וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גלאון: התנהלות הממשלה אווילית ומטומטמת

ראשת מרצ מתחה ביקורת על התנהלות הממשלה ואמרה כי תושבי העוטף משלמים את המחיר הכבד במקום תושבי ההתנחלויות. "אין אסטרטגיית יציאה מהמבצע. כרגע זה רק כתישה והכתשה וירי"

מתוך משדר וואלה! חדשות

ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, מתחה ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה בזמן הלחימה בדרום, והגדירה אותה "אווילית ומטומטמת". "מי שחושב שמה שלא הולך בכוח הולך ביותר כוח, מבין היום שזה לא נכון", אמרה גלאון, שהתארחה הבוקר (שני) במשדר המיוחד של וואלה! חדשות. "הממשלה הזאת עשתה כל טעות אפשרית", היא האשימה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גורם פלסטיני: הסכמנו להפסקת אש, ממתינים לישראל
מזדהים עם הדרום: ועידת המשפט הועברה לאשקלון
אתר סרוגים: ”מגיע לתושבי נחל עוז, הם תמכו בהתנתקות”

זהבה גלאון יו"ר מרצ באולפן וואלה!. אוגוסט 2014. דרור עינב
גלאון באולפן וואלה! חדשות, הבוקר/דרור עינב

למחרת הדיווחים על כך שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתכנן לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי ללחוץ על ישראל לסגת מיהודה ושומרון, אמרה ראשת מרצ כי הממשלה "צריכה להגיד כן ליוזמת אבו מאזן, גם אם מדובר בהליכה לאו"ם והכרה במדינה פלסטינית. נתניהו צריך להגיד עכשיו כן לסיום הכיבוש ולהקמת מדינה פלסטינית. הוא צריך להגיד כן לממשלת האחדות, כן למהלך באו"ם, ואז ישראל והפלסטינים ינהלו משא ומתן ממקום שווה. עכשיו כן – משא ומתן אחר כך. כרגע זה רק כתישה והכתשה וירי".

לדברי גלאון, סובלנות העולם לתקיפות ישראל ברצועת עזה הולכת ופוחתת ככל שהזמן חולף: "אנחנו צריכים להבין את מגבלות הכוח – אין לגיטימציה כשרואים את כל תמונות ההרס. העולם הופך להיות פחות ופחות טולרנטי לישראל. יש מארג אינטרסים בינלאומי, אנחנו לא לבד פה. אנחנו צריכים להתעשת ושמישהו ידפוק על השולחן". לדבריה, כרגע "אין אסטרטגיית יציאה מהמבצע".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במסיבת עיתונאים אחרי פגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. קהיר, 23 באוגוסט 2014. רויטרס
"צריך להגיד כן ליוזמה של אבו מאזן"/רויטרס

לתפיסתה של גלאון, הממשלה הנוכחית היא זו שגרמה לחמאס להבין שהירי משתלם. "נתניהו לימד את חמאס שבכוח משיגים דברים. תושבי הדרום לא יכולים להמשיך להיות תחת המתקפות האלה". לדבריה, "תושבי הדרום משלמים את המחיר של לא ללכת להסדר מדיני כולל, הם עומדים כנגד תושבי ההתנחלויות. כיום, זה או תושבי כפר עזה, או תושבי מיגרון".

גלאון לא התעלמה מארגוני האיסלאם הקיצוני, אך בניגוד לנתניהו שטען כי "חמאס הוא דאעש", גלאון דווקא טוענת שניתן ללכת למהלך מדיני עם הפלסטינים כדי "לבודד את האיסלאם הרדיקלי". "האיום של האיסלאם הרדיקלי הוא איום רציני", אמרה. "דווקא עכשיו למדינת ישראל צריך להיות אינטרס ללכת למהלך מול המדינות המתונות שיש להן אינטרס שיהיה כאן שקט". לגבי הסיכונים הכרוכים בהסכמים ארוכי טווח, אמרה גלאון שהפסיביות היא אף גרועה יותר. "בכל זמן יש סיכון, אז מה נעשה – נשב ולא נעשה כלום? ראינו כבר לאן זה הביא אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully