וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 למותו של אורון שאול: "היה לנו עתיד משותף"

25.8.2014 / 9:00

חודש אחרי נפילתו של החלל היחיד ב"צוק איתן" שמקום קבורתו לא נודע, נערך משחק במגרש הכדורגל שנחנך לזכרו. חברתו הודיה ספדה לו לראשונה בפומבי: "תמיד התווכחנו למי הילדים יהיו דומים"

משחק הכדורגל הראשון שנערך במגרש החדש שנחנך אמש (ראשון) בפוריה עילית שמול הכנרת לא היה שגרתי: שחקני הקבוצות היריבות - מכבי חיפה ובית"ר ירושלים - התאחדו ל-90 דקות נדירות כקבוצה אחת לזכרו של לוחם גולני, סמל-ראשון אורון שאול, שהוכרז בדיוק לפני חודש חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, היחיד במבצע "צוק איתן". המשחק ההיסטורי התקיים בתום טקס מרגש החותם 30 יום שבהם למשפחתו לא היה קבר לעלות אליו. "אי אפשר לדבר עליך בלשון עבר, אני שומרת עליך אצלי בלב חי, ותמיד תישאר", ספדה לו בפעם הראשונה בפומבי חברתו הודיה אוחיון.

נוסף על בני המשפחה, החברים והמכרים, התקבצו במקום חלק מהמשפחות ששכלו גם הן את בניהן באסון הנגמ"ש בשכונת שג'אעיה שבצפון הרצועה, בהם ראש מחלקת נפגעים בצה"ל לשעבר, אלוף-משנה (במיל') ורדה פומרנץ, ששכלה את בנה דניאל. היו שם גם אחותו של סגן הדר גולדין וארוסתו, וכן מיקי ושלמה גולדווסר, הוריו של אהוד גולדווסר, שנפל בשבי ב-2006 יחד עם החייל אלדד רגב.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
האזעקות רדפו אחר ילדי הדרום עד יום הכיף במרכז
חמאס הפך חולשה ליתרון: ירי הפצמ"רים יעיל יותר
יוזמת אבו מאזן: "דד-ליין עולמי לנסיגת ישראל מהגדה"

סמל אורון שאול הוא החייל הנעדר מאסון הנגמ"ש. ערן גילווארג
"אני שומרת עליך אצלי בלב חי, ותמיד תישאר". אורון שאול/ערן גילווארג

את הטקס הנחה יצחק כהן, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת ותושב היישוב, וכיבדו אותו בנוכחותם גם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ראשת אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה רסאן עליאן, שנפצע בעצמו במלחמה, והשר לביטחון הפנים לשעבר אביגדור קהלני, ראשי רשויות ואנשי ציבור רבים.

באין קבר לקיים בו את טקס האזכרה נאלצו בני המשפחה להתנחם בגלעד שנחנך לזכרו סמוך לביתם. בזה אחר זה קמו בני משפחתו ומכריו הקרובים ביותר וספדו לאורון שאול מעל דוכן הנואמים. "היו לנו תכניות, חלומות משותפים, טיול משותף, עתיד משותף", ספדה בת הזוג אוחיון. "תמיד התווכחנו למי הילדים יהיו דומים, כי בעצם אנחנו דומים. תמיד באת אליי עם חצי חיוך מבחוץ וחיוך ענק מבפנים. רק מלהסתכל בעיניים היפות שלך שאומרות הכול בלי להגיד כלום. תודה אורי. תודה על תקופה מדהימה. תודה על האהבה האינסופית".

גם אבירם, אחיו הבכור של שאול, סיפר על התקווה שלא התממשה כשגויס בעצמו בצו שמונה כלוחם גבעתי וקיווה כל כך לפגוש אותו בשטחי הכינוס בפאתי רצועת עזה, אולם נאלץ לחזור לביתו בשל הבשורה המרה שהקדימה את הפגישה המיוחלת. "היום, אחרי הרבה זמן, אני פותח את ספר המחזור שלך, של סוף כיתה י"ב, ואתה לא מאמין מה רשום שם", סיפר, "'נמצא משוטט בין... לא נמצא הילד אבד'. הזמן יגיד שהכול כתוב, שהכול רשום למעלה. תאמין לי, אני כבר מבולבל.

"אורון, האנשים שנמצאים כאן היום באו לחבק אותך וחשוב שתדע שהם פה בזכותך. אתה הגנת עליהם בגופך בשביל שהם יוכלו כל יום ללכת לעבודה, לטייל ולעשות כל מה שהם רק רוצים. פה, ממש קרוב ליישוב שלנו, ממוקם בית החולים פוריה. כל יום נולדים שם תינוקות. כן אורון, גם התינוקות האלה נולדו בזכותך. אני בטוח שאתה יושב עכשיו למעלה וצוחק עליי ואומר, 'תסתום כבר, אבי, מה אתה מדבר שטויות? זה שטויות'. זה לא שטויות אורון, אתה יודע את זה".

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס לציון חודש לנפילתו של סמל-ראשון אורון שאול בפוריה עילית. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
אשת ראש הממשלה שרה נתניהו עם האם זהבה שאול, אמש ליד הגלעד לזכר אורון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

שלושה חודשים לפני נפילתו, קיבל שאול אות מצטיין נשיא המדינה. בהספדו, התייחס אבירם לפסגות שכבש אחיו, חרף ההקלות שקיבל בתנאי השירות שלו בשל מחלתה הקשה של אמו זהבה. "את הסוף הזה לא דמיינתי גם בחלומות הכי שחורים שלי", אמר והוסיף: "אבל כנראה שזה לא חלום. כנראה שזאת המציאות שלא מגיעה לנו, בטח לא אחרי התקופה שעברנו ביחד עם אמא".

שר הביטחון משה יעלון מבקר בבית משפחתו של סמ"ר אורון שאול שנהרג ברצועת עזה. 10 באוגוסט 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יעלון עם האח אבירם והאם זהבה בביקור בפוריה עילית החודש/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

גם אביו של אורון, הרצל, תיאר את ההתמודדות הקשה של משפחתו עם השכול ועם הקושי הגדול בהיעדר קבר לבכות עליו. "איך להתמודד עם האובדן, איננו יודעים. הרבה שאלות מנקרות, לא מרפות ולא נותנות מנוח. אך אולי ההתמודדות היא להמשיך ולחיות את החיים עצמם. להמשיך לגייס את כל הכוחות כדי לחיות את היום יום. שאופק יתחיל את שנת הלימודים בעוד שבוע, שאבירם יממש את תוכניותיו ושזהבה תמשיך להתחזק", אמר ושיבח את משפחתו המורחבת על תמיכתם הצמודה. "אני יודע שאם נידרש למאבק ציבורי ארוך כולם יתגייסו ויעשו הכל כדי שאורון לא ישכח. אני מבקש מכל אחד ואחת מהנוכחים פה שבכל הזדמנות ועם הרבה כוונה בלב תישאו תפילה ותעשו הכל כדי לממש את תקוותנו שאורון לא ישכח ושגופתו של בנינו האהוב תובא לקבורה בישראל, במהרה בימנו".

"רוצים שיהיה לנו קבר שנוכל ללכת אליו"

בשורה הראשונה ישבה בגרון חנוק מדמעות, זהבה, אמו של אורון. לצידה ישבה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שביקרה את בני המשפחה בשבעת ימי האבל אותם העבירו מבלי שקיימו טקס הלוויה. "המאבק עוד לא נגמר, הלחימה נמשכת. נפל ילד בן ארבע וחצי רק לפני יומיים והיום הביאו אותו לקבורות. זה כואב. זה שובר את הלב" אמרה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לכלי התקשורת. כשזהבה נשאלה אם היא רוצה להעביר מסר לרעיית ראש הממשלה, היא השיבה: "היא יודעת מה אני רוצה להעביר לה. אנחנו רוצים שאורון יחזור הביתה ושיהיה לנו קבר שנוכל ללכת אליו. אנחנו רוצים את אורון פה. אנחנו סומכים על ראש הממשלה ועל מפקדי צה"ל שאמרו שהם יעשו הכל כדי להחזיר את אורון הביתה. זה הכל. מעבר לזה אני לא צריכה שום דבר".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס לציון חודש לנפילתו של סמל-ראשון אורון שאול בפוריה עילית. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
שרה נתניהו והאם זהבה שאול, אתמול בטקס/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully