וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עוטף עזה פונו לצפון: "חודש וחצי מאוחר מדי"

24.8.2014 / 11:07

תושבי עוטף עזה התפנו לקיבוצים בצפון ובמרכז עד יעבור זעם, ודורשים מהממשלה פתרון ארוך טווח. "לגדל ילדים במקום כזה זה רולטה רוסית שלצערנו הפעם הסתיימה באסון"

מתוך משדר וואלה! חדשות, צילום: טל אנגלנדר

תושבי עוטף עזה מצאו מקלט בצפון הארץ: תושבים מישובי עוטף עזה המופגזים התפנו בשבוע האחרון לקיבוצים ומושבים באזור המרכז והצפון. התושבים טוענים כי לא ישובו לבתיהם עד שיחזור השקט.

מלחמה בדרום - כל העדכונים
בחסות המדינה: תושבים בעוטף עזה מתפנים לצפון
דניאל בן ה-4 נטמן: "מנסים לעכל ולא מצליחים"
מלחמה בדרום | מטח לעבר עוטף עזה, נפילות באשכול

נפילה במועצה אזורית אשכול. אוגוסט 2014. דביר ספאיה, מערכת וואלה! NEWS
"אמרו לנו במשך זמן רב שבטוח שם ואנחנו יכולים לחזור". פגיעת רקטה במועצה האזורית אשכול/מערכת וואלה! NEWS, דביר ספאיה

גיא רפפורט, תושב נתיב העשרה, הגיע ברביעי האחרון עם אשתו ובנותיו בנות 14 ו-15 לקיבוץ מעגן מיכאל. "זה מקום נפלא ואנשים משתדלים לעזור לנו בהכול. בנסיבות אחרות זו הייתה יכולה להיות אחלה חופשת קיץ", הוא אמר.

לרפפורט ביקורת קשה על התנהלות המדינה בתקופה האחרונה: "באופן כללי, התנהלות המדינה היא שערורייה לדעתי, ורק עכשיו מתחיל האסימון לרדת. אתמול שמעתי את שר הביטחון אומר שיפנו אנשים בצורה מסודרת. זה חודש וחצי מאוחר מדי. הבית שלי נמצא במרחק של 300 מטר מהחומה, אי אפשר להיות שם בזמן לחימה. אני בטווח של מאות מטרים ספורים מפגזים וטילים. אז אני מזמין אותו לבוא ולחיות שם. זו הבעיה העיקרית, שאף אחד לא מוכן לקחת אחריות על פינוי משפחות. לגדל ילדים במקום כזה זה רולטה רוסית שלצערנו הפעם הסתיימה באסון, אבל אולי זה ישנה משהו אצל מישהו".

לדבריו, "אמרו לנו במשך זמן רב שבטוח שם ואנחנו יכולים לחזור, אבל הצבא כבר הודה שהוא טעה. מפקד האוגדה היה אצלנו ואמר שההערכות התבססו על מודיעין חלש שהתברר כלא נכון. אני מעריך את הצבא על כך שהודה בטעותו". רפפורט עדיין לא יודע מתי ישוב לביתו. "אתמול הבנות אמרו שהן רוצות לחזור הביתה, כי הן 'טיינאיג'ריות', אבל כל עוד נופלים פצמ"רים, וביום חמישי אומרים שהיו אצלנו 37, אני לא אחזור. אני האחרון שאפשר להגיד עליו שהוא היסטרי ואני גר שם כבר 10 שנים, אבל במצב הנוכחי אם יש לי אחריות על מצבי הנפשי ועל מצבן של בנותיי, אני לא יכול לחזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רונן שלח את המשפחה להתרעננות ונשאר בקיבוץ: "הרגשה לא נעימה". יותם רונן
"לגדל ילדים במקום כזה זה רולטה רוסית שלצערנו הפעם הסתיימה באסון". התושבים מתפנים/יותם רונן

הבוקר פורסם בוואלה! חדשות כי התקבלו כבר פניות רבות ברשות החירום הלאומית (רח"ל) מצד תושבים ביישובים צמודי-הגדר בעוטף עזה להתפנות צפונה עד יעבור זעם, כאשר לפי הנוהל, משפחה שמעוניינת להתפנות תתבקש לפנות לאחת משלוש המועצות האזוריות הנמצאות בטווח של עד שבעה קילומטרים מהרצועה – חוף אשקלון, שדות נגב או אשכול – שמעבירה את הפנייה לרשות לחירום לאומית. הרשות תתאם אכסניה או בית הארחה בצפון הארץ לשם פינוי המשפחה. מדובר למעשה בפעם הראשונה שתהליך פינוי כזה קורה בחסות המדינה לאחר כמה יוזמות פרטיות ומבצע של התנועה הקיבוצית.

בימים האחרונים התפנו משפחות רבות מהקיבוצים עין השלושה, נחל עוז וניר עוז להתרעננות בצפון הארץ. גם במספר ישובים בחוף אשקלון מספר לא מבוטל של משפחות יצאו להתרעננות. כרגע, קברניטי המועצות מצפים לעוד משפחות שיתקשרו ויבקשו להתפנות מעוטף עזה.

שר הביטחון משה יעלון ביקר ביישובי עוטף עזה ונפגש עם ראשי הרשויות והתושבים. משרד הביטחון
"אני בטווח של מאות מטרים ספורים מפגזים וטילים. אז אני מזמין אותו לבוא ולחיות שם". יעלון בביקור בדרום/משרד הביטחון

עדי רוזן, אף היא תושבת נתיב העשרה, הגיעה למעגן מיכאל ביום רביעי האחרון לאחר שקרסה הפסקת האש, עם שני ילדיה הקטנים, בני שנה ושלוש. "אנחנו לא מוכנים לחזור כל עוד אין שקט ביטחוני. אני לא מוכנה להחזיר את ילדיי למציאות כזו. כשהחלטתי ביום רביעי שאין ברירה ואנחנו צריכים לצאת, לקח לי חצי יום לארוז, מה שאמור לקחת חצי שעה, כי כל חמש דקות היה צבע אדום ופצמ"רים. הייתה הפסקת מים והפסקת חשמל. מגיע לנו שקט וביטחון כמו כל תושב בישראל. אני נמצאת כאן בבועה מדהימה ועם זאת אני רוצה הביתה. לבית שיש בו שקט ביטחוני ונותן לגדל את הילדים בנחת. מגיע לנו לחיות כמו תושב אחר. אני רוצה להאמין שהמדינה תעשה הכל כדי שזה יהיה בטוח עבורנו לחזור, אבל זה מאוד מכעיס שכל אחד היה צריך לדאוג לעצמו".

עדי סיפרה כי נדדה בתקופה האחרונה בין מספר יישובים, בהם היישוב פארן שבערבה, שם מצאה משפחה שהסכימה לארח אותה דרך האינטרנט. "הם הבינו את המצוקה שלנו. ישבתי וכתבתי בקשה להתארח ולמזלי הייתה היענות. יש עדיין משפחות בנתיב עשרה ואני דואגת להן מאוד".

רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח באשכול, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
" מגיע לנו לחיות כמו תושב אחר". פגיעת רקטה הבוקר במועצה האזורית אשכול/חטיבת דובר המשטרה
הלווייתו של דניאל טרגרמן, בבית העלמין בחבל שלום. אוגוסט 2014. יותם רונן
הלוויתו של דניאל טרגרמן, היום/יותם רונן
הופצץ מרכז מסחרי ברפיח, עשרות חנויות עולות באש. אוגוסט 2014. מתוך האתר "עזה עכשיו", אתר רשמי
תקיפת צה"ל ברצועה בסוף השבוע/אתר רשמי, מתוך האתר "עזה עכשיו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully