וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלנים הפילו עוד מיג אוקראיני, השני ב-10 ימים

17.8.2014 / 11:00

המורדים הפרו-רוסים הצליחו שוב להפיל מטוס מיג 29 שטס במזרח המדינה. הטייס נטש וצנח בשלום. מנהיג הבדלנים: גייסנו 1,200 איש שהתאמנו ברוסיה ויש לנו 30 טנקים

מטוס קרב מדגם מיג 29 של צבא אוקראינה בשמי סלביאנסק – מאי 2014. AP
מטוס מיג 29 של צבא אוקראינה בשמי לוהנסק, בחודש מאי/AP

הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה הפילו מטוס קרב של צבא המדינה שטס בשמי העיר לוהנסק. המטוס, מדגם מיג 29, הופל לפנות בוקר (ראשון) וכי הטייס נטש בשלום. דובר צבא אוקראינה אמר כי הטייס אותר על הקרקע וחולץ.

מטוס מדגם זהה הופל בשבוע שעבר בשמי העיר גורלובקה שבמחוז דונייצק, כ-100 קילומטרים מהגבול עם רוסיה. שני הטייסים פלטו בשלום. מסוק תובלה מדגם Mi-8 נפגע גם הוא מטיל באותו יום, ונאלץ לנחות נחיתת חירום.

אחד ממנהיגי המורדים במזרח אוקראינה אמר אתמול כי אנשיו גייסו 1,200 לוחמים שהתאמנו ברוסיה. אלכסנדר זחרצ'נקו, שהחליף את אלכסנדר בורודאי בתפקיד "ראש הממשלה של הרפובליקה העממית של דונייצק", אמר כי ברשותו 30 טנקים ו-120 נגמ"שים.

בנאום שנשא מול תומכיו בסוף השבוע, אמר זחרצ'נקו כי "יש נו 1,200 איש שהתאמנו במשך ארבעה חודשים ברוסיה, ושהגיעו לכאן ברגע מכריע".

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות
באוקראינה מתים מפחד מהסוס הטרויאני של פוטין
ההודעה שהלחיצה את רוסיה: ”מדבדב מתפטר בבושה”
בגלל הסנקציות, גם הדוב הרוסי מהדק את החגורה

שיירה של משאיות סיוע שיצאו ממוסקבה למעוז הבדלנים הפרו-רוסים בדונייצק. 14 באוגוסט 2014. רויטרס
שיירת האספקה הרוסית בדרך למעוזי המורדים, בסוף השבוע/רויטרס

בימים האחרונים, עשרות נגמ"שים רוסיים התקרבו לגבול האוקראיני. ביום שישי, עשרות משאיות עם אסקפה נשלחו לאזורים שבשליטת המורדים, לכאורה בשם "כוח שמירת השלום".

חרף המתיחות הרבה, ראשי הלשכות של נשיאי רוסיה ואוקראינה נפגשו בסוף השבוע בעיר סוצ'י, וסיכמו כי שרי החוץ של שתי המדינות ייפגשו היום בברלין.

אוקראינה טענה בסוף השבוע כי כוחותיה השמידו חלק משיירת כלי הרכב המשוריינים של רוסיה, שחדרה, לדבריה, לשטחה רוסיה הכחישה את הטענה שכוחותיה חצו את הגבול אל תוך אוקראינה, וכינו את הדיווח "סוג של הזיה". הרוסים אף האשימו את קייב בניסיון לחבל במעבר ציוד הומניטרי לאזורים במזרח המדינה, שנפגעו קשות בלחימה בין הבדלנים הפרו-רוסים לכוחות הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully