וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדלי מנינג: "אני הופך לאישה, מהיום שמי צ'לסי"

החייל האמריקני שהורשע בהדלפת הענק לאתר ויקיליקס מסר הבוקר הצהרה, בה נכתב כי ברצונו "להעביר את שארית החיים כנקבה". כנראה מדובר בלחץ על בית המשפט לקראת ערעור עתידי

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

ברדלי מנינג, החייל האמריקני שנידון ל-35 שנות מאסר בגין הדלפת מאות אלפי מסמכים מסווגים לאתר ויקיליקס, הודיע הבוקר (חמישי) כי בכוונתו לחיות את שארית חייו כאישה. "אינני ברדלי, שמי הוא צ'לסי ואני אישה", נכתב בהצהרה שהוקראה מטעם פרקליטיו בתכנית הבוקר של רשת אן-בי-סי.

ככל הנראה מדובר בהצהרה שנועדה להפעיל לחץ על בית המשפט שלא להיענות לבקשת התביעה להחמיר בעונש שנגזר על מנינג. התביעה דרשה לגזור על מנינג 60 שנות מאסר לכל הפחות, ואתמול הודיעה כי היא שוקלת לערער על העונש הקל-יחסית של השופטת הצבאית. גם צוות ההגנה של מנינג שוקל לבקש הקלה בגזר הדין. כך או כך, ברשות מנינג עומדת האפשרות לבקש חנינה עוד שמונה שנים.

ברדלי מנינג, החייל שהורשע בהדלפת מסמכים לאתר ויקיליקס. AP
מנינג בלבוש אישה. התצלומים שימשו את ההגנה לטעון כי "מצבו הנפשי היה ועודנו מעורער"/AP

בשלבים המאוחרים של הדיונים המשפט, חשפה התביעה תמונות בהן מנינג חובש פאה בלונדינית ושפתיו משוחות שפתון אדום. את התצלומים קיבל פסיכיאטר צבאי שטיפל בו. ההגנה ניצלה את התמונות כדי לטעון שהטיפול הנפשי שקיבל מנינג היה לקוי, וטענה כי אם תלונותיו של החייל על מצבו האישי הקשה היו זוכות לאוזן קשבת גם ממפקדיו, הרי שהוא היה מועבר מתפקידו – ולעולם לא היה נחשף לחומרים מסווגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לא ברור אם מנינג יקבל הורמונים בבית הכלא

במשך המשפט נשמעו עדויות על זהותו המגדרית המבולבלת של מנינג, אך בהצהרתו מהבוקר הוא כבר התקבע על היותו טרנסג'נדר: "אני מבקשת שהחל מהיום תפנו אלי בשמי החדש ובהטיית הנקבה (...) אני מצפה לקבל מכתבים מתומכיי ומקווה להזדמנות גם להשיב להם".

מנינג צפויה אפוא לשאת את עונש המאסר בקנזס, בבית הכלא שבבסיס פורט לוונוורת'. זהו בית הכלא היחיד המיועד לאנשי צבא שנידונו לעשר שנות מאסר או יותר. בית הכלא אינו מאפשר טיפול הורמונלי לאסירים המבקשים לשנות את מינם, אך מעניק טיפול פסיכיאטרי.

מדיניות הכליאה של צבא ארה"ב אינה מכתיבה כללים אחידים לגבי תנאי המאסר של חיילים טרנסג'נדרים, שלא עברו ניתוח לשינוי מין. לא ברור אפוא אם מנינג תשהה בתא פרטי או לצד אסירים טרנסג'נדרים אחרים. טרם משפטו מנינג הייתה עצורה שלוש שנים, מהן יותר מ-100 ימים בבידוד בכפיתה ובעירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully