מכלוף, לע"מ, דו"צ, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

שרת החוץ של ארצות הברית לשעבר הילרי קלינטון המסתמנת כמועמדת מובילה בבחירות לנשיאות ב-2016, התייחסה באופן נרחב למבצע "צוק איתן" ולפעולות צה"ל ברצועת עזה בחודש האחרון, במהלך ריאיון שפרסם היום (ראשון) העיתונאי האמריקני ג'פרי גולדברג. "ישראל עשתה מה שהייתה צריכה לעשות", אמרה.

"לישראל יש זכות להגן על עצמה", הוסיפה קלינטון, שטרם הודיעה רשמית על הצטרפותה למרוץ לבית הלבן אולם מרבה בהופעות בתקשורת. "הפעולות שחמאס נקט כדי להסתיר רקטות, מתקני פיקוד ושליטה ופתחי מנהרות באזורים אזרחיים – אלה הופכות את התגובה מצד ישראל למורכבת".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
גנץ סייר בעוטף עזה: "לא נתפשר על השקט בדרום"
ישראל והפלסטינים הסכימו להפסקת אש של 72 שעות מחצות
דיווח: חמאס השיג מיליוני דולרים לתשלום משכורות לפקידיו

שמעון פרס והילרי קלינטון. Ariel Schalit, AP
"אין לי ספק שחמאס התחיל בעימות הזה". קלינטון עם הנשיא לשעבר שמעון פרס/AP, Ariel Schalit

"בדיוק כפי שאנו בארצות הברית מנסים להיות זהירים ככל האפשר, טעויות קורות", טענה בהתייחסות לטענה על הרג חפים מפשע. "אני לא מכירה מדינה שלא עשתה טעויות. בלתי אפשרי לדעת מה קורה בערפל המלחמה. אין לי ספק שחמאס התחיל בעימות הזה. האחריות המוחלטת מוטלת עליו בשל ההחלטות שקיבל".

לדבריה, "הסבל אליו נחשפים במסגרת הסיקור התקשורתי, הנשים, הילדים, וכל הדברים האלה, הופכים את זה מאוד קשה להגיע לאמת".

קלינטון עוד טענה כי אנטישמיות היא אחד המניעים המרכזיים לביקורת נגד ישראל. "זה מדהים שיש יותר מ-170 אלף הרוגים בסוריה, יש את רוסיה, שסיפחה וכובשת חלק ממדינה אחרת החברה באו"ם, ועדיין, אנו רואים את התגובה הבינלאומית העצומה הזאת נגד ישראל ונגד זכותה להגן על עצמה. התגובה הזאת מיותרת ולא הוגנת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנה פרו-פלסטינית ואנטי-ישראלית בקייפטאון, דרום אפריקה. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
"הבעיה הישראלית הישנה של יחסי ציבור". הפגנה פרו-פלסטינית בקייפ טאון, דרום אפריקה/רויטרס

"זו הבעיה הישראלית הישנה של יחסי ציבור", הוסיפה שרת החוץ לשעבר, "יש אנטישמיות והתנגדות עמוקה לישראל, מכיוון שהיא מדינה חזקה, עם צבא יעיל במיוחד. חמאס מציג את עצמו כמגן זכויות הפלסטינים למדינה עצמאית, כך שקרב יחסי הציבור היה מוטה מלכתחילה נגד ישראל".

קלינטון התייחסה בדבריה גם למצב במזרח התיכון ול"חשש מההתפרצות של קבוצות ג'יהאדיסטיות שיכולות להשפיע על אירופה ועל ארצות הברית". לדבריה, הארגונים האיסלאמיסטיים לא יישארו במקומם, אלא מעוניינים להתפשט ולהרחיב את תחומי שליטתן. הפתרון, לטענתה, הוא "לבלום, להרתיע ולהביס אותן".

"תמיד הייתי מאלה שטענו כי לאיראן אין את הזכות להעשיר", הוסיפה קלינטון בהתייחסות לסוגיית הגרעין האיראני, "בניגוד לטענתם, אין כזה דבר 'זכות להעשיר'. זה מופרך לחלוטין. אני מודעת לכך שאני כבר לא בשולחן המשא ומתן, אך חשוב לשלוח מסר למי שנמצא שם שלא יכול להיות הסכם בלי הגבלות ברורות על איראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully