וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לוואלה!: "ישראל לא תנטוש יישובים, לא ניתן הניצחון לחמאס"

שר האוצר אמר כי אין בכוונת המדינה לפנות יישובים בצורה יזומה בשלב זה. "איפה זה ייגמר? נפנה אח"כ את אשקלון ואשדוד? ישראל לא בורחת מפני שארגון טרור יורה עליה"

צלם: שי מכלוף

שר האוצר יאיר לפיד התייחס היום לנושא פינוי התושבים מיישובי הדרום, והבהיר כי אין בכוונת המדינה לפנות יישובים בצורה יזומה בשלב זה. בראיון לוואלה! חדשות אמר לפיד כי "זה שמישהו אומר לעצמו אני לא רוצה שילדיי יהיו בקו האש, נכנס איתם לאוטו ונוסע זה בסדר, זו זכותו ואנחנו גם נסייע לו למצוא סידור חלופי. אבל מדינת ישראל לא תנטוש יישובים, לא יהיה פה שום ארגון של נטישת ישובים מפני שאנחנו לא ניתן את הניצחון הזה לחמאס. כי הרי איפה זה ייגמר? מה נפנה אח"כ את אשקלון? ואח"כ את אשדוד? מדינת ישראל לא בורחת ולא מפנה ישובים מפני שארגון טרור יורה על תושביה".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הורי דניאל שחזרו: ”הכול קרה מהר, הרסיס חלף מולנו”
ח”כ גלאון: התנהלות הממשלה אווילית ומטומטמת
מזדהים עם הדרום: ועידת המשפט הועברה לאשקלון

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ משקיף אל עבר רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
"איש שקול, איש נבון, לוחם מהולל". גנץ/דובר צה"ל

לפיד נשאל לגבי האפשרות של הפסקת אש ואמר: "אנחנו מחכים לשמוע גם מהקהילה הבינלאומית אז אנחנו לא יודעים. קודם כל שתיפסק האש, אם תיפסק האש אפשר יהיה לנהל משא ומתן. תחת אש לא ננהל משא ומתן". לפיד התייחס לדיווחים לפיהם הפלסטינים כבר הסכימו להפסקת אש ואמר: "אני מציע לא להסתמך על דיווחים פלסטינים אלא לחכות לגרסה הרשמית של ישראל שתבוא בזמן הנכון". הוא הוסיף: " אני נגד לעשות הערכות במצב הזה. כל הזמן מתנהלים מגעים ואנחנו נראה בהמשך מה הדבר הנכון".

לפיד הגיע היום לסיור בדרום במהלכו גם ביקר בבית משפחתו של דניאל טרגרמן בן הארבע שנהרג בסוף השבוע מפגיעת פצמ"ר. "אני מגיע לסיור בדרום ואני רואה ישובים שבהם יש תושבים נחושים וכואבים, הם כואבים את האבדן, הם כואבים את מותו של דניאל מאתמול, ומצד שני הם מבינים שזו מערכה וזו מערכה מוצדקת. זו מערכה שצריך לנהל אותה וצריך לנהל אותה בנחישות, באורך רוח ושאין דרך אחרת לנהל מערכה כזו. אז הם מבינים". לפיד הוסיף כי שוחח עם ראשי רשויות בדרום על סיוע כלכלי אפשרי במצב הנוכחי.

לפיד התייחס גם לביקורת שנשמעה מצד חברי קבינט על התנהלותו של הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ. "מי שיחליט זה הדרג המדיני והקבינט, שרים בקבינט לא יכולים להיות אלו שמחליטים ואח"כ להאשים את אלו שמבצעים את ההוראות שלהם, הצבא עשה את מה שהקבינט הורה לו לעשות. יש לנו רמטכ"ל יוצא מן הכלל, איש שקול, איש נבון, לוחם מהולל ולהאשים אותו במשהו? ואין במה להאשים אותו מפני שאנחנו במערכה קשה ולא פשוטה שלא הסתיימה, זה מעשה, אני אתבטא בעדינות, מאוד לא ראוי. אני מאוד מחזק את הרמטכ"ל, אני צפיתי מקרוב בעבודה שלו והוא עשה אותה יותר מנאמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully