וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: "עשרות הרוגים" מירי לעבר שיירת פליטים

19.8.2014 / 0:23

צבא אוקראינה הודיע כי הבדלנים במזרח המדינה שיגרו רקטות גראד ופצמ"רים לעבר אוטובוסים שיצאה מהעיר לוהנסק. "אנשים נשרפו חיים". המורדים: הצבא בעצמו הפציץ את השיירה

שיגור רקטת גראד בתרגיל של צבא אוקראינה – ארכיון. AP
שיגור רקטת גראד במהלך תרגיל של צבא אוקראינה/AP

רקטות גראד ופצצות מרגמה שוגרו אתמול (שני) לעבר שיירת אוטובוסים שפינתה פליטים מהעיר לוהנסק שבמזרח אוקראינה. צבא אוקראינה טוען כי הירי בוצע על-ידי בדלנים פרו-רוסים וכי יש הרוגים רבים במתקפה. דובר הצבא, אנדריי ליסנקו, אמר כי "חמושים שקיבלו רקטות מרוסיה שיגרו אותן לעבר השיירה. יש כאן הרבה הרוגים, כולל נשים וילדים". דובר צבאי נוסף אמר כי "אנשים נשרפו חיים" בכלי הרכב.

דובר מטעם "הרפובליקה העממית של דונייצק" הכחיש כי הבדלנים השתתפו במתקפה, ולדבריו, "צבא אוקראינה בעצמו הפגיז את השיירה מהאוויר. הם הרגו כאן היום יותר אזרחים ממה שהם עשו במשך חודשים שלמים". הקושי ליישב בין הגרסאות גדול במיוחד, שכן אין תצלומים המתעדים את המתקפה ואין עדויות אחרות מטעם כלי תקשורת עצמאיים.

חדשות נוספות מהעולם
שוד בפריז: כסף ומסמכים רגישים נגנבו מנסיך סעודי
תחקיר: הזרוע הישראלית של תעשיית הסחר באברים
אחרי שנתיים: מייסד ויקיליקס אסאנג' עוזב את המקלט

כלי שיריון רוסיים בעיר רוסטוב, סמוך לגבול עם אוקראינה – 18 באוגוסט 2014. AP
נגמ"ש רוסי בעיר רוסטוב, בקרבת הגבול האוקראיני, אתמול/AP

יותר מ-2,000 אזרחים וחיילים נהרגו מאז חודש אפריל, כאשר ממשלת אוקראינה שיגרה צבא להביס את המורדים במזרח המדינה. רוסיה שלחה בשבוע שעבר 270 משאיות אספקה לעבר ריכוזי הבדלנים במזרח אוקראינה, אך הממשלה בקייב עצרה אותן בטענה כי הן תחמשות עבור הבדלנים. הצלב האדום נשלח לבדוק את המשאיות בתיאום עם משרד החוץ הגרמני.

שלשום הופל מטוס קרב מדגם מיג 29 של צבא אוקראינה בשמי העיר לוהנסק. מטוס מדגם זהה הופל בשבוע שעבר בשמי במחוז דונייצק, כ-100 קילומטרים מהגבול עם רוסיה. בשני המקרים, הטייסים פלטו בשלום.

אחד ממנהיגי המורדים במזרח אוקראינה אמר שלשום כי אנשיו גייסו 1,200 לוחמים שהתאמנו ברוסיה. אלכסנדר זחרצ'נקו, "ראש הממשלה של הרפובליקה העממית של דונייצק", אמר כי ברשותו 30 טנקים ו-120 נגמ"שים.

(עדכון ראשון: 17:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully