וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון שוקלים מהלך קרקעי נוסף בעזה

23.8.2014 / 8:04

ההחלטה מתגבשת בשל ירי הרקטות הכבד לישראל. בינתיים, נמשכות התקיפות מהאוויר. גורם ביטחוני בכיר הסביר כי חל שינוי במדיניות: "מעתה יותקפו גם מבנים שבחסותם יבוצעו שיגורים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן-דוד

(דניאל טרגרמן, בן ארבע, נהרג מפגיעת רסיס פצמ"ר, אתמול)

- בעקבות ירי הרקטות הכבד לדרום, במערכת הביטחון שוקלים מהלך יבשתי
- "אזורים שמהם ישוגרו רקטות ופצמ"רים יותקפו באופן מסיבי"
- גנץ: "חמאס ספג מכה קשה, וימשיך לספוג מכות קשות"
- אמו של בן הארבע שנהרג מרסיס פצמ"ר: "המציאות הזאת לא פשוטה"
- מאמצי התיווך נמשכים במעורבות יו"ר הרשות אבו מאזן
- עשרות תושבי הדרום קראו לנתניהו להציג "אסטרטגיה וחזון" לסיום הלחימה


במערכת הביטחון החליטו להחמיר את אופי התגובה לשיגורי הרקטות מרצועת עזה, בשל הירי הכבד ביממה האחרונה ומותו של הילד דניאל טרגרמן, שנהרג אתמול (שישי) מפגיעת פצצת מרגמה. בין היתר, נשקלת אפשרות להמליץ לדרג המדיני על מהלך יבשתי נוסף ברצועת עזה.

לאחר לילה שקט וכשבע שעות ללא אזעקות בדרום הארץ, הירי של הארגונים הפלסטיניים חודש הבוקר. אזעקות נשמעו במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב ואשכול בעוטף עזה, וכשש רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שדות נגב, ללא נפגעים וללא נזק.

עד כה, שררה קביעה גורפת ולפיה תקיפות צה"ל ברצועה יבוצעו באופן ממוקד, רק אחרי איתור האתר או המבנה ממנו שוגרו רקטות או פצצות מרגמה. ואולם, במערכת הביטחון החליטו כי מעתה ואילך, יותקפו גם אזורים נרחבים יותר. לדברי גורם ביטחוני, "אזורים שמהם ישוגרו רקטות ופצמ"רים יותקפו באופן חמור ומסיבי, גם אם זה כולל מספר מבנים שבחסותם בוצע השיגור".

מלחמה בדרום | עדכונים שוטפים בוואלה! חדשות

רצים לתפוס מחסה בשעת אזעקה באשדוד. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
תושבים רצים לתפוס מחסה בשעת אזעקה באשדוד, אתמול/רויטרס

משעות הערב תקף חיל האוויר כ-30 מטרות ברחבי הרצועה, כך נמסר מדובר צה"ל. בין המטרות שהותקפו, משגרים מוטמנים, אתרים לייצור נשק ואמצעי לחימה ולאחסונם, מתחמים צבאיים ודירות ששימשו מוקד לפעילות פיקוד ושליטה. בנוסף, במהלך הלילה תקף צה"ל שלושה מוקדי פעילות טרור אותם מיקמו ארגוני הטרור בתוך מסגדים, בדרום ובצפון רצועת עזה. גם בשעה זו ממשיך צה"ל לתקוף מהאוויר יעדים ברחבי רצועת עזה.

במקביל, הרמטכ"ל, בני גנץ, הורה לצה"ל להגביר את קצב התקיפות לאורך נגד יעדי הטרור, לאורך כל רצועת עזה ו"ללא מגבלת זמן". לדברי הגורם הביטחוני, ייתכן שההחלטה להמליץ על מהלכים יבשתיים תתקבל כבר בקרוב. "עמידות הציבור הפתיעה את חמאס", אמר. "הם לא ציפו לכזה חוסן".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
חייל חזר מגבול עזה, ונפצע אנוש מרקטה ליד הבית
הפצמ"ר שהרג את בן ה-4 לא שוגר ממבנה של אונר"א
תושבי הדרום הקימו מאהל מול בית נתניהו: "דורשים יותר"

תקיפת צה"ל בעיר עזה. 22 באוגוסט 2014. AP
"להגביר התקיפות ללא מגבלת זמן". תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הלילה/AP

לדבריו, "הבעיות והקשיים הולכים ומצטברים. בשבוע הבא אמורים לפתוח את שנת הלימודים. בחמאס לא ציפו לכזו קשיחות מצד המצרים, ובישראל אין כוונה לתת להם את אפשרות להמיר את הכישלון הצבאי שלהם בהישגים אחרים. חמאס ספג מכה קשה, וימשיך לספוג מכות קשות".

דניאל טרגרמן, בן ארבע, נהרג בשעה ששיחק בביתו. כאמור, פצצת מרגמה נורתה לעבר הקיבוץ בו מתגוררת משפחתו במועצה האזורית שער הנגב, ורסיס ממנה פגע ישירות בדניאל. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו, ופינו את משפחתו מהבית. בני המשפחה לא נפצעו כתוצאה מהפיצוץ.

תקיפת צה"ל בעיר עזה. 22 באוגוסט 2014. AP
30 מטרות הותקפו החל מאתמול בערב. תקיפת צה"ל בעיר עזה, אתמול/AP

אמו, גילה טרגרמן, סיפרה לוואלה! חדשות יומיים לפני האירוע, עם חזרתה של המשפחה לקיבוץ לאחר שנמלטו ממנו עם תחילת מבצע "צוק איתן": "המציאות הזאת לא פשוטה. הייתה התרגשות גדולה לחזור הביתה, הילדים לא ראו את הבית, את הצעצועים שלהם ואת המיטות במשך חודש וחצי. אנחנו מקווים לחזור הביתה בקרוב. בסך הכול אנחנו רוצים לחיות פה בשקט ובשלום".

אתמול התייחס ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל לשיגורי הרקטות של הארגון, ובריאיון לעיתונאי מייקל איזקוף מאתר "יאהו", אמר: "אנחנו לא מכוונים לפגיעה באזרחים, ואנחנו מנסים, ברוב הזמן, לפגוע בבסיסים צבאיים. אך אנו מודים בבעיה - אין לנו נשק מתוחכם כמו זה שיש לאויב, ולכן קשה לכוון". משעל עוד הבטיח כי "ננסה להזהיר אנשים בעתיד. כבר נתנו אזהרות לאזרחי ישראל, ואני מבטיח שאם נשיג נשק מתוחכם יותר, נכוון רק לעבר מטרות צבאיות".

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פועל בניסיון לשכנע את חמאס להפסיק את הירי. הוא קיים פגישות עם משעל במקום מושבו בדוחא, בירת קטאר, ועם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי. במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחרי שרשרת הפגישות של אבו מאזן. בישראל מעריכים כי סיסי אמור להכריע אם להיענות לדרישות משעל וחמאס להגיע למתווה הפסקת אש שיכלול פשרות בנוגע למעברי הגבול, בדגש על מעבר רפיח.

בתום הפגישה בין השניים, טען מנהיג חמאס משעל כי "על הארגון לשוב למשא ומתן עקיף". לדבריו, שפורסמו אתמול באתר "פלסטין היום", "ההתנגדות תוודא שישראל ממלאת אחר הדרישות של הפלסטינים, בראשן הסרת המצור על עזה". בהמשך, הוא שב והבהיר כי חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים אינם הותשו במערכה הנוכחית מול ישראל. "העם הפלסטיני נלחם כבר מאה שנים ולא מתעייף אחרי חודש", אמר.

כוחות צה"ל ליד גבול רצועת עזה. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
"הבנו שזה לא עובד, שיעשו מה שצריך עכשיו". כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

עם זאת, למרות עמידות הציבור שבשבחה דיבר גנץ, עשרות תושבי הדרום הגיעו אתמול אחר הצהריים לרחבה מול בית ראש הממשלה בירושלים, וקראו לנתניהו להגיע להכרעה שתביא לסיום המצב, ולשקט וביטחון לטווח הארוך, לאחר שנאלצו בימים האחרונים לשוב לשגרת חירום, ימים בודדים לפני פתיחת שנת הלימודים הצפויה.

תושבת קיבוץ נירים שבמועצה האזורית אשכול, ענת חפץ, הסבירה: "אנו קוראים לראש הממשלה להציג בפנינו כיצד הוא מתכוון לפתור את הבעיה הביטחונית שאנחנו סובלים ממנה כבר 14 שנים". לדבריה, "אנחנו מקווים שבניגוד למה שאנחנו רואים עכשיו, בכל זאת יש לו אסטרטגיה וחזון".

היא הוסיפה כי "אסור להשלים עם השיטה הזו שכל ממשלות ישראל אימצו: ניהול הסכסוך בצורה שלא נותנת לנו ביטחון הן בשגרה והן במבצעים שמתרחשים בכל כמה שנים". חרף הקריאות להשתיק את הביקורת במהלך הלחימה, טענה חפץ כי "זה בדיוק הזמן לפעילות כזאת. עם כל ההערכה לכוחות צה"ל, אנחנו דורשים מראש הממשלה הרבה מעבר לתגובות לירי. הבנו שזה לא עובד, שיעשו מה שצריך עכשיו".

"שי פירון חושב שאפשר להתחיל את שנת הלימודים כרגיל", התייחסה חפץ להחלטתו של שר החינוך, על אף החשש הרב של תושבי עוטף עזה. "אני מזמינה אותו להיות איתנו יום אחד. הרי רק להסיע את הילדים מהבית לגן, נסיעה של שתי דקות, זה פחד אלוהים. אתה מתכנן את דרכך ממיגונית למיגונית".

כוחות צה"ל ליד גבול רצועת עזה. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל ליד גבול רצועת עזה. 22 באוגוסט 2014/רויטרס
שלושה בני אדם נפצעו קל מפגיעת רקטה בבית כנסת באשדוד. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
בית כנסת שנפגע מרקטה באשדוד/רויטרס
שלושה בני אדם נפצעו קל מפגיעת רקטה בבית כנסת באשדוד. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
שלושה בני אדם נפצעו קל מפגיעת רקטה בבית כנסת באשדוד. 22 באוגוסט 2014/רויטרס
שלושה בני אדם נפצעו קל מפגיעת רקטה בבית כנסת באשדוד. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
שלושה בני אדם נפצעו קל מפגיעת רקטה בבית כנסת באשדוד. 22 באוגוסט 2014/רויטרס
הרס בצפון רצועת עזה בעקבות תקיפות חיל האוויר. 22 באוגוסט 2014. AP
הרס בצפון הרצועה בעקבות תקיפות צה"ל, אתמול/AP
הרס בצפון רצועת עזה בעקבות תקיפות חיל האוויר. 22 באוגוסט 2014. AP
הרס בצפון רצועת עזה בעקבות תקיפות חיל האוויר. 22 באוגוסט 2014/AP
עצרת תמיכה בחמאס ברמאללה. 22 באוגוסט 2014. AP
עצרת תמיכה בחמאס ברמאללה, אתמול/AP
עצרת תמיכה בחמאס ברמאללה. 22 באוגוסט 2014. AP
עצרת תמיכה בחמאס ברמאללה. 22 באוגוסט 2014/AP
עצרת תמיכה בחמאס ברמאללה. 22 באוגוסט 2014. AP
עצרת תמיכה בחמאס ברמאללה. 22 באוגוסט 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully