וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס השיג מיליוני דולרים לתשלום משכורות לפקידיו

10.8.2014 / 18:34

לפי הדיווח, היום הועברו לזרוע הצבאית משכורות החודשיים האחרונים, וגם פקידי הממשלה צפויים לקבלן. לא ברור איך הצליח הארגון להכניס סכום כסף כה גדול לרצועה, ואם מדובר במהלך סולל דרך להפסקת אש

צילום: שי מכלוף, קובי אליהו, ניב אהרונסון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

- לראשונה זה חודשיים: חמאס שילם את משכורות אנשיו
- גורם ישראלי: מצרים מנסה בשיחות לחזק את מעמדו של אבו מאזן
- היום: לפחות 15 רקטות שוגרו לעבר ישראל
- גנץ לתושבי הדרום: "לא נסכים להמשך טפטוף של הירי"

חמאס הצליח להכניס לרצועת עזה סכום כסף הנאמד במיליוני דולרים, שלא הועבר בחודשיים האחרונים, ואשר אפשר לו לשלם את משכורותיהם של אנשיו – כך דיווחה בצהריים (ראשון) סוכנות הידיעות הפלסטינית "סאווא". לפי הדיווח, בשעות האחרונות הועברו לכל אנשי הזרוע הצבאית, עז א-דין אל-קסאם, כספי המשכורות של החודשיים האחרונים, ובשעות הקרובות ישולמו גם משכורותיהם של פקידי הממשלה (ממשלת חמאס לשעבר). עדיין לא ידוע כיצד הצליח הארגון להכניס סכום כסף כה גדול לרצועת עזה, ואם מדובר במהלך שנועד, בין היתר, לסלול את הדרך לקראת הפסקת אש.

סוגיית משכורותיהם של כ-40 אלף אנשי חמאס היוותה מוקד מחלוקת מרכזי מול פתח מאז הקמתה של ממשלת הפיוס והייתה אחד הגורמים המרכזיים להסלמה האחרונה בדרום. חמאס דרש שהממשלה החדשה תשלם את המשכורות שלהם בעוד שיו"ר הרשות אבו מאזן ואנשיו טענו כי בהסכם הפיוס נקבע שוועדה מיוחדת תחליט מי ימשיך לעבוד ולקבל משכורת מהרשות ומי לא. עד אז, לא נקבע מי ישלם את המשכורות. קטאר הביעה נכונות לשלם את הכסף, אולם לא נמצאה דרך לעשות זאת. הבנקים סירבו להעביר כסף לחשבונות של אנשי חמאס בגלל החוקים הבינלאומיים בדבר סיוע לטרור ואילו מצרים סירבה לאפשר לקטאר להעביר כסף מזומן לתוך הרצועה שישמש לתשלום המשכורות.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
גנץ לתושבי עוטף עזה: "לא נאפשר שטפטוף הירי יימשך"
כמה אזרחים פלסטינים באמת נהרגו במבצע "צוק איתן"?
תיעוד: חיל האוויר מחסל 3 מחבלים במכונית

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. רויטרס
טרם ברור כיצד השיג חמאס את הכסף. הניה/רויטרס

בתוך כך, במהלך היום נמשכו השיחות בקהיר במטרה לגבש מתווה מוסכם להפסקת אש. מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטיניים בקהיר כי המשלחת הפלסטינית לשיחות הסכימה לחדש את הפסקת האש עם ישראל למשך 72 שעות. אולם, זמן קצר לאחר מכן התייחס לדיווח סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, וכינה אותו "לא מדויק". גורמים במשלחת הפלסטינית מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא" כי ההצעה המצרית לרגיעה למשך 72 שעות עדיין נמצאת בבדיקה.

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלת בקריה בתל אביב. 10 באוגוסט 2014. רויטרס
התיאום בין ישראל לבין מצרים נמשך כל העת. נתניהו, הבוקר/רויטרס

גורם ישראלי בכיר שעודכן בפרטי המגעים להפסקת אש בקהיר העריך היום כי המטרה המדינית של מצרים בשיחות היא לחזק את מעמדו של אבו מאזן ולשלול מחמאס את היוקרה שהוא ניסה להשיג במערכה מול ישראל. על פי אותו גורם, בהסדר שמצרים מקדמת יידרשו חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים "להכיר בכך שהם נמצאים בשורה השנייה ואילו אבו מאזן, כמי שזוכה לתמיכת מצרים, הוא המנהיג הכלל-פלסטיני שיוביל את שיקום רצועת עזה".

הגורם הבכיר אמר כי התיאום בין ישראל לבין מצרים נמשך כל העת, למרות שבאופן רשמי ישראל אינה משתתפת בשיחות בקהיר כל עוד נמשכת האש בדרום. "מצרים עדכנה את ישראל במגעים שלה עם הפלסטינים. המתווה של מצרים לא השתנה: הפסקת אש מידית שתאפשר להתמודד עם המציאות ההומניטרית הקשה, ורק לאחר מכן פתרון הסוגיות המדיניות והכלכליות במשא ומתן מדורג". הגורם הוסיף כי בשיחות עם בכירים מצריים נשמעת ספקנות לגבי כוונותיו של ראש הממשלה נתניהו לנצל את ה"קואליציה האזורית" שנוצרה במהלך המבצע, לטובת מהלך מדיני שישנה את פני האזור. מצרים, על פי אותו גורם, מתכוונת לדחוף לכך ביום שאחרי המבצע, ולו רק כדי להוכיח את מחויבותה לסוגיה הפלסטינית.

במהלך היום: לפחות 15 רקטות שוגרו לעבר ישראל

במקביל למאמצים המדיניים בקהיר, האש לעבר הדרום נמשכת: לפחות 15 רקטות שוגרו לעבר ישראל מאז שעות הבוקר.כמה בודדות יורטו והאשר התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי שגרמו לנפגעים. רקטה אחת, שנפלה בשטח המועצה האזורית שער הנגב, גרמה לשריפת קוצים, אך היא כובתה בהמשך.

הבוקר התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ללחימה בדרום. בפתח ישיבת הממשלה בקריה בתל אביב שבה דנו השרים בהתפתחויות בנושא, אמר נתניהו כי מבצע "צוק איתן" נמשך, וכי מעולם לא הוכרז על סיומו. "המבצע יימשך עד השלמת ייעודו - השבת השקט לתקופה ממושכת", אמר ראש הממשלה. "נפעל בכל דרך כדי לשנות את המציאות הנוכחית, כדי להביא שקט לכל האזרחים. נעמוד ביחד בנחישות עד להשלמת המלאכה". נתניהו ציין כי לא יתקיים משא ומתן תחת אש.

הרמטכ"ל: "יכולים לפגוע בבכירי חמאס בכל מקום". יותם רונן
"לא נסכים להמשך טפטוף של הירי". גנץ/יותם רונן

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה וביקש להרגיע אותם. "לא נסכים להמשך טפטוף של הירי", אמר גנץ לראשי הרשויות.

בינתיים, ימים בודדים לאחר ששבו לבתיהם בתקווה לחזור לשגרה, תושבי קיבוץ עין השלושה שוב מתפנים מבתיהם. בהנהלת הקיבוץ החליטו להעביר את התושבים למקום בטוח יותר, ומהבוקר הם עומלים בניסיון למצוא מקום שבו יוכלו כל תושבי הקיבוץ לשהות יחד. תחילה יעזבו משפחות בעלות ילדים, ובהמשך גם שאר התושבים יפונו.

בשל המשך השיגורים לעבר ישראל, המשיך צה"ל לתקוף היום ברצועת עזה. בין היתר תקפו כלי טיס של חיל האוויר רוכב אופנוע בבית חאנון שבצפון הרצועה. רוכב האופנוע נפצע, ושלושה עובדי עיריית בית חאנון שהיו בקרבות מקום נפצעו גם כן.

(עדכון ראשון: 15:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully