וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם, אש נקודתית או הסלמה: התסריטים בתום הפסקת האש

המו”מ בקהיר יימשך עד הדקה האחרונה אולם ללא פריצת דרך, תושבי הדרום עלולים לשוב למקלטים. במקרה של מתקפה חמורה הקבינט יידרש להחליט אם פנינו שוב להסלמה. צפו במהדורה

מערכת וואלה!

לקראת פקיעת תוקפה של הפסקת האש הזמנית בין ישראל וחמאס היום (שני) בחצות, נערכים הצדדים לקראת האפשרות של חידוש האש – באם לא יגיעו להסכמות במו"מ להסדרה שמתנהל עדיין בקהיר.

כפי שהיה גם אחרי ההפוגות הקודמות, במוקד נמצאים אנשי עוטף עזה ויישובי הגדר שסופרים לאחור עד חצות כדי לדעת אם יצטרכו לחזור שוב לשגרת הממ"דים. תזכורת לא נעימה לשבריריות של השקט הגיעה כשמשרד הביטחון הורה לרכבת ישראל להפסיק את תנועת הרכבות מאשקלון לשדרות מחשש לירי טילים נגד טנקים.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
"אם המו"מ יקרוס, חמאס מכין לישראל הפתעה"
לחץ מערבי על בית הדין בהאג למנוע חקירה נגד ישראל
ההצעה הפלסטינית המתוקנת: דיון על נמל רק בעוד חודש

בצבא כאמור נערכים לתגובה של חמאס בדמות ירי רקטות, אולי אפילו שעות לפני חצות – אם יתברר שהמגעים במצרים אינם מבשילים לכדי הסכם. הצבא העלה את רמת הדריכות והכוננות ונערך לשלל האפשרויות, בהן תקיפה ממנהרות, אף שאין מידע מודיעיני בנושא. ישנה היערכות גם להפעלת כלי טיס ממולכדים ואפילו לשיגורי נ"ט על סיורים. גם אם תהיה אש מכיוון הפלסטינים, הדרג המדיני הוא זה שיידרש להכריע אם הוא מאפשר לצבא להגיב באש נקודתית או שהוא נותן אור ירוק להסלמה. יצוין כי ביממה האחרונה נשמעים יותר ויותר קולות פייסניים מכיוון בכירי הארגונים ברצועה, שלא ששים למלחמה.

הפצצה בשאג'עיה, 20 ביולי. רויטרס
"ירי ייענה בירי". פלסטיני בשג'אעיה במהלך המבצע/רויטרס

המו"מ בקהיר לא הוביל עד כה להתפתחויות משמעותיות, אלא למוכנות להתגמשות כלשהי אצל הצדדים. המצרים לא ממהרים להאיץ בישראל ובפלסטינים ללכת להסכם הפסקת אש קבוע, משום שגם הם מבינים את החשש הגדול שבו מצוי כל אחד ביום שאחרי אותה הסדרה זמנית. נדמה שהמצרים מנסים למשוך זמן, ורומזים לחמאס – 'תישארו במו"מ, בואו נדבר לפחות עוד חודש ימים, נגיע להסכם גם בנוגע למעברים, לנמל הימי ולשדה תעופה ולאחר מכן בואו נראה', אולם במקביל הם מפצירים בחמאס לא לחדש את הירי. מוקדם יותר פורסמה ההצעה המתוקנת שהגישו הפלסטינים במסגרת המו"מ, ממנה אפשר ללמוד שישנה נטייה לקבל את העמדה המצרית.

המשלחת הישראלית נשארה בקהיר במהלך הלילה כדי להמשיך במגעים - אולם גורמים מדיניים אמרו שעדיין אין פריצת דרך ממשית בשיחות. לפיהם, התחושה היא שהמו"מ הולך להימשך "עד הדקה האחרונה", בדומה למה שהיה בשבוע שעבר. המשלחת הישראלית אמנם חזרה מוקדם יותר, אך המצרים והפלסטינים נשארו בקהיר. בישראל נערכים גם לאפשרות של פתיחת המעברים והקלות בדיג. בירושלים מדגישים עדיין כי "שקט ייענה בשקט, וירי ייענה בירי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
טנקים של צה"ל חוזרים מרצועת עזה לעבר ישראל – 3 באוגוסט 2014. רויטרס
טנק של צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

עוד במהדורה:

"ותעבור קנאתי שותקת ותשרוף את ביתך": בית המשפט השלום בתל אביב האריך היום את מעצרו של אילן בן עמי החשוד ברצח דפנה בר ציון ז"ל לאחר שנלכד אתמול על ידי המשטרה. בימים האחרונים הסתתר בן עמי בתוך דירה במגדל בבנייה, שם הוא כתב על הקירות ובתוך מחברת אישית קטעי שירים שעוסקים בקנאה ובאהבה. מבקר השירה מנחם בן מסביר מדוע מסביר מדוע שירה ופואטיקה לא יכולים לשמש כאצטלה למעשים נתעבים.

"בואו נודה: גם אימא שמאלנית לא הייתה מרוצה מחתן ערבי". הקריאות וההפגנות נגד נישואיהם של מוחמד הערבי ומורל היהודייה הגיעו מהצד הימני של המפה הפוליטית. אודי הירש, משנה לעורך וואלה!, סבור כי החתונה המעורבת דווקא חושפת את הגזענות הסמויה של הרוב הדומם ואת הצביעות של השמאל הישראלי.

"תנו לחיות לחיות" מתגייסת למען בעלי החיים בעזה: גן החיות "ביסאן" בצפון רצועת עזה סבל קשות במהלך צוק איתן. בעלי חיים רבים מתו והשאר חיים בתנאים קשים. האריות, הקופים והצבאים שנותרו בגן החרב מקבלים סיוע ממקור לא צפוי: עמותת "תנו לחיות לחיות" מתגייסת למען בעלי החיים העזתים.

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully