וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל חזר מגבול עזה, ונפצע אנוש מרקטה ליד הבית

23.8.2014 / 1:47

הצעיר שנפגע מפגיעת הרקטה בגן יבנה יצא לחופשה מיחידת חיל החימוש שעמה נשלח לרצועה. אחיו, חייל בחיל האוויר, חזר גם הוא לסוף השבוע ונפצע קל. "חטף כמה מטרים מהבית"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן-דוד

שני חיילים, אחים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו אמש (שישי) באורח אנוש וקל מפגיעת רקטה בכביש בגן יבנה, בזמן שיצאו לחופשה מהצבא.

זמן קצר לאחר הפגיעה, סיפר אביהם לוואלה! חדשות: "אחד הבנים נפצע קשה ואחיו נפצע קל מרסיסים כמה מטרים ממנו. שניהם חיילים בסדיר - הבן שנפצע קשה משרת בחימוש ובדיוק חזר מעזה. האח השני בחיל האוויר. הוא חזר בשלום מעזה אבל חטף כמה מטרים מהבית. הם בסך הכל היו בחופשה ויצאו לבלות. המצב קשה, לא ברור מה יהיה עכשיו, מקווים לטוב".

בלילה הועבר האח שנפצע באורח אנוש מבית החולים קפלן ברחובות, למחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הוא סובל מפגיעה רב-מערכתית ומפגיעת ראש.

אחיו, שנפגע מרסיסים בראשו, עדיין מאושפז בבית החולים קפלן לצד שני פצועים נוספים שמצבם מוגדר קל - נער בן 16 וצעירה בשנות ה-20 לחייה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
הפצמ"ר שהרג את בן ה-4 לא שוגר ממבנה של אונר"א
תושבי הדרום הקימו מאהל מול בית נתניהו: "דורשים יותר"
לפני הפצמ"ר: הרמטכ"ל ביקר ביישובי עוטף עזה

פצוע אנוש ו-4 קל מפגיעת רקטה בגן יבנה. 22 באוגוסט 2014. יאיר אלטמן, מערכת וואלה! NEWS
פצוע אנוש ו-4 קל מפגיעת רקטה בגן יבנה. 22 באוגוסט 2014/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אלטמן

פראמדיקית מד"א מרין אטיאס, שהייתה בקרבת מקום בניידת טיפול נמרץ, סיפרה: "היינו בדרך לחולה כאשר שמענו דיווח על אזעקה באזור שלנו. מיד הנחיתי את הנהג לעצור בצד, לבשנו שכפ"צים ונשכבנו על המדרכה בצד הכביש. כמה שניות לאחר מכן שמעתי שריקה ופיצוץ חזק מאוד. הרגשתי את ההדף וראיתי עשן ורסיסים עפים באוויר. ממרחק של כמה עשרות מטרים ממני שמעתי צעקות, הבנתי שיש פצועים ומיד רצתי למקום".

אלי בין, מנכ"ל מגן דוד אדום, אמר: "הגענו לזירה שדווחה לנו על ידי ניידת טיפול נמרץ שהייתה קרובה לצומת וראתה את הפגיעה. רבים מהצוותים שלנו היו בארוחת שבת במד"א אשדוד. הגענו לזירה במהירות וראינו פצוע קשה עד אנוש שעשו בו ניסיונות החייאה מתקדמים, ארבעה נפגעים קלים מרסיסים ונפגעת חרדה אחת. הפצוע קשה עד אנוש סובל מפגיעת רסיסים בצוואר וקיים חשש אמיתי לחייו. החלטנו לא להתעכב בשטח, עשינו את הפעולות המינימליות והעברנו אותו כמה שיותר מהר לבית החולים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פצוע אנוש ו-4 קל מפגיעת רקטה בגן יבנה. 22 באוגוסט 2014. יאיר אלטמן, מערכת וואלה! NEWS
פצוע אנוש ו-4 קל מפגיעת רקטה בגן יבנה. 22 באוגוסט 2014/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אלטמן

הנפילה בגן יבנה אירעה שעות ספורות אחרי התפוצצות פצמ"ר באחד הקיבוצים במועצה האזורית שער הנגב, שכתוצאה ממנה נהרג דניאל טרגרמן, בן ארבע, מרסיס שפגע בו פגיעה ישירה. הילד נפצע באורח אנוש, וכעבור זמן קצר נקבע מותו. הדבר אירע כשהילד שיחק בביתו. אביו לא הספיק להיכנס אתו לממ"ד, ורסיס מפצצת המרגמה פגע בו ישירות.

בצה"ל אומרים כי אחרי בדיקה נוספת, התברר כי פצצת המרגמה שהרגה את טרגרמן לא שוגרה מבית ספר שהופעל על אונר"א, אלא ממקום אחר, סמוך לו. מוקדם יותר אתמול, טענו גורמים בצבא כי הפצמ"ר שוגר משטח מוסד חינוכי שהפעיל האו"ם. דובר צה"ל לתקשור הזרה, פיטר לרנר, אמר כי התברר כי הפצמ"ר שוגר ממחסה של חמאס.

יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully