וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים: מייסד ויקיליקס אסאנג' עוזב את המקלט

אסאנג' מתבצר בשגרירות אקוודור מאז אוגוסט 2012. הוא מבוקש בשבדיה בגין עבירות מין בשתי נשים, וחושש מהסגרה למשפט בארה"ב. הוא מכחיש כי החליט לעזוב בשל מצב בריאותו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' הודיע כי יעזוב בקרוב את שגרירות אקוודור בלונדון. הוא מסר את ההודעה במסיבת עיתונאים שכינס בשגרירות עם שר החוץ של אקוודור, ריקרדו פטינו, ולא התייחס לאפשרות שייעצר בצאתו מהבניין. הוא הכחיש כי החלטתו לעזוב את השגרירות קשורה לפרסומים על בריאותו.

אסאנג' הדגיש כי הוענק לו מקלט בשגרירות אקוודור על בסיס החקירה שנפתחה נגדו בארה"ב, והבהיר כי לא מתקיימת נגדו חקירה בבריטניה וכי משפטו בשבדיה טרם נפתח. שר החוץ פטינו הבהיר כי "אקוודור ממשיכה לספק הגנה לאסאנג'", וכי בכוונתה לתאם את "המשך הדרך" מול הרשויות בלונדון.

אסנאג', אזרח אוסטרליה בן 43, סיפר אתמול בראיון ל"דיילי מייל" כי מצבו הרפואי החמיר מאז כניסתו לשגרירות לפני שנתיים, ואמר כי הוא סובל ממחלת ריאות, ממחלת לב ומבעיית ראיה קשה. הוא נתון לחקירה בארצות הברית בשל פרסום מברקי ויקיליקס, שחשפו החל מ-2010 את תכתובות מחלקת המדינה. ב-2012 הוענק לו מקלט זמני בשגרירות אקוודור, בשל חששו כי יוסגר לשבדיה בשל חקירה אחרת על עבירות מין בשתי נשים.

לקריאה נוספת
הקרב של אסאנג': לברוח מלונדון ולהישאר בחיים
מדליפת מסמכי ויקיליקס עשויה לקבל טיפול לשינוי מגדר
ויקיליקס בשירות רוסיה? הכוחות הבוחשים בהדלפה

שגרירות אקוודור בלונדון, אוגוסט 2012. רויטרס
שגרירות אקוודור בלונדון בחודש אוגוסט 2012, עם כניסתו של אסאנג' למבנה/רויטרס

מרטין בראנט, פרשן הפלילים של "סקיי ניוז", אמר הבוקר כי "הרבה מהרוח הלוחמת של אסאנג' כבתה לאחרונה". אסאנג' מכחיש את הטענות המיוחסות לו, אך חושש כי אם יגיע למשפט בשבדיה, הוא יוסגר לארה"ב למשפט צבאי. באוגוסט 2013 נידונה גונבת המסמכים, צ'לסי מאנינג, ל-35 שנות מאסר.

שר החוץ של אקוודור פטינו אמר אתמול ל"גרדיאן" כי בריטניה מפרה את זכויות האדם של אסאנג'. "הצענו הצעות והגשנו מסמכים, אבל כל מה שראינו זה את המאמץ הביטחוני האדיר שממשלת בריטניה משקיעה בביצורו של אסאנג' בשגרירות", אמר השר. "מצד שני, לא ראינו שום הבעת רצון פוליטי או צעדים לקראת פתרון דיפלומטי מצדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully