וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בנחל עוז

ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בנחל עוז, בגן יבנה נפצע אנוש חייל מפגיעת רקטה, במערכת הביטחון שוקלים פעולה קרקעית נוספת, וחאלד משעל טוען כי ארגונו לא מכוון לפגיעה באזרחים. אלה הכותרות שעשו את השבת

דניאל בן ה-4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ בשער הנגב

דניאל טרגרמן בן הארבע, נהרג בערב שישי כתוצאה מפצצת מרגמה שהתפוצצה בקיבוץ נחל עוז במועצה האזורית שער הנגב. דניאל נפצע באורח אנוש, וכעבור זמן קצר נקבע מותו. הדבר אירע כשהוא שיחק בביתו. אביו של טרגרמן לא הספיק להיכנס איתו לממ"ד, ורסיס מפצצת המרגמה פגע בו ישירות והביא למותו.

גילה טרגרמן, אמו של דניאל, חזרה עם בני משפחתה לקיבוץ רק השבוע. חידוש הירי לעבר ישראל הוביל את בני המשפחה למסקנה כי עליהם לעזוב שוב את הקיבוץ, אולם אתמול, רגעים ספורים לפני שעשו את דרכם שוב לעבר המרכז, נשמעה אזעקה נוספת. "הילדים שיחקו בתוך אוהל שהיה בתוך הבית. ההתראה הייתה קצרה מדי, רק שלוש שניות. היה פיצוץ ואחרי זה שמעתי את הצעקות. הסתובבתי לאחור ולא האמנתי בחיים שאני אראה מראה כזה", סיפרה על אותם רגעים טרגיים, בהם רסיס פגע ישירות בבנה והביא למותו.

יעלון לתושבי העוטף: "הצבא יסייע למי שירצה להתפנות"

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ נפגשו היום (שבת) עם ראשי רשויות בעוטף עזה, נוכח התסכול הרב של התושבים החיים שם, ובעקבות התגברות הירי לעבר האזור, שגבה אתמול את חייו של דניאל טרגרמן בן הארבע בקיבוץ נחל עוז. יעלון שמע על החלטתם של תושבי המועצות האזורית שער הנגב ואשכול לעזוב את עוטף עזה מחשש לחייהם, ואמר כי "אין הוראה לפינוי היישובים", אך הוסיף כי "מי שירצה להתפנות יקבל סיוע מהצבא".

רבים מתושבי האזור, בעיקר משפחות עם ילדים ואנשים מבוגרים, החלו כבר להתפנות מבתיהם. בין היתר, התפנו תושבים מקיבוץ נחל עוז, ומחר צפויים לעזוב תושבים נוספים מקיבוץ עין השלושה ויישובים נוספים באזור. בפגישה בין הצדדים התייחס יעלון ליעדי הממשלה ואמר: "המטרה של מקבלי ההחלטות היא להחזיר את חמאס לשולחן המשא ומתן בקהיר בתנאים שישראל תכתיב, ולקבל הפסקת אש כפי שדורשים בירושלים".

במערכת הביטחון שוקלים מהלך קרקעי נוסף בעזה

במערכת הביטחון החליטו להחמיר את אופי התגובה לשיגורי הרקטות מרצועת עזה, בשל הירי הכבד ביממה האחרונה ומותו של הילד דניאל טרגרמן, שנהרג אתמול (שישי) מפגיעת פצצת מרגמה. בין היתר, נשקלת אפשרות להמליץ לדרג המדיני על מהלך יבשתי נוסף ברצועת עזה.

לאחר לילה שקט וכשבע שעות ללא אזעקות בדרום הארץ, הירי של הארגונים הפלסטיניים חודש הבוקר. אזעקות נשמעו במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב ואשכול בעוטף עזה, וכשש רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שדות נגב, ללא נפגעים וללא נזק.

עד כה, שררה קביעה גורפת לפיה תקיפות צה"ל ברצועה יבוצעו באופן ממוקד, רק אחרי איתור האתר או המבנה ממנו שוגרו רקטות או פצצות מרגמה. ואולם, במערכת הביטחון החליטו כי מעתה ואילך, יותקפו גם אזורים נרחבים יותר. לדברי גורם ביטחוני, "אזורים שמהם ישוגרו רקטות ופצמ"רים יותקפו באופן חמור ומסיבי, גם אם זה כולל מספר מבנים שבחסותם בוצע השיגור".

שני אחים נפצעו מפגיעת רקטה, מצבו של אחד מהם אנוש

הרקטה שהתפוצצה אמש (שישי) בגן יבנה פצעה חמישה אנשים, בהם שני אחים הנמצאים בשירות סדיר בצה"ל: נתנאל ממן שנפצע באורח אנוש מרסיסים, ואחיו הצעיר תמיר שנפצע קל וכבר שוחרר מבית החולים. נתנאל נותח במהלך הלילה, אולם עדיין נשקפת סכנה לחייו. "הוא הגיע לכאן חסר הכרה ואנחנו עושים את המקסימום להציל אותו. עדיין מוקדם לומר מה מידת הפגיעה, צריך לחכות לפחות 24 שעות בשביל זה", אמר פרופסור יונתן כהן, רופא טיפול נמרץ בבילינסון שבפתח תקווה, המטפל בנתנאל. לדבריו, "הניתוח הנוירוכירוגי עבר בסדר, כעת הוא נמצא אצלנו במחלקה, עדיין מונשם ומורדם".

נתנאל בן ה-22 ותמיר בן ה-20 הם שני האחים הקטנים מתוך שבעה לבית משפחת ממן בגן יבנה. "אתמול בערב הם הלכו לקנות סיגריות אחרי הארוחה, והאזעקה תפסה אותם ברמזור של היישוב. הרקטה התפוצצה בצד ימין של האוטו. תמיר הספיק לצאת מהאוטו ולתפוס מחסה, אבל נתנאל לא הספיק. הגוף שלו לא נפגע כי המכונית בלמה את הרסיסים, אבל הראש היה חשוף ולכן נפגע", סיפרו הגיסים שרון בן דוד ומוטי עדה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

משעל: לרוב אנחנו לא מתכוונים לפגוע באזרחים

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, מודה לראשונה כי אנשי הארגון רצחו את שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. דבריו מגיעים אחרי שביום רביעי, הודה בכיר חמאס סאלח אל-ערורי כי הזרוע הצבאית של הארגון אחראית לפיגוע.

מנהיג חמאס התראיין אמש (שישי) ממושבו בקטאר לעיתונאי מייקל איזקוף מהאתר "יאהו". לדברי משעל, חוטפי הנערים ורוצחיהם אמנם נמנו על חמאס, אך ההנהגה הפוליטית של הארגון, לטענתו, לא הייתה שותפה בסוד הפעולה וכלל לא ידעה עליה. "לא היינו מודעים לכך מראש", הדגיש משעל. "גילינו על הפעולה רק אחר כך, מההודאות שנמסרו לחוקרים בישראל". עם זאת, אמר משעל כי הרצח היה "מעשה לגיטימי נגד הכיבוש הלא-חוקי".

מנהיג חמאס אמר כי "אנחנו לא מכוונים לפגיעה באזרחים, ואנחנו מנסים, רוב הזמן, לפגוע בבסיסים צבאיים. אך אנו מודים בבעיה - אין לנו נשק מתוחכם כמו זה שיש לאויב, ולכן קשה לכוון". משעל אמר כי "אני מבטיח שננסה להזהיר אנשים בעתיד. כבר נתנו אזהרות לאזרחי ישראל, ואני מבטיח שאם נשיג נשק מתוחכם יותר, נכוון רק לעבר מטרות צבאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully