וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם משחזרת: "קראנו לדניאל, ואז היה פיצוץ ושמענו צעקות"

23.8.2014 / 8:49

גילה טרגרמן, שחזרה עם משפחתה לשער הנגב רק לפני כמה ימים, סיפרה על הדקות האחרונות לפני שבנה נהרג מרסיס פצמ"ר. "הילדים שיחקו באוהל בבית ותכננו לצאת, ואז היה 'צבע אדום'"

צילום: יותם רונן, עריכה: יותם בן-דוד

גילה טרגרמן, אמו של דניאל בן הארבע שנהרג אתמול (שישי) מפגיעת פצמ"ר במועצה האזורית שער הנגב, חזרה עם בני משפחתה לקיבוץ רק השבוע. חידוש הירי לעבר ישראל הוביל את בני המשפחה למסקנה כי צריך לעזוב שוב את הקיבוץ, אולם אתמול, רגעים ספורים לפני שעשו את דרכם שוב לעבר המרכז, נשמעה אזעקה נוספת. "הילדים שיחקו בתוך אוהל שהיה בתוך הבית. התראה הייתה קצרה מדי, רק שלוש שניות. היה פיצוץ ואחרי זה שמעתי את הצעקות. הסתובבתי לאחור ולא האמנתי בחיים שאני אראה מראה כזה", סיפרה על אותם רגעים טרגיים, בהם רסיס פגע ישירות בבנה והביא למותו.

"לקחתי את הילד הקטן לממ"ד, ונראה לי שבעלי ואני לא הספקנו אפילו להגיע לממ"ד", שחזרה גילה, הנמצאת עם בני משפחתה בבית הוריה בפתחת שלום, את האירוע, "קראנו לשני הילדים, אבל אז היה הפיצוץ". האם סיפרה לאחר האסון שפקד את משפחתה כי הפצמ"ר התפוצץ ליד כמה מבנים בתוך הקיבוץ.

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

דניאל טרגרמן שנהרג מפגיעת פצמ"ר בשער הנגב במבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
"הייתה לו משמעת 'צבע אדום'". דניאל טרגרמן/באדיבות המשפחה

"רגע לפני הפיצוץ הקטלני יצאתי להוריד את המנשא של אורי (בנה הקטן) מחבל הכביסה ופגשתי שכן. שאלתי אותו אם הם נוסעים ואמרתי לו שאנחנו יוצאים עכשיו. נכנסתי הביתה והיה 'צבע אדום'", סיפרה.

"הייתה לו תמיד משמעת עצמית לגבי 'צבע אדום' והוא תמיד מיהר לממ"ד. ברגע הישמע האזעקה הוא ידע מה לעשות ולאן ללכת. תמיד כשהיינו מגיעים למרחב המוגן הוא היה אומר: 'עכשיו כולנו בטוחים'", הוסיפה האם בכאב. "הוא היה ילד יפה, חכם ורגיש. כל כך מתוק. רצינו לראות אותו גדל עם האחים שלו ומממש את עצמו".

"הוא היה ילד מדהים, היינו בטוחים שהוא יהיה המנהיג של העם הזה שיביא את השלום", סיפרה, "הוא היה דעתן, ילד חכם, ילד שתמיד התקדם מעבר לגילו. הוא ידע לרשום את השם שלו וכולם התפעלו ממנו. חשוב לי להגיד שהוא היה ילד מיוחד. מקסים עם אופי כל כך מיוחד".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
במערכת הביטחון שוקלים מהלך קרקעי נוסף בעזה
הפצמ"ר שהרג את בן ה-4 לא שוגר ממבנה של אונר"א
חייל חזר מגבול עזה, ונפצע אנוש מרקטה ליד הבית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. 22 באוגוסט 2014. כבאות מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
"היינו בטוחים שהוא יביא את השלום". זירת פגיעת הרקטה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, כבאות מחוז דרום

ביום רביעי, יומיים לפני האסון, התראיינה האם לוואלה! חדשות וסיפרה על התחושות בבית על רקע המצב הביטחוני. "המציאות הזאת לא פשוטה. הייתה התרגשות גדולה לחזור הביתה, הילדים לא ראו את הבית, את הצעצועים שלהם ואת המיטות במשך חודש וחצי. אנחנו מקווים לחזור הביתה בקרוב. בסך הכול אנחנו רוצים לחיות פה בשקט ובשלום", סיפרה.

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, סיפר כי מדובר במשפחה מוכרת ואהובה ביישוב הקטן, המונה 150 איש בלבד. "מדובר במשפחה מאוד מוכרת בנגב המערבי. האב הוא במקור מאחד המושבים במועצת אשכול והאם עוסקת בתחום התקשורת, הם מאוד אהובים ומוערכים". הוא הוסיף כי המשפחה בימים אלה הייתה בתהליך של קליטה בקיבוץ ואף עמדו לרכוש בו בית. "בזמן האחרון הם שהו מחוץ ליישוב, ובשבוע האחרון הם חזרו. היום, עם התגברות הירי, הם רצו לצאת ולצערי לא הספיקו. יש כאן עצב גדול", אמר.

דניאל טרגרמן שנהרג מפגיעת פצמ"ר בשער הנגב במבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
"ילד יפה, חכם ורגיש". דניאל טרגרמן/באדיבות המשפחה

ההתמודדות של חברי הקיבוץ עם מותו של הילד אינה פשוטה, בעיקר כי מדובר בקיבוץ קטן ומאוחד. דני רחמים, חבר הקיבוץ, שלח הערב את תנחומיו למשפחה. הוא קרא לחברי הקיבוץ "להישאר כרגע עד שנראה לאן כל זה מתפתח". הוא הסביר: "חשוב לנו להיות יחד בימים הקרובים, ולאחר מכן נראה מה ניתן לעשות. מדובר באירוע שמעולם לא חווינו אבל אנחנו קיבוץ חזק ונעבור את התקופה הקשה הזו".

איציק בר אור, חובש "איחוד הצלה", מתגורר בקיבוץ והיה מהראשונים להגיע לזירת האירוע. הוא סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות: "שמעתי 'צבע אדום' ומיד לאחר מכן פיצוץ מאוד קרוב. יצאתי החוצה מהבית שלי, שמעתי צעקות עזרה, רצתי לרכב והבאתי ציוד עזרה ראשונה. בסוף שורת הבתים שבה אני גר ראיתי עשן מיתמר מרכב. את הילד מצאנו בתוך הבית, ככל הנראה זו איזושהי פגיעת הדף. הוא סבל מפגיעת ראש קשה. שניות לאחר מכן הגיע צוות רפואה צבאי, והרופא בצוות קבע את מותו של הילד".

בצה"ל העריכו תחילה כי הפצמ"ר שהרג את דניאל שוגר מבית ספר שהופעל על ידי אונר"א, אולם חזרו בהם. לאחר בדיקה נוספת נמסר מדובר צה"ל לתקשורת הזרה, פיטר לרנר, כי הירי לא בוצע מהמוסד החינוכי של האו"ם, אלא ממקום מחסה של חמאס.

ילד בן ארבע נהרג בביתו מרסיס פצמ"ר. יותם רונן
האמבולנס שפינה את דניאל לאחר פציעתו מרסיס, אתמול/יותם רונן
ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. 22 באוגוסט 2014. כבאות מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
הנזק שנגרם למכוניות סמוך למקום התפוצצות הפצמ"ר, אתמול בקיבוץ במועצת שער הנגב/מערכת וואלה! NEWS, כבאות מחוז דרום
ילד בן 4 נהרג מפגיעת פצמ"ר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. 22 באוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
כוחות משטרה ותושבי המקום במקום התפוצצות הפצמ"ר בקיבוץ, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully