וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליפת מסמכי ויקיליקס עשויה לקבל טיפול לשינוי מגדר

15.5.2014 / 0:30

בית המשפט אישר לברדלי מאנינג לשנות את שמו לצ'לסי, וכעת הפנטגון לוחץ על הצבא להעבירו למתקן שבו יוכל לקבל טיפול הורמונלי. שר ההגנה הייגל קורא לשקול לגייס טרנסג'נדרים

טוראי ברדלי מנינג, המאשם בהדלף מסמכים מסווגים לאתר ויקיליקס. יוני 2013. AP
מאנינג בזמן המשפט בשנה שעברה/AP

בצעד המתואר כחסר תקדים, הפנטגון מנסה להעביר את מדליפת מסמכי ויקיליקס, צ'לסי מאנינג, לבית כלא אזרחי שבו תוכל לעבור הליך לשינוי מגדר. פקידים בוושינגטון אמרו כי החזקתה בכפייה של צ'לסי במתקן צבאי, שבו היא מרגישה אישה הלכודה בגוף של גבר, שקולה ל"עונש אכזרי וחריג", ומהווה עבורה מאסר כפול.

אם הלחץ שמפעיל הפנטגון על הצבא יוביל להעברתה של מאנינג לבית מאסר אזרחי, זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שאסיר שנשפט על עבירות ביטחוניות מקבל זכות שכזו.

בחודש שעבר אישר בית המשפט בקנזס את בקשתה של מאנינג לשנות רשמית את שמה מברדלי מאנינג לצ'לסי אליזבת מאנינג. החיילת, ששירתה כמנתחת מערכות מודיעין, הצהירה עוד בזמן משפטה ב-2013 כי בכוונה לעבור תהליך הורמונלי לשינוי המגדר. היא נושאת עונש של 35 שנות מאסר אחרי שהורשעה בגניבת עשרות אלפי מסמכים מסווגים.

לקריאה נוספת: להדליף סודות ולהישאר בחיים: הניצחון הקטן של מאנינג

לפי תלונה שהגישו עורכי הדין של מאנינג, עולה כי בחודש נובמבר 2013, רופא צבאי אישר לה לקבל טיפול הורמונלי לשינוי מגדר, אך התכנית הרפואית מעולם לא יצאה לפועל.

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, הנלווה לשר ההגנה צ'אק הייגל בביקורו במזרח התיכון, מסר כי לא התקבלה כל החלטה בנושא, אך רמז כי "כל החלטה שתתקבל תצטרך לאזן, מן הסתם, את צרכיה הרפואיים של החיילת ואת המחויבות להותיר אותה במאסר".

בתחילת השבוע קרא שר ההגנה הייגל לצבא האמריקני לשקול מחדש את החרם על גיוס טרנסג'נדרים. לדבריו, כל אדם שרוצה לשרת את ארצו, צריך לקבל הזדמנות לעשות זאת. הוא נזהר מלתמוך במפורש בשינוי המדיניות הקיימת, אך אמר כי מדובר בנושא מורכב, שזקוק להתייחסות של רופאים.

עוד על צ'לסי מאנינג
מדליף מסמכי ויקיליקס ברדלי מאנינג נידון ל-35 שנות מאסר
להדליף סודות ולהישאר בחיים: ניצחונו הקטן של ברדלי מנינג
ברדלי מנינג הכריז: "אני הופך לאישה, מהיום שמי צ'לסי"

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully