וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזעקות רדפו אחר ילדי הדרום עד יום הכיף במרכז

25.8.2014 / 0:06

מתנדבי ארגון "איחוד הצלה" מאזור הדרום יצאו יחד עם בני משפחותיהם ליום גיבוש, שנתן להם הפוגה קלה מהשגרה הקשה בעוטף עזה, אך ירי הרקטות הגיע גם לשם. "כולם מאוד נבהלו"

צילום: דוברות איחוד הצלה

מתנדבי ארגון החירום "איחוד הצלה", תושבי אזור הדרום ובני משפחותיהם קיוו לזכות במעט שקט מהאזעקות הבלתי-פוסקות ומהטיפול בנפגעים, חלקם שכניהם ומכריהם. מתנדבי סניף נגב של הארגון היו אמורים לקיים אתמול (ראשון) יום גיבוש בפארק אשכול בצפון הנגב, אולם בשל המצב הביטחוני, הועבר האירוע לפארק השעשועים "ספידי כיף" ביישוב מבוא ביתר שבהרי יהודה, הרחק מבתיהם בדרום.

אולם האזעקות רדפו אחריהם גם שם. הילדים נהנו מבריכה, מתקני שעשועים ומופע של קוסם, שהיו אמורים לספק להם הפוגה משגרת היום בדרום, ולקראת השעה בה היה אמור להסתיים האירוע, מעט אחרי השעה 21:00, החרידה אזעקה את היישובים במועצה האזורית מטה יהודה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
חמאס הפך חולשה ליתרון: ירי הפצמ"רים יעיל יותר
מלחמת ההתשה בדרום לא קרובה לסיום
תושבי עוטף עזה פונו לצפון: "חודש וחצי מאוחר מדי"

ילדים של מתנדבי איחוד הצלה תושבי הדרום באזעקה במהלך יום כיף במבוא ביתר. דוברות איחוד הצלה, מערכת וואלה! NEWS
"אסור להרפות מההוראות". הילדים במהלך האזעקה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות איחוד הצלה

"הילדים מאוד נבהלו", סיפר סמנכ"ל הארגון, שרגא הופמן. "כולם מיד נשכבו על הרצפה. זה היה ממש בסוף היום, כשהמשתתפים כבר נקראו במערכת הכריזה לעלות לאוטובוסים שייקחו אותם בחזרה לדרום".

הופמן ביקש להזכיר לציבור להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף בעת אזעקה. "אנחנו מזהים שאננות בקרב האזרחים", אמר, "אצל רבים מהם יש תחושה שהם התרגלו למצב. אבל אסור להרפות מההוראות, כי אם לא, זה מה שיביא את האסון הבא".

בתוך כך, תושבים רבים מיישובי עוטף עזה המופגזים התפנו בשבוע האחרון לקיבוצים ומושבים באזור המרכז והצפון. התושבים טוענים כי לא ישובו לבתיהם עד שיחזור השקט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יירוט רקטה שנורתה מרצועת עזה לאזור אשקלון, אוגוסט 2014. רויטרס
יירוט רקטה בשמי אשקלון, אתמול/רויטרס

אתמול בבוקר פורסם בוואלה! חדשות כי התקבלו כבר פניות רבות ברשות החירום הלאומית (רח"ל) מצד תושבים ביישובים צמודי הגדר בעוטף עזה להתפנות צפונה עד יעבור זעם, כאשר לפי הנוהל, משפחה שמעוניינת להתפנות תתבקש לפנות לאחת משלוש המועצות האזוריות הנמצאות בטווח של עד שבעה קילומטרים מהרצועה – חוף אשקלון, שדות נגב או אשכול – שמעבירה את הפנייה לרשות לחירום לאומית.

הרשות תתאם אכסניה או בית הארחה בצפון הארץ לשם פינוי המשפחה. מדובר למעשה בפעם הראשונה שתהליך פינוי כזה קורה בחסות המדינה לאחר כמה יוזמות פרטיות ומבצע של התנועה הקיבוצית.

(עדכון ראשון: 23:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully