וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' על ההדלפות מהקבינט: הצעתי פוליגרף

26.8.2014 / 8:32

ועידת המשפט של מחוזות לשכת עורכי הדין בשיתוף עם וואלה! חדשות נפתחה באשקלון. השר לביטחון פנים ביקר בחריפות את המדליפים מהקבינט ואמר: "דברים חסויים לא צריכים לצאת"

עריכה: יאיר דניאל

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' אמר הבוקר (שלישי) בוועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בישראל בשיתוף וואלה! חדשות כי הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את שרי הקבינט בדיקה במכונת אמת (פוליגרף) על מנת לחקור מי הדליף פרטים מישיבות אחד הפורומים החשובים במדינה.

השר לביטחון הפנים שהשתתף במושב השני בנושא חקירת עורכי דין, התייחס בדבריו לנושא ההדלפות מישיבות הקבינט ולביקורת שספגו השרים מראש הממשלה. "ליברמן אומר מול הקבינט ומול הממשלה כי יש להכריע את חמאס. בנוגע להדלפות, אם ישנן, אני מאוד לא אהבתי את מסיבת העיתונאים בה קיבלנו נזיפה. אני אומר כי ישנן הדלפות מתוך הקבינט. קח אותו לפוליגרף וכל מי שייכשל מקומו לא בקבינט".

במושב, בו השתתפו גם עו"ד אבי עמירם וח"כ דוד רותם הוסיף אהרונוביץ': "הרבה דברים הרגיזו אותי שהודלף, אבל זה שאנו יושבים ונכנסת שרת המשפטים ואומרת כי כל תכנית הכניסה יצאה בערוץ 2 זה מסוכן מאוד. אינני יודע מי הדליף. צריך לבדוק את כל חברי הקבינט. אם פעם אחת הם ייבדקו במכונת אמת זה ייפסק. לכל חבר קבינט יש דעה וזה לגיטימי ואם הוא מתראיין על דעתו זה בסדר. יש לי בעיה שדברים חסויים יוצאים החוצה".

כשנשאל אהרונוביץ' האם צריך לחקור את ראש הממשלה בנושא אמר: "ייעצו לי לשמור על זכות השתיקה".

יצחק אהרונוביץ' בוועידת המשפט השלישית באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"כל מי שייכשל מקומו לא בקבינט". אהרונוביץ'/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

ועידת המשפט השלישית של מחוזות לשכת עורכי הדין בישראל, בשיתוף עם וואלה! חדשות, מתקיימת היום כסדרה באשקלון לאות הזדהות עם תושבי הדרום לאחר שקיבלה אישור מיוחד מפיקוד העורף. זאת, למרות הפגיעה הישירה של רקטה בבית בעיר הבוקר. בוועידה משתתפים בכירי המשפטנים והפוליטיקאים במגוון פאנלים מעשירים לציבור עורכי הדין, בהם סיקור עיתונאי של משפטים, חקירת עורכי דין, זכות הדיור ודיון על משאבי הטבע בישראל. יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין, אפי נוה, קרא לעורכי הדין מהמרכז "ליטול חלק בוועידה". הוועידה נערכת במלון ליאונרדו בעיר.

בצהריים נפתח המושב השלישי בנושא הבעלות על משאבי הטבע בישראל בו נשא דברים השר להגנת הסביבה עמיר פרץ. בפאנל משתתפים בין היתר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניצן סלומיאנסקי, מר אלון גלרט, היועץ המשפטי לשעבר של ראש הממשלה ופרופ' איתן ששינסקי, ראש הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בנושא משאבי טבע, נפט וגז בישראל.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
אחרי לילה שקט: 18 פצועים קל באשקלון, מטח למרכז
צה"ל תקף רב-קומות בעזה; 2 נהרגו, 20 נפצעו
דיווח: ארה"ב גיבשה הצעה להפסקת אש בין ישראל וחמאס

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פתיחת ועידת המשפט השלישית של ישראל, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
למרות הכל - המשפטנים יורדים דרומה. אשקלון, הבוקר/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

השר פרץ אמר כי על תושבי הדרום "לקבל עדיפות, לא רק במצב של מלחמה". לדבריו, "על ישראל לתת לנו את כל הכלים כדי שנרגיש שאנחנו נמצאים בחזית, אך עדיין יכולים לקיים בכבוד את משפחתנו".

בהתייחסו למצב הביטחוני אמר פרץ: "מדינת ישראל צריכה לקבוע, כי אין שאלה בכלל שאנו הכוח החזק באזור. אין שאלה שאם היינו מחליטים לכבוש או לבתר את עזה היינו מצליחים ולכן קבלת החלטות מתוך עמדה של כוח צריכה לשדר כוח וזה תלוי בדרך בה הציבור תופס את המהלכים. אני משתדל שלא להצטרף לשום דברי ביקורת שאינם תורמים. יכול להיות שהם נכונים אך צריך לדעת מתי להגיד אותה. אינני מתייחס לשמות אך לביקורת על הרמטכ"ל אין מקום בימים אלה".

שטייניץ: "הדבר הנכון עכשיו - ממשלת אחדות לאומית"

המושב הראשון בוועידה עסק בסיקור עיתונאי של משפטים בעלי פרופיל ציבורי גבוה והשתתפו בו בין היתר, שר המשפטים לשעבר פרופ' דניאל פרידמן ועו"ד אלדד יניב. כמו כן, בתחילת הכנס נשאו דברים שר המודיעין יובל שטייניץ ויו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג.

השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ נשא דברים בפתח הוועידה ואמר כי יש לגבות את ראש הממשלה ולהקים ממשלת אחדות לאומית. "במוקדם או במאוחר אנו או נצטרך להביא לפתרון מדיני שיביא לפירוז עזה או שנצטרך לפרז במו ידינו על ידי הכרעה צבאית. מכיוון שהמצב ברצועה כה מורכב, ואנו עומדים תחת איום שהוא כה מסובך וקשה לטיפול ומכיוון שמסביב יהום הסער כי כל המזרח התיכון סובב סביבנו – ראו מה קורה בעיראק, לבנון וסוריה – אני חושב שבשעה דרמטית זו, נכון לתת גיבוי ולאחד את השורות ולכן אני חושב שהדבר הנכון עכשיו הוא להקים ממשלת אחדות לאומית".

ועידת המשפט באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"הדבר הנכון עכשיו הוא להקים ממשלת אחדות לאומית". שטייניץ בוועידת המשפט, היום/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

שטייניץ המשיך והתייחס למגעים להסכם הפסקת אש: "העלנו בצד הדרישה לשקט לטווח ארוך, דרישה בסיסית נוספת – אם רוצים פתרון עכשיו זה שקט תמורת שקט ואנו מוכנים להקלות, אך אם מדובר על פתרון לטווח ארוך זה מחייב פירוז מחדש של הרצועה. הרצועה היתה אמורה להיות מפורזת, אבו מאזן לא עמד בהתחייבות הזו. חמאס יורה טילים אך חמאס הוא זה שהתחייב ולכן התביעה לפירוז הרצועה היא תנאי הכרחי לפתרון לטווח ארוך להפסקת הסבל של תושבי הדרום. רק פירוז יסלול את הדרך ויתן סיכוי להמשך תהליך השלום. ללא פירוז עזה אף ממשלה שפויה לא תוכל לשקול ויתורים בגזרות אחרות".

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, אמר בפתיחת המושב: "אני מגיע לכאן, יוצא מחוסר השפיות, כדי לומר לכם שתושבי אשקלון מצדיעים לכם על כך שבחרתם לערוך את הוועידה כאן. מכאן אנו צוברים את הכוח, אנו מרכזים מכאן את כל הכוחות ואומרים שעם ישראל התגלה באחדותו. בשמי ובשם כל תושבי אשקלון אני מודה לכם שבחרתם לקיים את ועידת המשפט השלישית. הדבר מחזק אותנו ונותן לנו כוח להמשיך ולעמוד כצוק איתן נוכח מתקפת הטרור של חמאס מולה אנו מתמודדים למעלה מ-10 שנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תפקידנו להבטיח מערכת משפט עצמאית גם תחת אש ועימות". ועידת המשפט השלישית, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) התייחסה אף היא למצב הביטחוני ובפרט למשא ומתן המדיני להשגת הסכם להפסקת אש. "אבו מאזן הוא מחבל דיפלומטי", אמרה קירשנבאום, "הוא החתים את חאלד משעל על התביעה המשותפת נגד חיילי צה"ל בהאג, הוא אמר שלא יילך למוסדות בינלאומיים ואז הלך לאו"ם. צריך למצוא פרטנר ולא בדמות אבו מאזן".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בירך את ראש העיר ואמר: "אני רוצה לומר כי אם מסתכלים על תמונת המערכה ההיסטורית בישראל, המבחן הוא לא רק של הממשלה אלא גם של השלטון המקומי. אני מברך את ציבור השופטים הנמצא כאן. תפקידנו להבטיח מערכת משפט עצמאית גם תחת אש ועימות. בעת הזו כשסוגיות הביטחון נמצאות מול עינינו, ניצבת גם שאלת זכויות הפרט וחופש הביטוי והבנה עמוקה כי החברה הישראלית היא פסיפסית ולכן יש להילחם בחורמה בכל תופעה של גזענות בכל צורה שהיא".

רקטה פגעה בבית באשקלון, לא היו נפגעים, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
זירת הפגיעה באשקלון, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

במהלך הפאנל התייחס שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן למאבק בשחיתות: "למאבק בשחיתות יש השפעה דרמטית על ניהול המדינה. נפסל נגיד בנק ישראל, נפסל מי שהיה אמור מטעם שר האוצר דאז להיות יו"ר רשות המיסים, הממשלה חשבה שגנות הוא המועמד המתאים ביותר לכהן כמפכ"ל המשטרה והוא נפסל על דברים שאמר במשפט עבר שבו זוכה. בצבא נפסל מועמד לרמטכ"ל. מי שאי פעם היה לו משהו בעבר רודפים אותו. יש כאן תהליך דרמטי ומקיף".

פרידמן התייחס גם לחשיפת הקלטות של עורך הדין רונאל פישר החשוד בעבירות של שוחד: "ברור שאת הקלטות של פישר צריך לראות בתקשורת אבל אחרי שהן היו בבית המשפט ולא לפני. הראיות באות ממקור כלשהו ואז התקשורת צריכה לשדר את מה שמתנהל במשפט. המשפט מתנהל בתקשורת עוד לפני המשפט. תפקיד בית המשפט הוא להפסיק את המשפט שלפני המשפט".

בסיום הוועידה ייערך הטקס השנתי המסורתי לפתיחת שנת המשפט, בהשתתפות נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס; שרת המשפטים ציפי לבני; היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין; ומבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. כמו כן, ישתתפו בטקס גם פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן; מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו; מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר; מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור; מנהל רשות האכיפה והגבייה, מר דוד מדיוני; נציבת הביקורת על מערך התביעה, השופטת בדימוס הילה גרסטל; ובכירים נוספים מעולם המשפט.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully